Sme Rodina získala vo voľbách svoj doteraz najlepších výsledok 8,2 % hlasov, a za to aj štátny príspevok 7,4 milióna eur. Pomohla si však aj nelegálnou reklamou.
Hnutie Borisa Kollára získalo v tohtoročných parlamentných voľbách 8,2 % hlasov, a za to aj štátny príspevok 7,4 milióna eur. Sme Rodina sa dostala do štvorkoalície a vďaka úspechu si vybojovala aj niekoľko kľúčových ministerstiev. Transparency International Slovensko teraz informuje, že vo finále kampane si Kollárove hnutie pomohlo nelegálnou reklamou. Tú už prešetrila aj Rada pre vysielanie a retransmisiu a potvrdila, že ide o problém.
Transparency zistilo, že posledné tri týždne pred tohtoročnými voľbami hnutie užívalo viac ako 30 hodín nelegálnej reklamy vo Východoslovenskej aj Stredoslovenskej televízii, ktoré majú týždennú sledovanosť 900-tisíc divákov.
Televízie vysielali priateľské rozhovory s Borisom Kollárom, ale aj jeho spolukandidátmi Igorom Kašperom a Jozefom Lukáčom vo veľkej rotácii a bez označenia reklamy tesne pred voľbami. Rada síce rozhodla, že ide o porušenie zákona, pokutu však napriek tomu neudelila a televízie len upozornila. Sme Rodina dokonca nedostala žiadnu sankciu, pretože pravidlá porušili len televízie.
„Pre porovnanie - Rada na rovnakom zasadnutí postrestala aj Markízu, že pri sitcome Dva a pol chlapa nemala zosúladené titulky pre sluchovo postihnutých s obrazom. Sankcia? 3319 eur,“ dodáva Transparency International Slovensko.