Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 12. 6. 2021 meniny má Zlatko

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá

Najlepšie cestné športové auto od AMG všetkých čias už aj u nás. Takto vyzerá famózne GT R

Jedno z prvých R-iek na československom území bolo spolu s modelom GT C Roadster predstavené verejnosti v hlavnom meste Česka.

Martin Mičuda
4. máj 2017, 15:54 Čas čítania: 0:00
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Najlepšie cestné športové auto od AMG všetkých čias už aj u nás. Takto vyzerá famózne GT R
Tech - Autá
3
Martin Mičuda
4. máj 2017, 15:54

Najlepšie cestné športové auto od AMG všetkých čias už aj u nás. Takto vyzerá famózne GT R

Jedno z prvých R-iek na československom území bolo spolu s modelom GT C Roadster predstavené verejnosti v hlavnom meste Česka.

Martin Mičuda
4. máj 2017, 15:54
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Najlepšie cestné športové auto od AMG všetkých čias už aj u nás. Takto vyzerá famózne GT R

Po dlhšej dobe sa vám #exkluzivitaciest hlási opäť. Medzičasom máme totiž v našich končinách ďalší mimoriadne exkluzívny automobil, s ktorým sa s vami radi podelíme. Tentokrát je vo veci Mercedes-AMG GT R, teda Beštia zo zeleného pekla ako novinku predstavila samotná automobilka. Vôbec prvý exemplár sa na československom území objavil už dávnejšie, ba čo viac, dokonca vrcholný model z divízie AMG mal byť aj jedným z najväčších lákadiel tohtoročného bratislavského Autosalónu, nakoniec však daný exemplár prísť do Incheby nestihol. Tak či onak, v Prahe sa uplynulé dni konal špeciálny event pri príležitosti osláv 50. výročia AMG, no a práve tu sa ukázal tento klenot v plnej svojej kráse. Vďaka nášmu fanúšikovi Filipovi vám tak prinášame skutočne kvalitné fotografie jedného z najšpičkovejších športových automobilov na našom území.

 

Vôbec najsilnejšie a najbrutálnejšie vyhotovenie GT-čka sme spoznali minulý rok v júni, konkrétne na minuloročnom Festivale rýchlosti v Goodwoode. Stalo sa tak mimochodom za prítomnosti strhujúcej akcie, kedy novinku zniesol z neba vrtuľník a následne po stránke zvuku i obrazu v plnej sile R-ko predviedol Lewis Hamilton. Príchod verzie GT R bol na jednu stranu očakávaný, na stranu druhu ani veľmi niePísmeno R nie je pre modely AMG netypické, dokonca doteraz sme tu nič podobné nemali. Ide totiž o verziu, ktorá sa radí medzi "štandardné" GT-čka a v budúcnosti plánovaný úplný vrchol s dodatkom  Black Series. Len tak medzi rečou, už čoskoro by sme sa mali dočkať modelu C 63 R Coupé, teda tiež akéhosi prostredníka medzi štandardnou 63-kou a stropom v ponuke, ktorý príde opäť pravdepodobne v posledný rok danej generácie. Čo je však pre túto chvíľu najpodstatnejšie je fakt, že Mercedes-AMG GT R predstavila automobilka so slovami, že ide o najlepšie cestné športové auto, aké kedy vyrobila.

 

Najlepšie cestné športové auto od AMG všetkých čias už aj u nás. Takto vyzerá famózne GT R
Zdroj: www.filipvido.com

 

Veľké ambície napovedá už aj samotná maska. Tá sa nechala inšpirovať, respektíve lepšie povedané, je odvodená od pretekárskej verzie GT3, o čom hovorí najmä prítomnosť vertikálne umiestnených líšť. Práve tento nekompromisný športiak bol vôbec prvým sériovým a cestným modelom značky, ktorý dostal takzvaný Panamericana gril. Odstupom času sme svedkami masky tohto druhu nielen v E 63-ke, ale hlavne v novom GLC 63 a GLC 63 Coupé, pričom čoskoro ich budú nasledovať ďalšie modely (na čele s faceliftovaným S 63 Coupé/Cabriolet). Ďalej tento variant vyfasoval citeľne širší a mohutnejší bodykit počítajúci s agresívnejším predným nárazníkom, masívnejšími blatníkmi a prahmi. Nový je pochopiteľne aj zadný nárazník, ktorý sa navyše pýši rozmerným difúzorom a výfukmi umiestnenými v strede, čím značka odkazuje na spojitosť s okruhovými špecialitkami. Zadné partie zdobí napokon pevné krídlo, čím došlo k výmene v porovnaní so slabšími verziami, kde sme evidovali výsuvný spojler.

 

Azda najcharakteristickejším prvkom R-ka je však jeho jedinečný zelený lak. Špecifickým odtieňom Green Hell Magno sa pýši aj český exemplár. Na rozdiel od predstavovaného modelu počas minuloročného odhalenia, kúsok na fotkých nie je osadený 19" diskami s daným retro dizajnom, aj napriek tomu ale tiež stojí na čiernych diskoch so strieborným okrajom. Navyše, za nimi nájdeme do oči bijúce karbón-keramické brzdy, za mastný príplatok. Vnútrajšku domáceho kúsku dominujú v duchu písmena R žlté detaily, na čele s bezpečnostnými pásmi. V porovnaní s modelmi GT či GT S pribudlo množstvo karbónových prvkov, pričom čierne lesklé plochy vystriedali predošlé strieborné. Samozrejme, nechýba ani početnejšie zastúpenie Alcantary a nové, ešte športovejšie sedadlá s výraznejším bočným vedením.

 

Najlepšie cestné športové auto od AMG všetkých čias už aj u nás. Takto vyzerá famózne GT R
Zdroj: www.filipvido.com

 

To najhlavnejšie na záver. Pod dlhočíznou kapotou bije známy 4-litrový osemvalec. Poznáme ho z väčšiny najnovších modelov s rukopisom AMG, v tomto prípade ho však nájdeme v súčasnosti druhom najvýkonnejšom naladení - 430 kW / 585 koni a 700 N.m (v E 63 S je to až 612 koní). Za zmenami stojí nielen úprava samotného motora, ale i riadiacej jednotky a 7-stupňovej prevodovky. Okrem toho, R-ko, ktoré prišlo na svet pod sloganom Beštia zo Zeleného pekla je nielen opticky agresívnejšia, motoricky výkonnejšia ale i o 90 kilogramov ľahšia než GT S. Výsledkom týchto skutočností je akcelerácia na stovku už za 3,6 sekundy ale i maximálna rýchlosť, ktorá sa posunula na úroveň 318 km/h. AMG tak postavilo špecialitku, ktorá sa chystá zamiešať karty v teritóriu modelov ako je Porsche 911 GT3 RS. GT R je mimochodom obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup, ktoré dovoľujú vozidlu navštíviť i bežné cesty, rozhodne sa však vďaka ním nestratia ani na pretekárskych okruhoch. Pri jedinečnostiach však ešte ostaneme.

 

S príchodom tejto verzie prichádza i systém aktívneho natáčania zadných kolies, ktorý sa navyše v závislosti od rýchlosti upravuje - do 100 km/h sa zadné kolesa natáčajú zrkadlovo s prednými, čím je docielená lepšia manévrovateľnosť, zatiaľ čo nad stovkou sa natáčajú v rovnakom smerom ako predné, čím je zaručená lepšia stabilita a väčšia prejazdná rýchlosť v zákrutách. Okrem toho, nechýba ani elektronicky riadený zadný diferenciál, no a veľkou novinkou je i predný aktívny splitter, ktorý sa nad rýchlosťou 80 km/h vysúva a zaručuje lepšiu aerodynamiku i priľnavosť prednej nápravy. Nuž, AMG skutočne postavilo veľkú beštiu, veríme, že týchto exkluzivitiek pribudne časom viac a viac. Ostatne, hneď niekoľko už čoskoro pribudne aj na Slovensku. Na záver dodajme, že Mercedes-AMG GT R s cenovkou od 167-tisíc € predčasom stanovil časový rekord na Nürburgringu - s časom 7:10,92 ide o vôbec najrýchlejšie cestné auto s pohonom zadnej nápravy na Severejnej slučke. Navyše, o rekord sa postaral Christian Gebhardtem z magazínu Sport Auto, teda motoristický novinár, nie profesionálny jazdec.

 

Zobraziť galériu 19
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy tech
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Zatvoriť