Značka vraj nedodržiava medzinárodné normy pri výrobe oblečenia ani pri bezpečnosti pracovníkov.
Potom ako svojím vystúpením ovládla polčas 57. ročníka Super Bowl, je okolo Rihanny opäť obrovský hype (a vlastne nikdy neprestal). Nedávno sa však na portáli Remake objavil článok, ktorý Ririnu značku Savage x Fenty označuje za vysoko neetickú.
Podľa portálu nedodržiava medzinárodné normy, pokiaľ ide o bezpečnosť pracovníkov a samotnú výrobu oblečenia.
„Vidíme, ako značka profituje z toho, že používa feminizmus a inklúziu ako hlavné prvky svojej marketingovej a brandingovej stratégie, zatiaľ čo v tom istom čase zanedbáva zavedenie základných záruk na ochranu pracovníkov v dodávateľskom reťazci, z ktorých 80 percent tvoria ženy,“ píše na Remaku autorka článku Charlotte Kincaid.
Napriek tomu, že je Rihanninou obrovskou fanúšičkou, nemôže vraj prehliadnuť aj druhú a menej príjemnú stránku Ririnho biznisu. Sú ňou práve alarmujúce praktiky, ktoré prevládajú v procesoch spoločnosti a vyplývajú z reportu Remake – Fashion Accountability Report za minulý rok.
V prvom rade Rihannina spoločnosť závažne ignoruje priemyselné štandardy, pokiaľ ide o zverejňovanie environmentálnych a sociálnych informácií na svojej webovej stránke. Uvádza totiž len jedinú informáciu a tou je, že produkty sú dovážané. Navyše značka neinformuje ani o uhlíkových emisiách, ktoré pri výrobe jej produktov vznikajú, a nespomína ani ciele spojené so znížením týchto emisií. Savage x Fenty údajne používa výlučne syntetické materiály na báze oleja, pričom si podobne nestanovuje žiadne ciele na ich elimináciu.
Najviac alarmujúci je podľa Remaku fakt, že spoločnosti chýba aj kódex správania dodávateľa, ktorý detailne definuje usmernenia na dodržiavanie pracovných noriem týkajúcich sa bezpečnosti a zdravia pracovníkov.
Savage x Fenty tak v hodnotení Fashion Accountability Reportu získal len štyri body zo 150 možných bodov. Prieskum značiek a následné výsledky reportu sa odvíjajú od obchodných praktík spoločnosti, materiálov, ktoré používajú, aj toho, do akej miery sa riadia environmentálnou filozofiou. Takýmto nízkym skóre Rihannina značka nedokazuje len nedostatok zodpovednosti, ale aj transparentnosti.
Podľa Remaku bolo priemerné skóre väčšiny spoločností, ktoré analyzoval report, 14 bodov, pričom Savage x Fenty predbehla aj ultra fast fashion značka Shein (ktorá slovo environmentálny vyškrtla zo slovníka už dávno).
Paradoxom je, že jeden z hlavných záujmov Rihanninej nadácie Clara Lionel Foundation je práve klimatická spravodlivosť a sumou 15 miliónov dolárov podporuje komunity, ktorých sa dotkla klimatická zmena.
Podľa Charlotte Kincaid je to, že Rihanna financuje iniciatívu v oblasti klimatickej spravodlivosti vďaka ziskom práve zo svojej neudržateľnej módnej značky, obrovský vtip.