Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
16. októbra 2019 o 17:03
Čas čítania 0:00
Matej Krajčovič

Peter Sagan bojuje za bezpečnosť na cestách. Chce, aby sa cyklisti museli predbiehať s 1,5-metrovým odstupom

NEWS CYKLISTIKA PETER SAGAN
Uložiť Uložené

Peter sa pridáva k iniciatíve českých kolegov.

Profesionálnych cyklistov môžeš vidieť hlavne na televíznych obrazovkách RTVS alebo Eurosportu počas pretekov, no mimo nich musia každý deň trénovať na bežných cestách medzi normálnymi autami.

Vtedy za sebou väčšinou nemajú doprovodné vozidlo svojho tímu, sú tak zraniteľní presne rovnako, ako ty cestou zo školy či práce. 

7-násobný víťaz zeleného dresu na Tour de France Peter Sagan a Česi Roman KreuzigerPetr Vakoč a Jaroslav Kulhavý preto rozbiehajú iniciatívu, ktorá ma profesionálnych aj rekreačných cyklistov chrániť, informuje iDnes.cz.

Peter Sagan bojuje za bezpečnosť na cestách. Chce, aby sme cyklistov museli predbiehať s 1,5-metrovým odstupom
Peter Sagan bojuje za bezpečnosť na cestách. Chce, aby sme cyklistov museli predbiehať s 1,5-metrovým odstupom Zdroj: TASR / AP

Títo členovia profi-pelotónu požadujú, aby sa do cestného zákona v Česku a na Slovensku dostal paragraf, ktorý vodičom nariadi cyklistov obchádzať aspoň vo vzdialenosti 1,5 metra.

V súčasnosti u nás, ani u našich najbližších susedov, povinnosť dodržať presný odstup nemáš. O jeden a pol metri ale často hovoria aj kampane z iných krajín, napríklad Írska. V Belgicku, Francúzsku či Holandsku je takýto rozostup nutný. Inak hrozia pokuty. 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa We Love Cycling (@wlcmagazine),

Sagan v rozhovore pre český denník hovorí, že si nemyslí, že agresivita vodičov narastá. Problém vidí skôr v tom, že za posledných 30 rokov pribudlo aj áut, aj samotných cyklistov

Peter Vakoč má zas s nebezpečnosťou bicyklovania v bežnej premávke aj vlastné nepríjemné skúsenosti. V Južnej Afrike ho totiž zrazil nákladiak a na pár mesiacov mu tak prerušil kariéru. Rozhodne však nie je jediný. Talian Michele Scarponi v apríli 2017 po kolízii s dodávkou dokonca zomrel. 

Odporúčané
Sagan jazdí ako prasa, tvrdí bývalý český cyklista Sagan jazdí ako prasa, tvrdí bývalý český cyklista 22. júla 2019 o 13:47

K vyššej bezpečnosti na cestách, samozrejme, môžeš prispieť aj ty. Pri jazde na bicykli by si mal na hlave nosiť prilbu, a to aj v meste. Zvážiť sa oplatí aj kúpa zadnej "blikačky", ktorá je užitočná aj cez deň. 

No a keď sedíš v aute, pri cyklistoch mal by si dodržiavať minimálne spomínaný 1,5-metrový odstup, alebo dokonca so smerovkou prejsť až do vedľajšieho pruhu. Na bicykel pri krajnici tak lepšie upozorníš aj vodičov za tebou. 

V prípade, že to situácia oproti nedovolí, radšej za cyklistom spomaľ a obchádzaj ho, až keď to bude bezpečné. 

Domov
Zdieľať
Diskusia