Pred pár dňami sme písali o bizarnom bilborde na západe Slovenska, ktorý sa snaží zaujať vulgarizmami a výstrednosťou.
Už teraz sa tešíme na koniec roka, keď budeme sumarizovať všetky naj veci, ktoré sa od januára stali. O titul najbizarnejšej reklamy a najzúfalejšieho pokusu zaujať bude určite bojovať už dobre známa séria billbordov, ktorá vyrástla na západnom Slovensku v úplnom závere septembra.
Vtedy sme si dokonca ani neboli istí, či ide o skutočnosť, keďže sme vlastne ani neverili, že by niekto mohol byť takto slabomyseľný. Dnes už vieme, že sieť klenotníctiev myslelo tento nápad úplne vážne a dokonca sa vo vyjadreniach neboja opisovať svoje kroky ako reklamnú kampaň.
Celé vyjadrenie marketingovej menežérky spoločnosti zverejnil napríklad Denník N a aj keď sme si pôvodne mysleli, že sa bude snažiť situáciu vysvetliť, zaujala výrazne iný postoj: „Len v jednom zo základných 11 vizuálov kampane sme použili slovo ko*ot, ktoré sa pokojne môže čítať aj ako vulgarizmus, alebo aj ako úplne iné slovo. Ak v ňom niekto vidí vulgarizmus, tak asi nemôže proti tomu vizuálu protestovať, lebo tým potvrdzuje, že je pravdivý a skutočne pripomína reálnu možnosť konverzácie.“
V preklade to znamená, že ak si slovo ko*ot prečítal ako vulgarizmus, máš skazenú myseľ a mal by si sa dať liečiť. Otázkou však ostáva, prečo vôbec ľudí dostali do situácie, kedy vôbec musia pri konzumovaní reklamy ešte niečo hľadať za hviezdičkou.
A keď príde vlna sťažností, tak to zodpovední ľudia otočia dokonca aj proti vlastným potenciálnym zákazníkom. Stále však platí, že v roku 2018 už nie je "aj zlá reklama dobrá" a sieť klenotníctiev možno už o pár týždňov čaká anticena pre najsexistickejší reklamný kix na Slovensku.