Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 22. 11. 2019 meniny má Cecília

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Filmy a Seriály - Tržby – Box Office
17
Dominik Vetrák
28. apríl 2019, 18:06

Avengers: Endgame zarobilo za premiérový víkend 1,2 miliardy dolárov. Dokáže film búrajúci všetky kasové rekordy prekonať Avatara?

Dnešný Box Office bude naozaj bohatý na čísla.

Dominik Vetrák
28. apríl 2019, 18:06
Avengers: Endgame zarobilo za premiérový víkend 1,2 miliardy dolárov. Dokáže film búrajúci všetky kasové rekordy prekonať Avatara?
Zdroj: Marvel Studios/Disney
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
17
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

 

Endgame je proste megahit. Čakali sme to všetci a keďže sa tentoraz premiéra odohrávala v Číne v rovnaký víkend ako všade po svete, len málokto nečakal, že z toho celosvetovo bude 1, 2 miliardy dolárov. Nie, fakt vidíte dobre. Ja osobne som tipoval 1,1, takže ma toto ešte vyššie číslo dostáva celkom do kolien. Je reálne, že na konci budúceho týždňa tu máme už 2 miliardy a následná cesta k 2, 787 miliardy dolárov už nebude dlhá. Padne teda Avatar? Ja osobne si myslím, že áno.

 

Stále tu však hovoríme o chýbajúcej miliarde a pol, pričom treba počítať s veľkými prepadmi. Je to predsa len trojhodinový film a nie každý je z neho natoľko odvarený ako z Infinity War. Múdrejší budeme naozaj až budúci víkend. 

 

Avengers: Endgame zarobilo za premiérový víkend 1,2 miliardy dolárov. Dokáže film búrajúci všetky kasové rekordy prekonať Avatara?
Endgame v USA otvorilo o 100 miliónov viac než Infinity War (350 mil. dol) a získalo o 560 miliónov viac celosvetovo. Nepoznáme presný market share v USA, ale viac ako 4 z 5 kúpených lístkov počas posledných 4 dní boli práve na Endgame, čo je extrémne šialené.

 

Disney a Marvel splnili svoj cieľ, nech už si dali akýkoľvek. Pred pár rokmi by som neveril, že niekto dokáže takto rozbiť kiná a celý svet. Marvel Studios a v súčasnosti zrejme najlepší producent na svete Kevin Feige to ale zvládli. A či padne Avatar? Podľa mňa to možné je. Problémom je, že Endgame nie je tak veľmi epické, čo sa akcie týka.

 

 

Na druhej strane je presne pre fanúšikov, a tých veru málo nie je. Je otázne, koľko z nich sa do kina vráti viacnásobne, no ja osobne dúfam, že každý aspoň raz. Avatar padnúť musí, to prvenstvo je extrémne nezaslúžené a ak nie Endgame, tak potom už nič. Nie že by to Avatarovi vlastne nejako uškodilo a stále je to len hra s číslami (obzvlášť pre Disney, ktoré teraz vlastní práva na značku), no Marvel, Russovci, celé štúdio a herci si to jednoducho za tých 11 rokov zaslúžia. 

 

Avengers 4 zlomili hneď niekoľko rekordov, z ktorých najväčšie sú:

  • najväčší štvrtkový opening (thursday previews) v sume 60 miliónov dolárov (zosadili tak The Force Awakens, ktoré otvorilo za 57 miliónov)
  • najväčší piatkový opening (štvrty a piatky sú spojené do piatka) v hodnote 158,3 miliónov dolárov (TFA malo tieto dva dni na úrovni 119,1 milióna dolárov)
  • najväčší otvárací víkend v hodnote 350 miliónov dolárov
  • najväčší otvárací víkend celosvetovo v hodnote 1,209 miliardy dolárov
  • najväčší otvárací deň v Číne v hodnote 104,7 milióna dolárov
  • najviac premietaní v USA a Kanade – film hrá až 4 662 kín
  • najväčší otvárací víkend v Číne v hodnote 330,5 miliónov dolárov
  • najväčší IMAX opening (štvrtok a piatok) v USA v hodnote 12 miliónov dolárov (čo je takmer 30 tisíc dolárov na kino a taktiež 20% viac ako Infinity War)
  • najväčší IMAX opening (štvrtok a piatok) celosvetovo v sume 52 miliónov dolárov
  • najväčší IMAX opening celosvetovo v sume 91,5 milióna dolárov (čo je o 92% viac ako v prípade predošlého kráľa The Force Awakens)
  • najväčší opening weekend v 44 krajinách mimo USA a Kanadu
  • Ide o druhý tohtoročný miliardový film od Marvelu (po Captain Marvel) a celkovo ôsmy miliardový film štúdia

 

Ohľadom Číny je tu ešte jeden zaujímavý „detail“. Market share v tamojších kinách predstavoval v prospech Endgame až 95% počas celých 5 dní, odkedy sa tam premieta! TO znamená, že z každej tisícky návštevníkov kina až 950 z nich šlo na premiéru najnovšej marvelovky. Neočakáva sa, že sa to ešte nejakému zahraničnému filmu (ak vôbec) v budúcnosti podarí. Celkovo si Endgame z Číny po piatich dňoch odnáša monštruóznych 330,5 miliónov dolárov.

Zárobky v Číne:

  1. Streda: 79 miliónov
  2. Štvrtok: 83 miliónov (rekord krajiny)
  3. Piatok: 50-60 miliónov dolárov
  4. Sobota: 82 miliónov
  5. Nedeľa: 29 miliónov 

Zárobky v USA

  1. Štvrtok: 60 miliónov
  2. Piatok: 98,3 milióna
  3. Sobota: 109 miliónov
  4. Nedeľa: 84,3 milióna

Z tohto šialeného úspechu všade po svete, no najmä v USA a Číne neťažia len Disney a Marvel. Fandango, siete kín na čele s AMC, ďalší prevádzkovatelia, IMAX, Dolby a množstvo ďalších vedľajších spoločností si mydlí ruky. Takáto explozívna kasová injekcia poriadne zamáva trhom. 

 

Zrejme ide o neopakovateľný jav, aký už nikdy nezažijeme. Nasledujúce hodiny a dni budú ešte veľmi zaujímavé a my ťa budeme o priebehu tržieb určite ešte informovať (klasickú tabuľku a článok s tržbami nájdeš na webe/facebooku buď večerom alebo zajtra).

 

 
Ohodnoť článok
25
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.