To, že sme posledné týždne evidovali zamaskovaný kabriolet strednej triedy od BMW nebola náhoda a prinieslo to svoje ovocie. Automobilka totižto chystala špičkovú M4-ku Convertible a tu sú prvé fotografie.
To, že sme posledné týždne evidovali zamaskovaný kabriolet strednej triedy od BMW nebola náhoda a prinieslo to svoje ovocie. Automobilka totižto chystala špičkovú M4-ku Convertible a tu sú prvé fotografie.
V závere minulého roka sme sa dočkali oficiálneho predstavenia špičkových verzií M3 a M4. Nadupané, najsilnejšie verzie strednej triedy automobilky s vrtuľkou v znaku tak už poznáme nejaký ten piatok. Dnes v noci sme však spoznali ďalšiu časť v skladačke, a to otvorenú verziu M4 Convertible, ktorej fotky práve leakli. Prvé oficiálne fotografie sériovej verzie tak naplnili predpoklady a ďalšia karosárska varianta uzrela svetlo sveta. K ostrému kupéčku M4 a sedanu s jedným párom dverí navyše, M3, sa tak pridáva prevedenie, ktoré bude ponúkať rovnako maximálny výkon a to i v tomto prípade s nebom nad hlavami. Do rodiny M ešte časom zavíta aj ostré štvordverové kupé M4 Gran Coupé.
Po stránke exteriéru sa nemáme o čom baviť. Oproti klasickej M4-ke sa odhliadnuc od riešenia strechy absolútne nelíšil. Bodykit teda tvoria agresívne tvarované nárazníky a prahy, ktoré sú po novom kompletne vyrobené z uhlíkových vlákien. Šéf-dizajnér značky hlásil, že žiaden predošlý model značky nedisponuje takým počtom karbónu ako M4-ky, pričom dodáva, že každý štylistický detail, je založený na funkcii. Pri pohľade najmä z boku či z profilu, evidujeme v čase, kedy je strecha zložená v kufri, naozaj nádhernú líniu. Tá pôsobí mimoriadne športovo a dravo, možno ešte o niečo viac ako to je v prípade kupéčka. Pri vyklopenej streche, je časť C-stĺpika pochopiteľne tvarovaná trochu inak než v zatvorenom prevedení, na kráse to však nijak mimoriadne neuškodí. Medzigeneračne je M4 Convertible dlhšie o citeľných 56 milimetrov, širšie o 65 a nižšie o 4 milimetre. Do palety diskov sa dostali veľkosti 19 či 20'', tradičná je štvorica výfukov.
Toto riešenie strechy má samozrejme aj svoje negatíva. Oproti M4 Coupé je otvorená verzia ťažšia o citeľných 328 kg. Za následok to okrem zložitého mechanizmu má aj fakt, že BMW sa v tomto prípade drží tradície vo forme nie plátenej, ale plechovej strechy. So strechou je možné manipulovať do rýchlosti 18 km/h, pričom celý proces trvá 20 sekúnd. V Mníchove sa dali inšpirovať u konkurencie, keďže v konštrukcii sedadiel sú zabudované otvory pre prúdenie teplého vzduchu, ktorého podstatou je otepľovač oblasti krku pri otvorenej streche. Mercedes-Benz to predstavil pred pár rokmi vo forme "vzduchových šálov". Batožinový priestor má 220 litrov so strechou, respektíve 370 litrov pri vytiahnutej streche.
Interiér je rovnako zhodný so zvyškom ponuky. Do očí už tradične bije trojramenný volant, známy z vyšších modelov s plaketou M, karbónové dekóry a športové sedadlá s výraznejším bočným vedením. Vnútrajšok okrem toho opäť pôsobí trochu stroho a jednoducho. Ergonómia je na najvyššej úrovni, no oproti elegantným až luxusným tvarom novej triedy C od Mercedesu, mierne zaostáva. Samozrejme, vec vkusu. Okrem jednoduchých budíkov pred vodičom sa nachádza v stredovom paneli aj veľký displej informačného systému, ktorý ponúka širokú škálu nastavení a naozaj už o čosi kvalitnejšiu grafiku a intuitívnejšie ovládanie, než tomu bolo v predošlých bavorákoch. Celý stredový panel je jemne natočený k vodičovi, avšak opäť obnáša hrubé bočné vedenie zo strany spolujazdca, ktoré je terčom kritiky. Rozmiestnenie interiéru je 2+2, zadné sedadlá sú však viac-menej núdzové, i keď je pravda, že oproti predchodcovi evidujeme nárast mieste práve v oblasti zadného radu.
Pod kapotou sa nachádza zhodný trojlitrový radový šesťvalec preplňovaný dvoma turbodúchadlami, ako v prípade ostatných už dávnejšie predstavených verzií. Ten poskytuje veľkolepý výkon 317 kW / 431 koní, pričom krútiaci moment má hodnotu 550 N.m. Vyššia hmotnosť sa podpísala za pomalšiu akceleráciu. Model so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou šprintuje na 100-ku za 4,6 sekundy, zatiaľ čo 7-stupňový automat DCT to dokáže za 4,4 sekundy. V porovnaní s predošlými verziami tak kabriolet zaostáva o približne 0,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je už klasicky obmedzená na hodnotu 250 km/h, za príplatok vám obmedzovač posunú na 280 km/h. I keď sa cenové relácie odhadujú na čiastku okolo 77-tisíc €, oficiálne zatiaľ zverejnené neboli, rovnako ani dátum, kedy sa novinka dostaví do showroomov. Viac sa pravdepodobne dozvieme na autosalóne v New Yorku.