Firma video rýchlo zmazala.
Britský online obchod ASOS vymazal reklamu na Kylie Cosmetics po tom, čo ich obvinili z kopírovania. Ako upozorňuje Cosmetics Business, ASOS pôvodne zavesil na Tiktok a Instagram krátke video vytvorené pomocou AR (rozšírená realita), kde cez stanicu londýnskeho metra namiesto vlaku prefičí špirála Kylash. Reklama bola súčasťou kampane spolu s uvádzacou párty, keďže ASOS začal ponúkať produkty Kylie Cosmetics len nedávno.
Fanúšikom neušlo, že video sa až príliš nápadne podobalo na reklamu na špirálu Sky High od Maybelline, ktorá sa stala virálnou v júli. V tej využili AR na to, aby mala predná časť metra mihalnice, ktoré prečeše legendárna špirála. Maybelline okrem toho spustila AR kampaň aj v New Yorku, ktorá nazbierala viac ako 12 miliónov videní.
Hoci pôvodné video ASOS zmazal, internet nesklamal a nájdeš ho na iných účtoch. Porovnaj si reklamy Maybelline a Kylie Cosmetics:
@maybelline 📣 All aboard the Sky High Mascara Express ✨🚄 After hitting the NYC Streets, we’re taking over London💂🇬🇧 We are on the move with #SkyHighMascara elevating your lash game to new heights🌤️ 🌇 it’s guaranteed to serve limitless lash length 📏 and full volume😍 #Maybelline ♬ original sound - Maybelline New York
@curlycurlmedia “Embrace the allure of Kylash, leaving no room for emotions 🫶💄 Dive into the world of fierce beauty with Kylie Cosmetics, now available at ASOS! Unleash your makeup game with confidence and style. 💃 Swipe, click, and conquer! #KylashNotFeelings #KylieCosmetics #ASOSBeauty #MakeupMastery #BeautyEmpowerment #GlamGameStrong #CosmeticsCrush #ASOSFinds #BeautyOnASOS #ConfidenceInColor #GlamourUnleashed @asos #curlycurlmedia #curlycurlfactory #curlycurlfashionsociety ♬ original sound - Curlycurl
Podobné reklamy sú vo svete beauty novinkou, a hoci technológie a trendy prirodzene budú využívať viaceré firmy, najmä na Twitteri sa používateľom nepáči takéto okaté kopírovanie. Už samotný obal pri predstavení produktu totiž schytal kritiku za to, že sa na virálnu Sky High maskaru podobá.