Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
11. februára 2019 o 15:29
Čas čítania 0:00
Adam Novosad

Ženy na Slovensku obťažujú niektorí šoféri Taxify. Telefónne čísla využívajú na flirtovanie, aj keď nesmú

ZAUJÍMAVOSTI
Uložiť Uložené

Na problém upozornila Zuzana Kovačič Hanzelová.

Možno si nikdy nerozmýšľal nad tým, že šoféri v aplikácii Taxify disponujú tvojím telefónnym číslom. Je to však logické, aby ste sa vedeli nájsť, šofér ti môže zavolať, alebo môžeš zavolať ty jemu, a tak celú situáciu uľahčiť.

Avšak, zmluvné podmienky služby Taxify jasne uvádzajú, že šoféri majú s telefónnym číslom zákazníka právo narábať len v rámci samotnej prepravy pasažiera. Keď sa jazda skončí, číslo už nesmú nijak využívať na súkromné účely, lenže niektorí z nich podmienky nerešpektujú.

Ak sa im nejaká žena zapáči, a pokojne môže ísť aj o muža, jednoducho si vytiahnu jej číslo z aplikácie a napíšu jej správu či rovno zavolajú. S takýmito praktikami sa už stretlo množstvo Sloveniek, ale celý problém medializovala až Zuzana Kovačič Hanzelová, s ktorou sme sa nedávno dokonca pozhovárali v rámci nášho rozhovoru.

Na svojom facebookovom profile zverejnila status spoločne so screenshotmi od viacerých žien, ktoré potvrdzujú, že šoféri veselo zneužívajú súkromné čísla na flirtovanie a vypisovanie návrhov. Zákazník pochopiteľne v prvej chvíli nevie, kto mu vlastne píše, ak sa teda šofér rovno nepodpíše ako vodič Taxify, ale keď vyjde identita najavo, ženy väčšinou nemajú záujem o akúkoľvek konverzáciu.

Zuzana vyzvala svojich fanúšikov na Instagrame, aby sa s ňou podelili o svoje zážitky, ak takéto situácie už zažili, a nazbierala hneď niekoľko prípadov. Aj my sme v redakcii sme sa vypytovali našich známych a zistili sme, že tento problém je relatívne bežný. Jedna žena, ktorej meno nebudeme zverejňovať, nám poskytla screenshoty aj krátke vyjadrenie o tom, čo už pri niektorých šoféroch Taxify zažila.

Ženy na Slovensku obťažujú niektorí šoféri Taxify. Telefónne čísla využívajú na flirtovanie, aj keď nesmú
Zdroj: Screenshot/Taxify

„Stalo sa mi to niekoľkokrát. Prvýkrát ma to veľmi znepokojilo, nielen to, že taxikár zneužil moje osobné údaje, ale aj spôsob, akým to urobil – viď screenshot. Pýtala som sa svojich kamarátov právnikov, či je to podľa nich v poriadku. Potvrdili mi, že moje znepokojenie je opodstatnené a určite to nie je v úplnom súlade s GDPR reguláciami," uviedla na margo správy od vodiča. Situáciu však jej  známi  zľahčovali.

„Moje okolie na to reagovalo inak, vraj si z toho nemám robiť ťažkú hlavu, je to len kompliment, hovorili, a napokon som číslo taxikára na WhatsAppe len blokla. Napriek tomu, že som to celé považovala za narušenie svojho súkromia a za urážku namiesto komplimentu, som naivne verila, že to nie je bežné, a preto som nič nenahlásila. Podobné správy som odvtedy dostala tri,“ zakončuje.

Ako medzitým informoval aj portál Živé.sk, situácii sa bude venovať Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky. Podľa stanoviska úradu nemôžu šoféri použiť číslo zákazníka na súkromné účely, pretože ho vidia len kvôli splneniu objednávky a na základe dohodnutej prepravy.

Spoločnosť Taxify zareagovala na súčasné dianie takto: „Taxify považuje toto správanie za neakceptovateľné zneužitie súkromia a porušenie zmluvných podmienok. Podporujeme každého, kto sa cíti, že je jeho súkromie bolo dotknuté, aby situáciu okamžite nahlásil na oddelenie zákazníckej podpory Taxify.“ O podobných prípadoch podľa vyhlásenia nemala vedomosť, zaznamenali len 1 podobné hlásenie na 100 000 jázd.

Ba čo viac, už stihli vodičov upozorniť a v prípade potreby ich aj zablokovali, ak u nich zaznamenali porušenie podmienok. Momentálne je služba nastavená tak, že vodič vidí telefónne číslo určitý čas po skončení jazdy. „Telefónne čísla sú v súčasnosti viditeľné po dobu 24 hodín od ukončenia jazdy a pomáhajú cestujúcim a vodičom nájsť sa navzájom a prípadne pomôcť v prípade zabudnutej veci vo vozidle. Aktuálne však zvažujeme zavedenie maskovania telefónnych čísel.“

Domov
Zdieľať
Diskusia