Niekedy stačí iba vyčistiť senzor alebo aktualizovať operačný systém.
Vzal si si do ruky svoj iPhone či iPad a zistil si, že Touch ID zrazu nefunguje? Len tak, z ničoho nič? Príčinou tohto problému môže byť technická porucha senzora, ale aj obyčajná banalita. Odborníkov z FixServisu sme sa opýtali, ako postupovať pri nereagujúcom Touch ID, ale aj na to, aké triky sa oplatí vyskúšať.
Ak zistíš, že ti prestal fungovať Touch ID, uisti sa, že senzor je čistý. Technici z FixServis.sk nám prezradili, že aj obyčajná mastnota z prstov dokáže celý senzor „oslepiť“, v dôsledku čoho Touch ID často prestáva fungovať. Problémom môže byť aj kvapka vody alebo potu. Vezmi si jemnú handričku a oblasť senzora dôkladne vyčisti. Touch ID obvykle začne fungovať. Dôležité je i to, aby si mal čisté prsty. Pokiaľ sú mokré, prípadne inak znečistené, senzor často nedokáže prečítať odtlačok prsta a nedovolí ti odomknúť zariadenie.
Môže byť tento problém spôsobený mobilným krytom?
Ak po vyčistení senzora problém stále pretrváva, skús svoj mobil vybrať z krytu alebo obalu, v ktorom ho nosíš. Rôzne špeciálne tvarované kryty telefónov často spôsobujú, že k senzoru nedokážeš správne priložiť prst. V dôsledku toho senzor nevie správne zaregistrovať odtlačok.
Experti z FixServisu nám však prezradili, že kryt môže spôsobiť aj iný problém. Niekedy sa pod ním akumuluje teplo, ktoré dokáže narušiť fungovanie senzora. Po jeho odstránení Touch ID môže začať opätovne fungovať.
Aktualizácia operačného systému
Keď si otvoríš nastavenia a zariadenie ti hlási dostupnú aktualizáciu, nainštaluj si ju. Podľa slov technikov sa v niektorých aktualizáciách objavujú chyby, ktoré narúšajú fungovanie Touch ID. Pokiaľ si svoje zariadenie aktualizuješ na najnovšiu verziu OS, tieto nedostatky sa často odstránia a Touch ID bude opäť fungovať bez akýchkoľvek ťažkostí.
Reštart zariadenia
Ďalšou možnosťou je skúsiť reštartovať celé zariadenie. Ešte predtým však v nastaveniach vypni odomykanie pomocou Touch ID. Následne zariadenie opäť zapni a aktivuj Touch ID. Takýto reštart často pomôže a Apple iPhone odtlačok prsta opäť začne pracovať. Ak nepomohlo ani to, skús vymazať všetky nahrané odtlačky prsta a celý Touch ID systém nakonfiguruj nanovo, ako si to robil pri prvom nastavovaní svojho nového telefónu.
Resetovanie nastavenia sietí
Tento trik mnohí používatelia nepoznajú, avšak podľa skúseností technikov z FixServisu veľmi často funguje. V nastaveniach telefónu prejdi na možnosť „Všeobecné“, „Resetovanie“ a zvoľ „Resetovať nastavenia siete“. Následne vyskúšaj, či Touch ID už náhodou nezačal fungovať.
Chyba pri aktivácii Touch ID
Keď sa budeš snažiť v nastaveniach zapnúť Touch ID, pri konfigurácii sa ti môže zobraziť chybové hlásenie, že funkciu nie je možné aktivovať. Príčinou tejto nemilej správy môže byť chyba v hardvéri alebo softvéri, avšak celý problém sa dá často vyriešiť aj veľmi jednoducho.
Ak máš telefón či tablet pripojený na nabíjačku, odpoj ho. Ak chyba pretrváva, skús sa odhlásiť a prihlásiť do svojho Apple ID. Ak sa ti stále nedarí aktiváciu dokončiť, skús ešte jednu vec. Vypni si odomykanie zariadenia pomocou hesla a skús Touch ID aktivovať ešte raz.
Čo robiť, ak Touch ID stále nefunguje?
Pokiaľ žiaden z vyššie spomínaných trikov nefunguje, odborníci odporúčajú vyskúšať ešte reset celého zariadenia do továrenských nastavení. Pred tým, ako to spravíš, si však nezabudni zálohovať všetky dáta, napríklad do svojho iCloud účtu. Ak sa ti nepodarilo Touch ID svojpomocne „spojazdniť“, ostáva ti už len jediné, a to návšteva servisu.
Zavítať môžeš do niektorej z pobočiek FixServisu, kde na teba čakajú odborníci pripravení ihneď pomôcť. Vďaka veľkému skladu náhradných dielov sa ti nikdy nestane, že oprava tvojho zariadenia sa bude predlžovať o niekoľko dní či týždňov. Mnohé servisné úkony sú vykonávané na počkanie. Experti ti tvoje zariadenie profesionálne zdiagnostikujú, zistia reálnu príčinu problému a opravia ho tak, aby opäť fungovalo ako nové.