Demna Gvasalia mal dostať významné módne ocenenie. Pre poburujúcu kampaň však cenu nedostane. Kim Kardashian prehodnotí spoluprácu.
Značka Balenciaga sa stala za posledný týždeň hlavným motívom ostrej diskusie na sociálnych sieťach. Tentokrát za to mohla kontroverzná kampaň, kde značka odprezentovala suveníry a domáce doplnky. Zobrazuje v nej deti s BDSM medvedíkmi. Tam to však neskončilo, znepokojujúca bola aj kampaň so značkou Adidas.
Tvárami kampane boli Isabelle Huppert či Bella Hadid. Pózovali v kancelárskom prostredí. Sedeli na stole, po ktorom boli ako rekvizity rozhádzané papiere. Fanúšikovia si všimli, že ide o dokumenty k prípadu z rozsudku, ktorý sa zaoberal témou virtuálneho detského porna z roku 2008, informuje Diet Prada.
Značka bola posledné dni kritizovaná za sexualizáciu detí a podporu detskej pornografie. Ľudia začali verejne označovať celebrity, ktoré so značkou spolupracujú. Vyčítali im, že sa ku kauze nevyjadrili a neukončili s Balenciagou spoluprácu. V rámci nenávistných komentárov vznikol hešteg #cancelbalenciaga.
Balenciaga chce vysúdiť 25 miliónov
Kreatívny riaditeľ značky Demna Gvasalia zverejnil vyjadrenie na svojom instagramovom profile. Dôrazne odsudzoval zneužívanie detí v akejkoľvek forme. Aj keď sa zdalo, že verejným ospravedlnením kauza utíchne, nie je to tak.
Diet Prada ďalej informuje, že značka momentálne podstupuje právne kroky proti stranám, ktoré vraj škody spôsobili. Obvinila produkčnú spoločnosť North Six, Inc., ktorú si najala spolu so scénografom Nicholasom Des Jardinsom. Zinscenovanie kampane spolu s citlivými rekvizitami bolo vraj iba v ich réžii. Luxusný módny dom sa tak odvoláva, že všetko bolo navrhnuté bez jeho vedomia. Produkčná spoločnosť vraj tvrdila, že všetky dokumenty sú falošné.
Balenciaga podala na súd žalobu 25. novembra. Od produkčnej spoločnosti a scénografa žiada odškodné 25 miliónov dolárov.
Kim Kardashian prehodnotí spoluprácu so značkou
Kim je so značkou Balenciaga spätá už niekoľko rokov, pravidelne sa ukazuje v ich modeloch a momentálne je tvárou poslednej kampane. Post, v ktorom to oznámila, dnes už na jej Instagrame nenájdeš.
Po dlhom mlčaní sa ku kauze vyjadrila na svojej sociálnej sieti. Značku oceňuje za stiahnutie kampane a za verejné ospravedlnenie. Ďalšiu spoluprácu s ňou však prehodnotí. „Ako matka štyroch detí som bola otrasená znepokojivými obrázkami. Bezpečnosť detí sa musí brať s najvyššou úctou a akékoľvek pokusy o normalizáciu zneužívania detí akéhokoľvek druhu by v našej spoločnosti nemali mať miesto – bodka,“ píše na svojom Twitteri.
Gvasalia riaditeľ príde o významnú cenu
Kontroverzná kampaň pripravila kreatívneho riaditeľa značky Balenciaga o významné ocenenie. Demna Gvasalia nedostane cenu Global VOICES Award, ktorú odovzdáva magazín Bussiness of Fashion. Vzdali ňou poctu napríklad aj zosnulému Virgilovi Ablohovi. Podujatie VOICES trvá tri dni, je venované prominentným predstaviteľom módneho priemyslu.
Platforma Business of Fashion na svojom profile zverejnila k tomuto rozhodnutiu vyjadrenie. Tvrdí, že už od svojho vzniku bola dôležitou súčasťou sveta módy. Vždy pomáhala riešiť problémy v módnom priemysle. Nedávna kampaň Balenciagy je však v rozpore s jej hodnotami.
„Aj my, tak isto ako mnohí, sme sa snažili nájsť pravdu. Čo bolo naozajstnou príčinou toho, že sa deti objavili v tejto nevhodnej kampani s BDSM motívom. V dôsledku toho sme sa rozhodli neudeliť tento rok Demnovi ocenenie Global VOICES Award. Napriek tomu sme požiadali vedenie spoločnosti Balenciaga, aby prišlo do VOICES prevziať zodpovednosť za zverejnenie týchto obrázkov a ponúklo vysvetlenie,“ udáva BOF vo svojom vyjadrení.
Produkčná spoločnosť North Six, Inc., a scénograf Nicholas Des Jardins sa ku kauze ešte nevyjadrili.