Slovenská produkcia opäť boduje.
O Slovensku bolo znovu počuť. Zástupcovia televíznej časti RTVS sa 17. júna 2016 postavili na pódium po boku svetových televíznych značiek, ako HBO, MTV, CNN alebo Fox Sports. Dialo sa totiž udeľovanie prestížnych cien Svetovej akadémie PromaxBDA, ktorá sa zaoberá vizuálnym marketingom a promovaním.
Jednou z viac než sto kategórií bola Imidžová kampaň televíznej stanice, kde sa hodnotila kvalita identov. Ak si sa práve zachmúril, pretože fakt netušíš, čo je to ident, ide o pársekundový spot medzi reklamným priestorom a filmom. Skrátka ani-reklama, ani-upútavka, ani-film, krátka animácia s logom televízie. Tie pred polovicou roka 2015 doslova vypimpovala RTVS a obe estévečky boli oblečené do nového kabáta.
Pri ich tvorbe bolo kľúčové odlíšiť jednotku a dvojku, kedže ich programové zloženie je iné a priniesť do vnímania diváka dynamiku a modernosť. Kým na jednotke môžeme medzi programami vidieť dve bodky, ktoré vytvárajú geometrické tvary a prinášajú tak zaujímavosť do premietnutých každodenných situácií, dvojka poteší oko diváka väčšinou futuristickou animáciou, kde sú podstatné predovšetkým väzby medzi spomínanými bodkami. Jednotka sa snaží prekvapiť ukončením a priebehom vykreslenej scény, dvojka stavia na celkový dojem.
Už predchádzajúce identy verejnoprávnej televízie boli na vysokej úrovni, no teraz sú vďaka dielu českej Oficina dotiahnuté na ešte vyšší level a pozerať sa na ne je jednoducho radosť. To dosvedčuje aj to, že Slovenská televízia bola výhernou z 4300 ostatných prihlásených. Gratulujeme!
Ident Jednotky a Dvojky
Predstavenie identov