Vyzerá to tak, že o kolekciu bude mimoriadny záujem a jednotlivé kúsky sa budú resellovať za omnoho vyššie ceny.
S vlastným merchandisom v poslednej dobe experimentuje stále viac značiek, a to aj napriek tomu, že primárne s módou nijak zvlášť nesúvisia. Po veľmi žiadanej kolekcii od nemeckého obchodného reťazca Lidl, okolo ktorej bol nesmierny hype, prichádza s vlastným merchom aj švédsky nábytkársky gigant IKEA.
Spoločnosť na oficiálnych stránkách zverejnila svoju vôbec prvú kolekciu oblečenia, v ktorej dominujú predovšetkým achromatické farby ako biela či čierna s jednoduchými, no zato estetickými dizajnami. Nechýba však ani klasické modro-žlté IKEA logo.
V kolekcii so sloganom „Od skriňových riešení po skriňové možnosti“ sa nachádzajú tričká a mikiny s mohutným čiarovým kódom, ale tiež dizajnové vychytávky ako plátená taška, dáždnik, fľašky či uteráky.
Kolekcia oblečenia s názvom EFTERTRÄDA je zatiaľ dostupná len v Japonsku, no predpokladá sa, že reťazec ju neskôr sprístupní aj v rámci ďalších trhov. Jej predaj začne exkluzívne v IKEA Harajuku a len v obmedzených dňoch (od 31. júla do 6. augusta). Kolekcia bude však dostupná aj na e-shope.