36 reproduktorov či 38" OLED displej. Nový Cadillac Escalade symbolizuje americký luxus
Ikonický americký mastodont prichádza v novej generácii.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

36 reproduktorov či 38" OLED displej. Nový Cadillac Escalade symbolizuje americký luxus
Ikonický americký mastodont prichádza v novej generácii.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

Escalade je bez preháňania jeden zo symbolov amerického luxusu, ktorý dlhé roky stelesňuje nielen najúspešnejší Cadillac, ale aj akýsi vrchol medzi veľkými SUV-čkami. Pravdou ale je, že posledné obdobie jeho sláva začala tak trochu upadať. Môže za to príchod európskej konkurencie (Q7, GLS či X7), ale aj rivali spoza veľkej mláky, ktorých je viac ako kedykoľvek predtým.
Cadillac sa ale nehodlá vzdať a práve predstavuje v poradí už 5. generáciu luxusného mastodonta. Asi nikoho neprekvapí, že aj v tomto prípade ide o koncernového súrodenca modelov Chevrolet Tahoe a GMC Yukon, ktoré sme spoznali v najnovších vyhotoveniach pred pár mesiacmi. Naďalej ale platí, že Escalade zastupuje z trojice najluxusnejší a najopulentnejší variant so zameraním pre najnáročnejšiu klientelu.

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 3686 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.
VIAC O PREDPLATNOMNa rozdiel od predošlých generácií teraz možno badať podstatne zásadnejšie zmeny už i na prvý pohľad. Nový Escalade okamžite zaujme obrovskou, doslova kolmou maskou (kde sa hrabú Nemci?!), ktorá vytlačila hlavné reflektory do rohov. Ba čo viac, adaptívne full-LED svetlomety sú na pomery amerických SUV/truckov až pozoruhodne malé.
Po stranách masívneho nárazníka ale nechýbajú svetelné kly, ktoré reprezentujú súčasný štyl značky. Z profilu v porovnaní s koncernovými súrodencami prakticky ničím nevyniká, čo potvrdzuje aj identicky riešený C-stĺpik. To, že novinka stojí na 22" diskoch, medzi ktorými nechýba ani chrómové vyhotovenie, už asi nikoho nezaskočí.
Avšak, azda ešte efektnejšie vyzerá novinka s príplatkovým športovým paketom (v ponuke prvýkrát v histórii), ktorý všetky detaily vrátane inak vyplnenej masky zabalí do čiernej farby. Zadné vertikálne orientované svetlá sú naozaj rozmerné, ani v tomto prípade nejde o nič iné ako LED svetelnú technológiu.

Predovšetkým v interiéri Cadillac dáva jasne najavo, na akú cieľovú kategóriu útočí. Kokpit sa totiž nesie vo veľmi luxusnom štýle, ktorý okoreňuje moderná výbavá – Američania pred vodiča integrovali až 38" displej. Samotná značka tvrdí, že ide o vôbec najväčší zahnutý OLED displej v aute na svete. V skutočnosti ale daný panel tvoria tri menšie časti – 7,2" obrazovka na ľavej strane, 14,2" digitálne budíky a napokon 16,9" stredový displej infotainmentu.
Ďalšou technologickou vychytávkou je asistent autonómneho riadenia s názvom Super Cruise, ktorý by mal údajne umožňovať vysoko automatizovanú jazdu bez rúk na volante na viac než 200-tisíc kilometroch amerických diaľnic. Technológia využíva nielen prítomné radary, senzory a kamery, ale aj veľmi presné GPS a mapové podklady z LiDAR-u.

Po vzore Tesly či niektorých Mercedesov, aj Escalade dokáže v tomto režime po použití smerovky zmeniť pruh. Od značky Mercedes-Benz americká značka odkukala aj navigáciu s prvkami rozšírenej reality – po nastavení navádzania do cieľa sa na displeji objaví obraz z prednej kamery, kde sa v reálnom čase premietajú navigačné pokyny.
Súčasťou bohatej výbavy je napríklad aj nočné videnie, 360-stupňová kamera (obraz je poskladaný až z 9 kamier!) či dve príplatkové 12,6" dotykové obrazovky s podporou 4K v druhom rade sedadiel. Zaujímavosťou je aj fakt, že Escalade môže byť vybavené audio sústavou KG Studio Reference, ktorú tvorí až 36 reproduktorov a 3 zosilňovače!
Vzhľadom ku konfigurácii je interiér až 8-miestny, pričom aj v tomto prípade ponúka 722 litrový kufor. Naopak, maximálna kapacita je cez 3 000 litrov. Za všetko môže nová platforma, vďaka ktorej 3. rad sedadiel ponúka pasažierom na nohy priestor o veľkosti neuveriteľných 886 milimetrov. Aby toho ale nebolo málo, neskôr sa do ponuky začlení aj variant ESV, ktorého podstatou je o 404 milimetrov väčšia celková dĺžka.

Pod obrovskou kapotou sa schovávajú dva typy motorov. Prvým je 6,2-litrový osemvalec s výkonom 313 kW / 426 koní a 623 Nm. Cadillac hovorí o perfektnom kompromise medzi dynamikou a zároveň spotrebou, keďže agregát je vybavený funkciou vypínania valcov.
Istým prekvapením je, že druhý motor v ponuke zastupuje nový 3-litový turbodiesel, ktorý produkuje 207 kW / 281 koní a 623 Nm. V oboch prípadoch sa o prenos sily na všetky štyri kolesá stará 10-stupňová automatická prevodovka.
Obor na kolesách využíva systém Magnetic Ride Control, teda podvozok, ktorý prediktívne upravuje tuhosť podľa potrieb, za príplatok ale nechýba ani vzduchový podvozok Air Ride Adaptive či elektronický samosvorný zadný diferenciál.
Zobraziť galériu 13

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.