Sony vypustila čerstvý trailer pre očakávanú príbehovku od Quantic Dream, ktorá vychádza už o dva mesiace.
Len ťažko sa verí tomu, že vyše 20 miliónové predaje PS4 za rok 2017 vôbec nemusia byť rekordné. Aj napriek druhému roku Switchu, ktorý sa taktiež určite nenechá zahanbiť, sa totiž očakáva, že Sony predá ešte viac svojich konzol. A dôvod? Ten je veľmi jednoduchý.
Najnabitejší line-up nielen exkluzívnych hier na trhu.
Okrem očakávaných multiplatformoviek, ako napríklad Metro Exodus, Red Dead Redemption 2, Far Cry 5 či každoročných športov alebo nového Battlefieldu (údajne sa bude odohrávať v 2. svetovej) si totiž Sony pripravilo neuveriteľné množstvo exkluzívnych AAA titulov. Im sa budeme venovať v samostatnom článku.
Teraz je totiž čas najnovšej príbehovej hry od Quantic Dream, francúzskeho herného giganta, ktorý nedávno utrpel veľký škandál. Je možné, že s nimi Sony po Detroite skončí, no my pevne veríme, že sa všetko nejako vyrieši k spokojnosti všetkých.
Marcus
Recenzenti si však možno na Detroit: Become Human zgustnú. My však nie. Na hru budeme pozerať len ako na hru a z tohto uhla pohľadu bude naša recenzia objektívna. A my sa už nevieme dočkať, kedy ju budeme písať. Znamenalo by to totiž, že máme Detroit: Become Human za sebou.
A to bude veľký sviatok, keďže dej tejto hry ponúka celé desiatky, ba až stovky rozvetvených príbehov. Tie sa rozdelia medzi tri hlavné osy.
Budeme totiž hrať za tri postavy. Prvou je androidka Kara, utečenec, ktorý sa vzoprie svojmu majiteľovi a rozhodne sa utiecť s jeho dcérou, ktorú týral. Druhým Androidom je Connor. Ten pomáha autoritám pri vyšetrovaní alebo priamom vyjednávaní s ďalšími androidmi a ich činmi. Na záver tu máme Marcusa. Z neho sa v hre stane líder vzbury androidov.
Takže to bude androidská hra? Viac-menej áno. Samozrejme, žiť budeme vo svete ľudí, ktorí sú stále dominantní. Aj preto budeme mať ako hráči menšie možnosti a budeme si musieť dávať pozor na to, čo a pred koho očami to robíme. Svetoznámy tvorca hry David Cage venoval len písaniu scenára viac ako dva roky, v priemere 6 dní v týždni.
Titul je údajne 20x komplexnejší než Heavy Rain či Beyond: Two Souls. Samozrejme, Cageovi so scenárom a príbehom pomáhal jeho tím. Zvládnuť také sústo by pre jedného človeka bolo až príliš.
Detroit: Become Human nebude 20 hodinovou hrou. Možno bude na úrovni predošlých dvoch titulov, teda niekde okolo 10 hodín.
Ak však budete chcieť skúsiť iné rozhodnutia v príbehu, hra vám zaberie desiatky hodín. Len prvá scéna má 6 rôznych rozuzlení s rôznorodými následkami. Viete si teda asi predstaviť, koľko toho po prvom prejdení vlastne z hry neuvidíte.
Cage potvrdil, že niektoré scény a príbehové vetvy sa vám "odomknú" až na niekoľkýkrát, kedy zvolíte inú cestu a iné rozhodnutia. Narozdiel od iných príbehoviek sa hra nekončí, ak urobíte "zlé" rozhodnutie. Jedna z troch hlavných postáv môže jednoducho zomrieť a vy sa k nej už v danom "playthrough" nevrátite.
Budeme si teda musieť dávať veľký pozor, ako budeme viesť dialóg a čo ako androidi spravíme so svojím osudom a životmi ostatných. Následky našich rozhodnutí budú mať dopad na celú hru a príbeh. Budete ním teda zrejme chcieť prekĺznuť viac ako jedenkrát, keďže vám hra vždy rozpovie príbeh iný, respektíve s iným priebehom a koncom.
Dnes tu máme nový trailer a taktiež Sony môžeme konečne poďakovať aj za pevný dátum vydania. Detroid: Become Human vyjde exkluzívne pre PS4 s českými titulkami 25. mája 2018.