Utorok 19. 2. 2019 meniny má Vlasta

hľadaj na refresheri

Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Zaujímavosti - Ľudia
11
Adam N.
11. február 2019, 15:29

Ženy na Slovensku obťažujú niektorí šoféri Taxify. Telefónne čísla využívajú na flirtovanie, aj keď nesmú

Na problém upozornila Zuzana Kovačič Hanzelová.

Adam N.
11. február 2019, 15:29
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
11
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Možno si nikdy nerozmýšľal nad tým, že šoféri v aplikácii Taxify disponujú tvojím telefónnym číslom. Je to však logické, aby ste sa vedeli nájsť, šofér ti môže zavolať, alebo môžeš zavolať ty jemu, a tak celú situáciu uľahčiť.

 

Avšak, zmluvné podmienky služby Taxify jasne uvádzajú, že šoféri majú s telefónnym číslom zákazníka právo narábať len v rámci samotnej prepravy pasažiera. Keď sa jazda skončí, číslo už nesmú nijak využívať na súkromné účely, lenže niektorí z nich podmienky nerešpektujú.

 

Ak sa im nejaká žena zapáči, a pokojne môže ísť aj o muža, jednoducho si vytiahnu jej číslo z aplikácie a napíšu jej správu či rovno zavolajú. S takýmito praktikami sa už stretlo množstvo Sloveniek, ale celý problém medializovala až Zuzana Kovačič Hanzelová, s ktorou sme sa nedávno dokonca pozhovárali v rámci nášho rozhovoru.

 

 

Na svojom facebookovom profile zverejnila status spoločne so screenshotmi od viacerých žien, ktoré potvrdzujú, že šoféri veselo zneužívajú súkromné čísla na flirtovanie a vypisovanie návrhov. Zákazník pochopiteľne v prvej chvíli nevie, kto mu vlastne píše, ak sa teda šofér rovno nepodpíše ako vodič Taxify, ale keď vyjde identita najavo, ženy väčšinou nemajú záujem o akúkoľvek konverzáciu.

 

Zuzana vyzvala svojich fanúšikov na Instagrame, aby sa s ňou podelili o svoje zážitky, ak takéto situácie už zažili, a nazbierala hneď niekoľko prípadov. Aj my sme v redakcii sme sa vypytovali našich známych a zistili sme, že tento problém je relatívne bežný. Jedna žena, ktorej meno nebudeme zverejňovať, nám poskytla screenshoty aj krátke vyjadrenie o tom, čo už pri niektorých šoféroch Taxify zažila.

 

 

„Stalo sa mi to niekoľkokrát. Prvýkrát ma to veľmi znepokojilo, nielen to, že taxikár zneužil moje osobné údaje, ale aj spôsob, akým to urobil – viď screenshot. Pýtala som sa svojich kamarátov právnikov, či je to podľa nich v poriadku. Potvrdili mi, že moje znepokojenie je opodstatnené a určite to nie je v úplnom súlade s GDPR reguláciami," uviedla na margo správy od vodiča. Situáciu však jej  známi  zľahčovali.

 

„Moje okolie na to reagovalo inak, vraj si z toho nemám robiť ťažkú hlavu, je to len kompliment, hovorili, a napokon som číslo taxikára na WhatsAppe len blokla. Napriek tomu, že som to celé považovala za narušenie svojho súkromia a za urážku namiesto komplimentu, som naivne verila, že to nie je bežné, a preto som nič nenahlásila. Podobné správy som odvtedy dostala tri,“ zakončuje.

 

Ako medzitým informoval aj portál Živé.sk, situácii sa bude venovať Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky. Podľa stanoviska úradu nemôžu šoféri použiť číslo zákazníka na súkromné účely, pretože ho vidia len kvôli splneniu objednávky a na základe dohodnutej prepravy.

 

Spoločnosť Taxify zareagovala na súčasné dianie takto: „Taxify považuje toto správanie za neakceptovateľné zneužitie súkromia a porušenie zmluvných podmienok. Podporujeme každého, kto sa cíti, že je jeho súkromie bolo dotknuté, aby situáciu okamžite nahlásil na oddelenie zákazníckej podpory Taxify.“ O podobných prípadoch podľa vyhlásenia nemala vedomosť, zaznamenali len 1 podobné hlásenie na 100 000 jázd.

 

Ba čo viac, už stihli vodičov upozorniť a v prípade potreby ich aj zablokovali, ak u nich zaznamenali porušenie podmienok. Momentálne je služba nastavená tak, že vodič vidí telefónne číslo určitý čas po skončení jazdy. „Telefónne čísla sú v súčasnosti viditeľné po dobu 24 hodín od ukončenia jazdy a pomáhajú cestujúcim a vodičom nájsť sa navzájom a prípadne pomôcť v prípade zabudnutej veci vo vozidle. Aktuálne však zvažujeme zavedenie maskovania telefónnych čísel.“

 

Ohodnoť článok
6
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.