Od roku 1993 Jeep predal približne 7 miliónov kusov modelu Grand Cherokee.
V úvode roka predstavený Chrand Cherokee s dodatkom L v uplynulých hodinách doplnil konvenčný variant slávneho modelu značky Jeep. Jeho 5. generácia chce nadviazať na enormný úspech predchodcov, a to za prítomnosti viacerých predností.
Zatiaľ čo variant L vsádza na 7-miestny interiér a predĺženú karosériu, klasický Grand Cherokee meria na dĺžku 4 914 milimetrov (verzia L až 5 204 milimetrov) a ostáva verný 5-miestnej konfigurácii.
Po dizajnovej stránke sme medzigeneračne svedkami značne modernejších tvarov, ktoré odkazujú aj na znovuzrodený Grand Wagoneer – úzke full-LED svetlomety, ktoré sú napojené na tradičnú masku chladiča. Tú, ako je zvykom, tvorí 7 otvorov. Najmä pri pohľade na predné partie sa nedá uprieť charakteristické stvárnenie, ktoré dlhé roky sprevádza model Grand Cherokee. Naopak, vzadu sú medzigeneračné zmeny výraznejšie.
Doposiaľ pomerne široké a vysoké koncové svetlá v rohoch po novom nahradili horizontálne umiestnené svetlomety so značne užším profilom a výhradne LED technológiou. Zaujímavým detailom je chrómová lišta, ktorá sa od predného A-stĺpika tiahne vrchom karosérie a pri D-stĺpiku klesá opäť dole.
Najväčšou zmenou, ako sa stáva zvykom, prešiel interiér. Dôkazom toho je úplne nová palubná doska, ktorá je plynulo napojená na vystupujúci stredový tunel. Centrálny displej tvorí štandardne dodávaná 8,4" dotyková obrazovka infotainmentu, za príplatok je však možné siahnuť po 10,1" riešení. Pred vodičom sa napokon nachádza plne digitálny prístrojový štít s 10,3" displejom.
Vôbec po prvýkrát v histórii pritom prichádza Grand Cherokee aj s plug-inovým hybridným pohonom. Jeho základom je benzínový dvojliter a elektromotor, ktorý napája 17 kWh akumulátor. V zmysle metodiky merania WLTP tak na jedno nabitie dokáže novinka absolvovať 40 kilometrov. V ponuke však sú aj konvenčné jednotky, ktoré dopĺňajú hybridnú alternatívu. Tá je, paradoxne, najsilnejšia, i keď má najmenší motor.
- 2.0 R4 4xe – 280 kW/380 koní a 637 Nm
- 3.6 V6 4x4 – 219 kW/298 koní a 353 Nm
- 5.7 V8 4x4 – 268 kW/365 koní a 520 Nm
Štandardom vo všetkých prípadoch je 8-stupňová automatická prevodovka a pohon všetkých štyroch kolies. Zaujímavosťou je, že vodič si vie po novom manuálne odpojiť pohon prednej nápravy kvôli úspore paliva, pričom naďalej platí, že typy pohonov oboch náprav sú až tri: Quadra-Trac I, Quadra-Trac II a Quadra-Drive II.