Anticenu za Sexistický kix roka si víťaz odnesie už 4. decembra.
Marketing, resp. lepšie povedané snaha o predaj produktov a služieb sa v roku 2018 posúva na úplne inú úroveň, ako tomu bolo v predošlých rokoch. Aktuálne máme asi všetci tak nejak podvedomé zafixované, že kontroverzia predáva a aj zlá reklama je reklama. Je to však ešte naozaj pravda? Podľa nás skôr nie a viackrát sme to dali patrične najavo.
Svoje si o tom myslí aj prezident Klubu reklamných agentúr Róbert Slovák, ktorý vo vyjadrení pre HN prezradil: „Staré klišé o tom, že sex predáva už dávno neplatí. Vo svete to potvrdzuje niekoľko výskumov, v ktorých sexistické reklamy poškodzovali vnímanie firiem. Marketéri, ktorí ich stále používajú, buď zaspali dobu, alebo sú to amatéri.”
Týchto slov sme sa dočkali v súvislosti so spustením nominácií k súťaži o najsexistickejšiu reklamu na Slovensku za rok 2018. Anticena s názvom Sexistický kix poukazuje na to, že spoločnosti často ľudí zobrazujú znevažujúcim či stereotypizujúcim spôsobom len preto, aby si získali viac pozornosti.
Verejnosť tak má ideálnu možnosť dať firmám najavo, že kreativita nemá byť závislá na sexizme. Zároveň sme sa dočkali prvých nominácií, medzi ktorými nájdeme napríklad nie tak dávny prípad zo stránky Polície SR či priam bizarnú reklamu na Dermacol.
Ďalšie nominované reklamy nájdeš na oficiálnej stránke sexistickykix.sk, kde zároveň môžeš navrhovať aj ďalšie reklamy. Výsledky budú zverejnené 4. decembra 2018.