Nazri s nami do bratislavskej Incheby ešte predtým, ako sa v nasledujúcich hodinách otvoria brány tohtoročného Autosalónu.
Rok sa s rokom stretol, a preto opäť nadišiel ten správny čas na otvorenie brán najprestížnejšej a najvyhľadávanejšej automobilovej udalosti roka na Slovensku. Na mysli máme nepochybne bratislavský Autosalón, ktorý oficiálne už zajtra, teda 19. apríla, odštartuje v Inchebe svoj 26. ročník. Ten už v posledných týždňoch a dňoch naznačoval, že tohtoročná najkomplexnejšia prehliadka automobilov v našich končinách bude azda ešte väčšou pastvou pre oči, než tomu bolo minulý rok, a to treba poznamenať, že ako sme sa mohli i my osobne presvedčiť, vlaňajší jubilejný ročník skutočne príjemne prekvapil a zaznamenal i vo výsledku obrovský úspech. Na ten však môžete už pomaly ale isto zabudnúť, keďže nám sa aj tentokrát podarilo dostať do veľkolepého výstaviska na ploche 40-tisíc metrov štvorcových v skutočnom predstihu, ešte pred samotným novinárskym dňom, no a prvotné správy naznačujúce veľkoleposť aktuálneho ročníka musíme len a len potvrdiť!
V uplynulých hodinách sme totiž mali tú česť bratislavskú Inchebu exkluzívne navštíviť v čase, kedy už väčšina prítomných vystavovateľov finišovala s poslednými prípravami, a teda okrem toho, že vám ponúkame autentický náhľad do zákulisia výstaviska a jeho príprav, prinášame vám aj hŕstku tých najväčších highlightov tohto ročníka. Naše zábery vám tak môžu poslúžiť ako akási upútavka, ktorá možno rozhodne o vašej účasti. Ak patríte medzi tých najväčších autičkárov, rozhodne sa prísť oplatí, platí to však i pre vás ostatných, keďže toľko vystavovaných značiek, za prítomnosti takého počtu slovenských premiér a toľkých zaujímavých vozidiel pokope, sme tu už naozaj dlho nemali!
Autosalón v Bratislave opäť ťaží z faktu, že viacero zaujímavostí putuje do nášho hlavného mesta priamo z nedávneho veľtrhu v Ženeve, ba čo viac, ak sme minulý rok veľmi pozitívne vnímali nárast počtu vystavovaných značiek, tento rok ich počet opätovne citeľne narástol, a tak vďaka počtu viac ako 40 prítomných automobiliek môžeme tento ročník označiť za najsilnejší domáci Autosalón uplynulej dekády! V poslednej chvíli sa napokon dozvedáme aj to, že v Bratislave si odkrúti hneď dvojica vozidiel svojú európsku premiéru - Hyundai Grand Santa Fe a Nissan GT-R 2017.
Vynechať určite netreba ani 69 slovenských premiér, z ktorých vyberám nasledovné - expozíciu plnú rýchlosti a sily s autami radu RS bude mať Audi a k ťahákom BMW bude určite patriť sedan radu 7. Mercedes-Benz prichádza s novou generáciou sedanu vyššej strednej triedy, Triedou E. Za značku Peugeot sa okrem iných modelov predstaví Peugeot 2008 vo svojom facelifte spolu s jeho športovou verziou 2008 Dakar. S jednou z najočakávanejších noviniek prichádza Volkswagen, ktorý premiérovo ukáže novú generáciu menšieho SUV - Tiguan. Suzuki sa pochváli novým hatchbackom Baleno, Nissan ukáže nový elektromobil Nissan Leaf 30kWh s dojazdom až 250 km a Kia odhaľuje úplne nový model Kia Sportage a komplexné vynovenie svojho populárneho modelu cee´d. Takto by som mohol pokračovať ďalej, tým by som vás však ukrátil o moment prekvapenia, a tak na radšej prikladám aspoň úplný zoznam vystavovaných automobiliek, ktoré zaručujú spleť vozidiel všetkých cenových kategórií:
Aston Martin, Audi, Bentley, Bmw, Cadillac, Citroёn, Corvette, Dacia, DS, Ferrari, Fiat, Fiat Professional, Ford, Honda, Hyundai, Iveco, Jaguar, Jeep, Kaipan, Kia, Lamborghini, Lada, Land Rover, Mahindra, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Piaggio, Range Rover, Renault, Rolls Royce, Smart, Suzuki, Škoda, Tesla, VW, VW LNF a Volvo
Autosalón je tak bohatší o ďalšie značky, ako Mini, Mitsubishi, Lada, Mahindra, Tesla či Volvo, no a za zmienku rozhodne stojí sekcia Exclusive Salon, ktorá aj svojím 6. ročníkom vnesie do Incheby ešte luxusnejší punc, keďže v jej priestoroch nájdeme niekoľko skutočných exkluzivitek za státisíce €. Ešte predtým, než si pozriete tie najväčšie pecky, pripomíname, že Autosalón bude otvorený od 19. do 24. apríla, pričom prvý deň je už tradične vyhradený akreditovaným novinárom a pozvaným hosťom. Nasledujúce dni budú výstavné priestory pre širokú verejnosť dostupné v čase od 9.00 - 19.00 h. za prítomnosti vstupného vo výške 7, respektíve 5 €. Viac užitočných informácií sa dozvieš tu.
Audi RS7 Sportback performance
Stánok Audi je síce svojou veľkosťou v porovnaní s minulým ročníkom slabší, napriek tomu v ňom však nájdeme hneď niekoľko exkluzivitiek, a teda okrem RS6-ky i túto štýlovku. RS7 v najnovšej verzii performance dostala 4-litrovú V8-čku až s 605 koňmi a 750 N.m, vďaka ktorým pokorí stovku iba za 3,7 sekundy. Maximálna rýchlosť môže byť príplatkom posunutá na 305 km/h a keby mal niekto o toto vozidlo záujem, pripraviť si musí vyše 126-tisíc €.
Aston Martin Vanquish Volante
V rámci výstavy Exclusive Salon je k videniu viacero exotík vrátane tohto vlajkového Astonu vo verzii s otvárateľnou plátenou strechou. Vanquish Volante má pod kapotou mohutný dvanásťvalec s objemom 5,9 litra produkujúci 573 koní a 620 N.m. Interiér je usporiadaný ako 2+2, teda zadné sedadlá sú určené skôr pre príručnú batožinu a táto exkluzivitka vás vyjde od okolo 265-tisíc €.
Bentley Bentayga & Continetal GTC V8S
Od Bentley sa môžeme kochať hneď dvomi kúskami. Prvým z nich je dlho očakávaná Bentayga, teda najluxusnejšie, najvýkonnejšie a najrýchlejšie SUV na svete! Pod kapotou 2240-kilogramového kolosu pradie 6-litrový twin-turbo dvanásťvalec s usporiadaním do W s výkonom 608 koní a maximálnym krútiacim momentom 900 N.m. Z nuly na sto sa vďaka nemu a 8-stupňovému automatu dostane už za 4,1 sekundy a maximálka má hodnotu 301 km/h. Druhým B-čkom je letný Continental GTC poháňaný 4-litrovou V8-čkou s 507 koňmi & 600 N.m, pričom ide o nové vyhotovenie po minuloročnom facelifte.
BMW M2 Coupé
Minulý rok predstavené, vôbec najmenšie, no azda najzábavnejšie ostré BMW, ktoré sa pýši plaketami M, v uplynulých dňoch došlo do nášho hlavného mesta, no aj najnovšie už skrášľuje svojou prítomnosťou aj stánok mníchovskej automobilky. V ňom, okrem iného, nájdeme aj novučičkú a skutočne naloženú sedmičku, či plne elektrickú i3-ku, ktorú síce poznáme už nejaký ten rôčik, stále je v naších končinách relatívne vzácnym kúskom. Pre pripomenutie, nástupca modelu 1 M Coupé, ktorý sa často spája s ikonickou M3-kou generácie E4, ráta s trojlitrovým šesťvalcovým motorom, ktorý disponuje výkonom 272 kW / 370 koní a 465 N.m. Výhradne na zadnú nápravu túto silu posiela buď 7-stupňové M DCT-čko alebo manuálna prevodovka.
Ford Mustang & Focus RS
Ford do Bratislavy priniesol tieto dva ostré modely. Notoricky známy Mustang najnovšej generácie vždy upúta pozornosť, tento rok však nejde o 5-litrovú verziu GT, ale najmenší z ponuky motorov, teda 2,3-litrový štvorvalový EcoBoost, ktorý však napriek tomu zvláda výkon 309 koní a 407 N.m. Druhým nabrúseným modrým oválom nie je nič iné ako najnovší Focus RS. V tomto hot-hatchi tretej generácie nájdeme rovnaký motor naladený ale až na 350 koní a 470 N.m a novinka vyniká najmä perfektným pohonom všetkých štyroch, pričom dokáže elektronicky na zadnú nápravu poslať až 70% výkonu. Navyše, následne vie túto silu rozdeliť v pomere 100:0 na konkrétne koleso. Aby toho ale nebolo málo, auto disponuje aj takzvaným “drift módom“, pri ktorom túto schopnosť využije!
Jaguar F-Pace
Úplne nové SUV-čko je najväčším lákadlom priestorov britskej automobilky. Jeho dizajn exteriéru zapadá do portfólia značky, pričom nesie charakteristické črty najmä nových modelov XE, XF ale aj nádherného F-Typu, čím je po dizajnovej stránke aj tento model v portfóliu odpísaný na úspech. Jaguar dáva jasne najavo, ako by malo vyzerať dynamicky strihnuté SUV-čko, respektíve crossover, keďže skôr tak automobilka F-Pace označuje. Dravo pôsobiaci automobil s full-LED svetlometmi pritom neprehliadnete ani vďaka veľmi podarenej farbe, ktorá exempláru rozhodne sekne.
Mazda Koeru
Koeru je koncept úplne nového crossoveru Mazda, v ktorom je zachytená súčasná filozofia značky. Koeru stelesňuje význam slov „prekonať“ alebo „prekročiť“ a spája v sebe výkon a živosť, aby priniesol hodnotu, ktorá ďaleko prekračuje všednosť. Vďaka spojeniu základných konštrukčných myšlienok spoločnosti Mazda s elegantným a charakteristickým dizajnom bude Koeru pripomínať najmä vozidlá typu SUV kupé, pričom sériová podoba by sa mala veľkostne zaradiť do kategórie BMW X4, odvodená bude pritom z modelu CX-5.
Mercedes-Benz G 500 4x4²
Vybrať najzaujímavejší kúsok zo skutočne veľkolepého stánku automobilky zo Stuttgartu je naozaj ťažké, tento počin však bude pútať pozornosť najviac, a to pravdepodobne aj za jeho hranice. Predstavovať si toto monštrum asi ani význam nemá, ostatne, hneď niekoľko kusov sa nachádza už aj na naších cestách. Pod niekoľko desiatok rokov známou prednou kapotou tróni nové 4-litrové V8 bi-turbo, ktoré sme spoznali z nových modelov GT a C 63. Výkon danej motorizácie sa v tomto prípade nachádza na úrovni 310 kW / 422 koní. O prenos sily na všetky štyri kolesá sa stará sedemstupňový automat, nechýbajú opäť tri mechanické diferenciály a ani známe portálové zavesenie náprav s dvojicou tlmičov na každé koleso z 6x6-ky.
Nissan GT-R (MY 2017)
Azda jedno z najväčších prekvapení a zároveň jeden z vôbec najnovších vystavovaných exemplárov stvárňuje japonská Godzilla, ktorá prišla do Incheby vo svojej poslednej faceliftovanej podobe, čiže len niekoľko dní po tom, ako sa ukázala svetu po prvýkrát. Inými slovami, nové GT-R s navýšeným výkonom na 419 kW / 570 koní a 633 N.m a citeľne prepracovaným exteriérom, no hlavne interiérom si v Bratislave odkrúti svoju európsku premiéru!
Škoda Superb SportLine
To, že Superb RS nevznikne, nie je žiadne tajomstvo, športovo ladenú verziu, i keď bez zásahov do motorizácii, však Škoda predsa len predstavila a vystavovaná je aj v Inchebe. Príplatkový paket počíta štandardne s 18, respektíve 19" diskami ladenými decentne do čierna, a zároveň dôjde k zníženiu podvozku o 15 milimetrov. Atraktívnejší look dotvára v exteriéri sada čiernych detailov - maska, spätné zrkadlá, lišty, čo perfektne vyznie najmä pri svetlých lakoch karosérie a defaultne zatmavenými oknami od B-stĺpika.
Volkswagen Tiguan
Najväčší priestor v stánku Volkswagenu je pochopiteľne venovaný úplne novému, stredne veľkému SUV-čku, ktoré sa predstavuje hneď v niekoľkých exemplárov, vrátane opticky mimoriadne atraktívnej verzie R-Line. Novinka je od základov prekopaná, postavená je už na modulárnej platforme MQB, medzigeneračne je Tiguan dlhší, širší a zároveň nižší (4486 x 1839 x 1632 mm), navyše, rázvor je natiahnutý až o 77 milimetrov. Nielen rozmery naznačujú, že spoznávame úplne nový automobil. Už i pohľad na jeho exteriérové krivky a propozície hovoria jasnou rečou a v porovnaní s predchodcom by ste spoločné prvky či riešenia hľadali len márne.