Prvý sériový elektromobil od Porsche spoznávame v základnom vyhotovení.
Porsche nám len pred pár týždňami predstavilo svoj revolučný automobil, lepšie povedané, elektromobil. Samozrejme, bavíme sa o úplne novom modeli Taycan, o ktorom nemecká automobilka hovorí v samých superlatívoch. Treba dodať, že predpoklady na to rozhodne má, najmä ak zoberieme do úvahy vrcholný variant Turbo S.
Najnovšie sme ale svedkami príchodu novej, v poradí už tretej (a štvrtej) výkonnostnej verzie. Jej názov je Taycan 4S, zaujímavosťou ale je, že k dispozícii bude až v dvoch vyhotoveniach, čo je na pomery a tradície pre označenie “4S” netypické. Presnejšie ide o verzie Taycan 4S Performance a Taycan 4S Performance Plus, pričom rozdiely sú nielen vo výkone, ale aj v dojazde a veľkosti batérie.
Základný variant má akumulátory s kapacitou 79,2 kWh, zatiaľ čo variant Plus sa hrdí kapacitou až 93,4 kWh, čo je mimochodom identický údaj, aký je v prípade modelov Turbo. Rozdiely evidujeme aj vo výkone. Keďže ide o pohon oboch náprav, naďalej sa o ne stará dvojica synchrónnych elektromotorov – verzia 4S Performance má výkon 390 kW / 530 koní a vyhotovenie 4S Performance Plus 420 kW / 570 koní.
V oboch prípadoch je akcelerácia na stovku za rovné 4 sekundy a maximálka 250 km/h. V zmysle metodiky WLTP je dojazd najslabšej verzie 407 kilometrov, ak ale zoberieme do úvahy 4S Performance Plus, jeho papierový dojazd je až 463 kilometrov. To inými slovami znamená, že ide o vôbec najväčší dojazd v prípade prvého elektrického Porsche – pre úplnosť, vrcholné varianty Turbo a Turbo S majú dojazd 412 a 450 kilometrov.
Navonok nové 4S-kové alternatívy spoznať vďaka aerodynamickým 19” diskom či decentne pozmenených nárazníkom, prahom a difúzore. Prvky výbavy v interiéri sú viac menej totožné, nakoľko sú to ale základné varianty, za tie najvyššie doplnky a technológie z modelov Turbo si bude treba priplatiť. Porsche Taycan 4S je možné objednať už teraz, doručovať k zákazníkom ho budú až začiatkom budúceho roka. Základná cena na nemeckom trhu je 105-tisíc €.