Naposledy sa lepšie predávali vinyly než cédečká pred tridsiatimi rokmi.
Ako píše Denník N, podľa zverejnenej správy IFPI (Medzinárodnej federácie hudobného priemyslu) sa v minulom roku predalo viac vinylových platní ako cédečiek.
Zatiaľ čo v roku 2020 bol pomer medzi obomi nosičmi vyrovnaný, o rok neskôr predaj cédečiek tvoril 42,5 % predaja fyzických nosičov, kým predaj vinylových platní až 56 %. Predaj vinylových platní tak zaznamenal medziročný nárast o takmer 28 %.
Denník pripomína, že naposledy sa lepšie predávali vinyly než cédečká pred tridsiatimi rokmi, pričom dnes sú nekompromisne najväčším hráčom na svetovom aj slovenskom hudobnom trhu streamingové služby. Pomer digitálnych predajov a predajov fyzických nosičov je totiž až 79:21.
Svetový trend je cítiť aj na Slovensku a tak predaj vinylov stále rastie aj u nás. Dokonca takým spôsobom, že často výrobcovia nestíhajú. „Súčasné časy sú také rýchle, že nikto nevie predpokladať, čo bude. Čo sa týka vinylov, nejde o závratné sumy, no bojujeme s tým, že ich nevieme robiť načas a v dostatočnej miere. To je škoda, lebo vidíme, že záujem tu je,“ povedal pre Denník N Peter Riava z Universal Music Group.
Paradoxom je, že podľa britského prieskumu spred dvoch rokov polovica ľudí, ktorí si dnes kupujú vinyly, nemá doma gramofóny. „Chcú vinyly, lebo je to sexy. V Británii vyhlásili, že v decembri dokonca platne prekonali digitál, lebo boli Vianoce,“ povedal Riava.