Aristokratická značka decentne vynovuje svoju vlajkovú loď.
Možno by si to ani netipoval, ale Phantom 8. generácie je na trhu už od roku 2017, hoci ani po vizuálnej stránke to nie je absolútne badať. Uvedomuje si to aj automobilka Rolls-Royce, ktorá si pripravila pre svoju pýchu decentnú modernizáciu, avšak len s minimom optických zmien. Ako sa stalo zvykom, facelift prichádza s podtitulom Series II, no na to, aby si ho odlíšil od pôvodného vyhotovenia, musíš mať naozaj trénovaný zrak automobilového nadšenca. Samotné tvary sa totiž prakticky nezmenili, zmeny nastali len v detailoch.
Prvým z nich je leštená chrómová lišta v mohutnej maske, ktorá opticky nadväzuje na pás denných LED svetiel. Tie si v rámci modernizácie ponechali svoj tvar, akurát ich vnútro dostalo luxusnejšie vyhotovenie – pod samotnými svetelnými modulmi pribudol akýsi svetelný hviezdny prach, ktorý pripomína hviezdnu oblohu (rovnako ako strop v interiéri). Novinkou je už aj možnosť siahnuť po podsvietenej maske, zatiaľ čo do ponuky sa začlenili nové disky kolies, ktoré svojím plným riešením pripomínajú vozidlá z minulého storočia.
Series II pochopiteľne prichádza ako v štandardnej dĺžke karosérie, tak aj s predĺženým rázvorom pod označením Extended. To servíruje zadnej posádke extra porciu priestoru a luxusnej atmosféry. Po novom Rolls-Royce navyše ponúka čisto látkové čalúnenie interiéru, čím reaguje na aktuálne trendy. Nejde pritom o bežnú látku, vo veci je totiž mimoriadne kvalitná vzorka z Talianska, ktorej sekundujú bambusové vlákna. Aj Rolls-Royce je teda dôkazom toho, že doba sa nám zmenila a časy, keď kožený interiér predstavoval vrchol ponuky a „plnú výbavu“, sú preč. Do ponuky sa zároveň začlenili nové dekóry a estetické detaily, ktoré vo výsledku premieňajú ultraluxusný interiér na honosné umelecké dielo.
Novinky evidujeme aj na poli multimédií, čo potvrdzuje systém Rolls-Royce Connected s novými aplikáciami. Tie umožňujú nielen lepšie prepojenie s inteligentnými telefónmi, ale aj možnosť na diaľku monitorovať vozidlo a vopred ho pripraviť na jazdu. Po technickej stránke sa nič nemení. Pod majestátnou kapotou teda naďalej drieme ikonický 6,75-litrový dvanásťvalec s výkonom 420 kW/571 koní a 900 Nm. Akcelerácia na stovku tomuto kolosu zaberie za prítomnosti 8-stupňovej automatickej prevodovky len 5,3 sekundy, maximálka je na úrovni 250 km/h.