Ostré M-kové modely je možné ovešať tradičnými M Performance doplnkami.
BMW v uplynulých hodinách statočne polarizuje verejnosť. Tak či onak, faktom je, že už dlho sme tu nemali automobilovú novinku, ktorá by tak rozvírila vody automobilovej verejnosti.
Reč je, pochopiteľne, o nových generáciách ikonických modelov M3 a M4 Coupé s vertikálne orientovanou maskou. Povestné ľadvinky totiž nabrali na úplne novom tvare, ktorý, povedzme si na rovinu, treba trochu stráviť.
Dizajn je, samozrejme, subjektívna záležitosť, navyše, ľudia v automobilke, akou je BMW, určite dobre vedia, čo robia, nehovoriac o tom, že takýmto riešením sa značka vracia ku koreňom. Ak si si ale myslel, že celá ta kontroverznosť stojí a padá na netypickej maske, mýliš sa.
Krátko po odhalení sériových verzií ostrého sedanu a kupé totiž BMW ukázalo aj tradičné prvky M Performance. No a tie exteriér noviniek ďalej značne priostrujú a prinášajú ďalšie kontroverzne prvky.
Ponuka vysoko kvalitných doplnkov vznikla v spolupráci s divíziou BMW M a využíva skúsenosti získané na pretekárskych okruhoch celého sveta. Komponenty, ktoré boli vyvinuté špeciálne pre obe vozidlá, zlepšujú ich už aj tak výrazný športový vzhľad. Väčšina doplnkov spĺňa aj funkčné požiadavky kladené na nízku hmotnosť a aerodynamiku. Výrazne tak prispievajú k zlepšeniu dynamických vlastností.
Priplatiť si tak môžeš za optický aero paket, ktorý zahŕňa dodatočné karbónové nadstavce – predný splitter a aerodynamické lišty, bočné prahové prvky alebo zadný difúzor. Chýbať nemôže športový polep v tradičnej bavorskej trikolóre, karbónové kryty spätných zrkadiel či karbónová strecha a čierne exteriérové doplnky – lišty okien alebo samotná výplň masky.
Aby toho ale nebolo málo, vzadu si miesto našiel pomerne rozmerný spojler a netypicky umiestnená štvorica koncoviek výfuku. Práve tú verejnosť spolu s krídlom neprijala najlepšie, pretože budí dojem, že už je to celé zbytočne prečačkané. Dodajme, že M Performance výfukové potrubie vsádza na titánový tlmič a výfukové koncovky s aktívnymi klapkami. Celá sústava zaručuje úsporu približne 5 kilogramov.
M Performance variant je znížený o ďalších 10 milimetrov, stojí na sivých kovaných diskoch M Performance Y-spoke 963M Frozen Gunmetal Grey so zmiešanými rozmermi pneumatík. Vpredu majú 19", vzadu až 20". Na výber sú ale aj 20, respektíve 21" disky. Všetky podrobnosti o novinke ako takej sa dozvieš v našom podrobnom článku.