Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
4. apríla 2014 o 2:54
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

BMW M4 Convertible 2015: 431 koní s vetrom vo vlasoch!

TECH BMW
Uložiť Uložené

To, že sme posledné týždne evidovali zamaskovaný kabriolet strednej triedy od BMW nebola náhoda a prinieslo to svoje ovocie. Automobilka totižto chystala špičkovú M4-ku Convertible a tu sú prvé fotografie.

BMW M4 Convertible 2015: 431 koní s vetrom vo vlasoch!

To, že sme posledné týždne evidovali zamaskovaný kabriolet strednej triedy od BMW nebola náhoda a prinieslo to svoje ovocie. Automobilka totižto chystala špičkovú M4-ku Convertible a tu sú prvé fotografie.

V závere minulého roka sme sa dočkali oficiálneho predstavenia špičkových verzií M3 a M4. Nadupané, najsilnejšie verzie strednej triedy automobilky s vrtuľkou v znaku tak už poznáme nejaký ten piatok. Dnes v noci sme však spoznali ďalšiu časť v skladačke, a to otvorenú verziu M4 Convertible, ktorej fotky práve leakli. Prvé oficiálne fotografie sériovej verzie tak naplnili predpoklady a ďalšia karosárska varianta uzrela svetlo sveta. K ostrému kupéčku M4 a sedanu s jedným párom dverí navyše, M3, sa tak pridáva prevedenie, ktoré bude ponúkať rovnako maximálny výkon a to i v tomto prípade s nebom nad hlavami. Do rodiny M ešte časom zavíta aj ostré štvordverové kupé M4 Gran Coupé.

BMW M4 Convertible 2015: 431 koní s vetrom vo vlasoch!

Po stránke exteriéru sa nemáme o čom baviť. Oproti klasickej M4-ke sa odhliadnuc od riešenia strechy absolútne nelíšil. Bodykit teda tvoria agresívne tvarované nárazníky a prahy, ktoré sú po novom kompletne vyrobené z uhlíkových vlákien. Šéf-dizajnér značky hlásil, že žiaden predošlý model značky nedisponuje takým počtom karbónu ako M4-ky, pričom dodáva, že každý štylistický detail, je založený na funkcii. Pri pohľade najmä z boku či z profilu, evidujeme v čase, kedy je strecha zložená v kufri, naozaj nádhernú líniu. Tá pôsobí mimoriadne športovo a dravo, možno ešte o niečo viac ako to je v prípade kupéčka. Pri vyklopenej streche, je časť C-stĺpika pochopiteľne tvarovaná trochu inak než v zatvorenom prevedení, na kráse to však nijak mimoriadne neuškodí. Medzigeneračne je M4 Convertible dlhšie o citeľných 56 milimetrov, širšie o 65 a nižšie o 4 milimetre. Do palety diskov sa dostali veľkosti 19 či 20'', tradičná je štvorica výfukov.

Toto riešenie strechy má samozrejme aj svoje negatíva. Oproti M4 Coupé je otvorená verzia ťažšia o citeľných 328 kg. Za následok to okrem zložitého mechanizmu má aj fakt, že BMW sa v tomto prípade drží tradície vo forme nie plátenej, ale plechovej strechy. So strechou je možné manipulovať do rýchlosti 18 km/h, pričom celý proces trvá 20 sekúnd. V Mníchove sa dali inšpirovať u konkurencie, keďže v konštrukcii sedadiel sú zabudované otvory pre prúdenie teplého vzduchu, ktorého podstatou je otepľovač oblasti krku pri otvorenej streche. Mercedes-Benz to predstavil pred pár rokmi vo forme "vzduchových šálov". Batožinový priestor má 220 litrov so strechou, respektíve 370 litrov pri vytiahnutej streche.

BMW M4 Convertible 2015: 431 koní s vetrom vo vlasoch!

BMW M4 Convertible 2015: 431 koní s vetrom vo vlasoch!

BMW M4 Convertible 2015: 431 koní s vetrom vo vlasoch!

Interiér je rovnako zhodný so zvyškom ponuky. Do očí už tradične bije trojramenný volant, známy z vyšších modelov s plaketou M, karbónové dekóry a športové sedadlá s výraznejším bočným vedením. Vnútrajšok okrem toho opäť pôsobí trochu stroho a jednoducho. Ergonómia je na najvyššej úrovni, no oproti elegantným až luxusným tvarom novej triedy C od Mercedesu, mierne zaostáva. Samozrejme, vec vkusu. Okrem jednoduchých budíkov pred vodičom sa nachádza v stredovom paneli aj veľký displej informačného systému, ktorý ponúka širokú škálu nastavení a naozaj už o čosi kvalitnejšiu grafiku a intuitívnejšie ovládanie, než tomu bolo v predošlých bavorákoch. Celý stredový panel je jemne natočený k vodičovi, avšak opäť obnáša hrubé bočné vedenie zo strany spolujazdca, ktoré je terčom kritiky. Rozmiestnenie interiéru je 2+2, zadné sedadlá sú však viac-menej núdzové, i keď je pravda, že oproti predchodcovi evidujeme nárast mieste práve v oblasti zadného radu.

Pod kapotou sa nachádza zhodný trojlitrový radový šesťvalec preplňovaný dvoma turbodúchadlami, ako v prípade ostatných už dávnejšie predstavených verzií. Ten poskytuje veľkolepý výkon 317 kW / 431 koní, pričom krútiaci moment má hodnotu 550 N.m. Vyššia hmotnosť sa podpísala za pomalšiu akceleráciu. Model so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou šprintuje na 100-ku za 4,6 sekundy, zatiaľ čo 7-stupňový automat DCT to dokáže za 4,4 sekundy. V porovnaní s predošlými verziami tak kabriolet zaostáva o približne 0,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je už klasicky obmedzená na hodnotu 250 km/h, za príplatok vám obmedzovač posunú na 280 km/h. I keď sa cenové relácie odhadujú na čiastku okolo 77-tisíc €, oficiálne zatiaľ zverejnené neboli, rovnako ani dátum, kedy sa novinka dostaví do showroomov. Viac sa pravdepodobne dozvieme na autosalóne v New Yorku.

BMW M4 Convertible 2015: 431 koní s vetrom vo vlasoch!

BMW M4 Convertible 2015: 431 koní s vetrom vo vlasoch!

BMW M4 Convertible 2015: 431 koní s vetrom vo vlasoch!

BMW M4 Convertible 2015: 431 koní s vetrom vo vlasoch!
Domov
Zdieľať
Diskusia