Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
28. februára 2023 o 13:00
Čas čítania 1:30
Denisa Šútorová

Rihannina značka Savage x Fenty čelí kritike pre neetické postupy. V hodnotení ju predbehol aj fast fashion gigant Shein

MÓDA MÓDA RIHANNA
Uložiť Uložené

Značka vraj nedodržiava medzinárodné normy pri výrobe oblečenia ani pri bezpečnosti pracovníkov.

Potom ako svojím vystúpením ovládla polčas 57. ročníka Super Bowl, je okolo Rihanny opäť obrovský hype (a vlastne nikdy neprestal). Nedávno sa však na portáli Remake objavil článok, ktorý Ririnu značku Savage x Fenty označuje za vysoko neetickú.

Podľa portálu nedodržiava medzinárodné normy, pokiaľ ide o bezpečnosť pracovníkov a samotnú výrobu oblečenia.

Savage x Fenty
Zdroj: Savage x Fenty

„Vidíme, ako značka profituje z toho, že používa feminizmus a inklúziu ako hlavné prvky svojej marketingovej a brandingovej stratégie, zatiaľ čo v tom istom čase zanedbáva zavedenie základných záruk na ochranu pracovníkov v dodávateľskom reťazci, z ktorých 80 percent tvoria ženy,“ píše na Remaku autorka článku Charlotte Kincaid.

Napriek tomu, že je Rihanninou obrovskou fanúšičkou, nemôže vraj prehliadnuť aj druhú a menej príjemnú stránku Ririnho biznisu. Sú ňou práve alarmujúce praktiky, ktoré prevládajú v procesoch spoločnosti a vyplývajú z reportu Remake – Fashion Accountability Report za minulý rok.

Odporúčané
Gen Z si zamilovala tooth gems: Pri nekvalitnej práci sa môžu zapichnúť do ďasien, čo si o nich myslia stomatológovia? Gen Z si zamilovala tooth gems: Pri nekvalitnej práci sa môžu zapichnúť do ďasien, čo si o nich myslia stomatológovia? 21. novembra 2024 o 9:30

V prvom rade Rihannina spoločnosť závažne ignoruje priemyselné štandardy, pokiaľ ide o zverejňovanie environmentálnych a sociálnych informácií na svojej webovej stránke. Uvádza totiž len jedinú informáciu a tou je, že produkty sú dovážané. Navyše značka neinformuje ani o uhlíkových emisiách, ktoré pri výrobe jej produktov vznikajú, a nespomína ani ciele spojené so znížením týchto emisií. Savage x Fenty údajne používa výlučne syntetické materiály na báze oleja, pričom si podobne nestanovuje žiadne ciele na ich elimináciu.

Rihanna uvádza novinku, Savage x Fenty predstaví domáce oblečenie.
Rihanna uvádza novinku, Savage x Fenty predstaví domáce oblečenie. Zdroj: Savage x Fenty

Najviac alarmujúci je podľa Remaku fakt, že spoločnosti chýba aj kódex správania dodávateľa, ktorý detailne definuje usmernenia na dodržiavanie pracovných noriem týkajúcich sa bezpečnosti a zdravia pracovníkov. 

Savage x Fenty tak v hodnotení Fashion Accountability Reportu získal len štyri body zo 150 možných bodov. Prieskum značiek a následné výsledky reportu sa odvíjajú od obchodných praktík spoločnosti, materiálov, ktoré používajú, aj toho, do akej miery sa riadia environmentálnou filozofiou. Takýmto nízkym skóre Rihannina značka nedokazuje len nedostatok  zodpovednosti, ale aj transparentnosti. 

Podľa Remaku bolo priemerné skóre väčšiny spoločností, ktoré analyzoval report, 14 bodov, pričom Savage x Fenty predbehla aj ultra fast fashion značka Shein (ktorá slovo environmentálny vyškrtla zo slovníka už dávno).

Savage x Fenty
Zdroj: Savage x Fenty


Paradoxom je, že jeden z hlavných záujmov Rihanninej nadácie Clara Lionel Foundation je práve klimatická spravodlivosť a sumou 15 miliónov dolárov podporuje komunity, ktorých sa dotkla klimatická zmena. 

Odporúčané
Toto sú TOP štýly zimných búnd pre mužov aj ženy. Vyber si z fresh modelov The North Face, Diesel, Nike alebo Patta Toto sú TOP štýly zimných búnd pre mužov aj ženy. Vyber si z fresh modelov The North Face, Diesel, Nike alebo Patta 20. novembra 2024 o 10:00

Podľa Charlotte Kincaid je to, že Rihanna financuje iniciatívu v oblasti klimatickej spravodlivosti vďaka ziskom práve zo svojej neudržateľnej módnej značky, obrovský vtip.

Domov
Zdieľať
Diskusia