Plug-in hybrid kombinuje benzínový dvoj-liter a vyše 100-koňový elektromotor.
Je jasné, že elektrický pohon je hudbou najbližšej budúcnosti a dôkazom nie sú len čisté elektromobily, ale hlavne všakovaké hybridné verzie, ktoré pribúdajú ako huby po daždi. Čudovať sa tomu nemôžeme, keďže stále prísnejšie a prísnejšie emisné normy automobilky doslova nútia zmenšovať motory a dopĺňať ich o hybridné technológie.
Dôkazom je aj automobilka Audi, ktorá na poli elektrických áut púta pozornosť najmä modelom e-tron, teda prvým sériovo vyrábaným elektromobilom tejto značky. Tým to ale zďaleka nekončí. Okrem toho, že už čoskoro sa dočkáme vyhotovenia e-tron Spotback, na scénu prichádzajú viaceré nemenej zaujímavé hybridy.
Jedným z nich je aj nová generácia Audi A6, ktorú nám automobilka práve predstavuje v plug-in hybridnej verzii 55 TFSI e quattro. Jej podstatou je spolupráca dvoch agregátov – benzínový štvorvalec 2.0 TFSI s výkonom 185 kW / 252 koní a elektromotor s výkonom 105 kW, teda 142 koní. Elektrický motor je integrovaný do 7-stupňovej prevodovky S tronic, pričom ako naznačuje názov, poháňané sú obe nápravy.
Kombinovaný výkon celej sústavy je 270 kW / 367 koní s krútiacim momentom 500 Nm, vďaka čomu A6 55 TFSI e quattro dokáže akcelerovať na stovku za slušných 5,6 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je na úrovni 250 km/h. To sú však hodnoty, aké od obdobne výkonného sedanu vyššej strednej triedy očakávame, prejdime tak k tomu, aké sú benefity hybridnej verzie.
Automobilka uvádza, že priemerná spotreba je na úrovni 1,9 l/100 km, čo je nepochybne fascinujúci údaj, treba ale dodať, že ide o kombinovaná spotrebu za ideálnych podmienok, teda v čase, kedy sú batérie nabité a pomáhajú konvenčnej jednotke.
Zdrojom energie pre elektrický motor je v zadnej časti umiestnená lítium-iónová batéria s kapacitou 14,1 kWh. Podľa WLTP tak dokáže na čisto elektrický pohon takáto A6-ka prejsť 53 kilometrov, maximálna rýchlosť v elektrickom režime je 135 km/h.
Na výber sú 3 základné režimy – čisto elektrický pohon, hybridný režim s efektívnym využívaním oboch motorov a napokon režim Hold, ktorého podstatou je uchovať energiu v batériách. Celý systém zohľadňuje spôsob jazdy, stav a profil vozovky a pracuje aj s dátami z navigácie, čo má vo výsledku zaručiť, že využívanie jednotlivých motorov má byť veľmi prediktívne.
Audi A6 55 TFSI e quattro štartuje na nemeckom trhu s cenovkou od necelých 69-tisíc €, objednávky budú pritom spustené už čoskoro, ešte v závere tohto roka. Obdobnú plug-in hybridnú technológiu odstupom času nájdeme nielen v modeli A6, ale aj vo vozidlách A7, A8, Q5 či Q7.