Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 18. 5. 2021 meniny má Viola

hľadaj na refresheri

Tech - Autá

Ikonický hatchback prichádza v 8. generácii. Toto je úplne nový Volkswagen Golf

Nová generácia zaujme najmä technológiami.

Martin Mičuda
25. október 2019, 16:29 Čas čítania: 0:00
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Ikonický hatchback prichádza v 8. generácii. Toto je úplne nový Volkswagen Golf
Zdroj: volkswagen-newsroom.com
Tech - Autá
2
Martin Mičuda
25. október 2019, 16:29

Ikonický hatchback prichádza v 8. generácii. Toto je úplne nový Volkswagen Golf

Nová generácia zaujme najmä technológiami.

Martin Mičuda
25. október 2019, 16:29
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Ikonický hatchback prichádza v 8. generácii. Toto je úplne nový Volkswagen Golf
Zdroj: volkswagen-newsroom.com

A je tu! Azda najočakávanejšia automobilová novinka roka 2019 je realitou a nie je ňou nič iné ako úplne nový Volkswagen Golf. Práve v uplynulých hodinách totiž svetlo sveta uzrela 8. generácia, ktorá síce na prvý pohľad prináša evolúciu, najmä v interiéri ale stvárňuje revolúciu. Čím teda chce dlhoročný bestseller zaujať v najnovšom vyhotovení?

 

Exteriér novinky neponúka nič prevratné, dalo by sa povedať, že ide len o oprášenie tradičného dizajnu, ktorý si Golf drží dlhé roky. Najmä ak ide o bočný profil a C-stĺpik, takmer nič zásadné sa nemení. Naopak, čelná i koncová časť je nová, podstatne modernejšia a zároveň viac uhladená. 

 

Podstatné však je to, že Golf sa na oboch koncoch hrdí špičkovou svetelnou technológiou – aj vpredu aj vzadu si miesto našli iQ.Light LED svetlá z nového Touarega. Vpredu sú svetlá medzigeneračne užšie a zároveň pretiahnuté viac do strán. Vzadu je profil svetiel tiež užší a zároveň grafika viac prepracovaná. Klasické nárazníky dostali skôr oblé detaily, v ponuke si ale miesto našiel aj športový R-Line s mohutným otvorom vpredu a chrómovou imitáciou výfuku vzadu.

 

Ikona nižšej strednej triedy prichádza v 8. generácii. Toto je úplne nový Volkswagen Golf
Ikona nižšej strednej triedy prichádza v 8. generácii. Toto je úplne nový Volkswagen Golf Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

 

Z ponuky vypadáva 3-dverový variant a zároveň aj čisto elektrická verzia. Dôvodom je príchod nového elektromobilu ID.3, ktorý supluje elektrický hatchback v tejto triede. Mimochodom, po ID.3-ke je Golf druhým vozidlom značky, kde nájdeme nové logo, navyše, nechýba ani centrálne umiestnený nápis vzadu. 

 

Nový Golf meria 4284 x 1789 x 1456 milimetrov – je tým pádom o 2,6 centimetra dlhší, o milimeter užší a o 3,6 centimetra nižší. 8. generácia stojí na vynovenej verzii platformy MQB, rázvor náprav je 2636 milimetrov, čo je o 16 milimetrov viac než doteraz. Aerodynamický koeficient odporu vzduchu má hodnotu len 0,275. 

 

Ikona nižšej strednej triedy prichádza v 8. generácii. Toto je úplne nový Volkswagen Golf
Ikona nižšej strednej triedy prichádza v 8. generácii. Toto je úplne nový Volkswagen Golf Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

Azda najzaujímavejšou častou novej generácie je interiér. Kokpit totiž prešiel zásadnou revolúciou a ponúka nielen nový dizajn, ale aj technológie. Palubná doska je horizontálne orientovaná, tvarovaním a umiestnením displejov pritom pripomína Mercedes-Benz triedy A. Súčasťou výbavy sú 2 veľké obrazovky – 10,25″ digitálne budíky a 10″ centrálny displej nového infotainmentu s prepracovanejšou grafikou a ovládaním.

 

 

Golf s poradovým číslom osem totiž prichádza s novou generáciou multimediálneho systému, ktorý má zaujať atraktívnym vizuálom, veľkou individualizáciou, výbornou filozofiou ovládania, či permanentným pripojením k internetu vďaka zabudovanej virtuálnej SIM karte. Do oka padne aj zaujímavá dotyková plocha pod centrálnou obrazovkou, ktorá slúži na ovládanie najzákladnejších nastavení klimatizácie. 

 

Súčasťou interiéru je plejáda moderných technológií – rozmerný head-up displej premietajúci na čelné okno, systém Car2X (vozidlo komunikuje s ostatnými autami a zbiera/odovzdáva informácie), digitálny kľúč, automatické hlásenie nehôd alebo dokonca aj zvukový systém Harman-Kardon. Mimochodom, volič DSG prevodovky je elektronicky, čím pripomína ten v novej 911-ke. 


Golf
Golf Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com
Golf
Golf Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

 

Ako je už zvykom, silnou stránkou i novej generácie bude naozaj široká paleta motorizácii. Prakticky všetky jednotky sú nové, o čom svedčí prítomnosť dodatku EVO, a to dokonca už aj v prípade trojvalca. To inými slovami značí, že agregáty majú zaručiť ešte nižšiu spotrebu, väčšiu kultivovanosť a zároveň lepší manažment teploty. Benzínové agregáty pritom pracujú v Millerovom cykle. Ponuka konvenčných jednotiek je nasledovná:

 

  • 1.0 TSI EVO – benzínový trojvalec; 66 kW / 90 koní
  • 1.0 TSI EVO – benzínový trojvalec; 81 kW / 110 koní
  • 1.5 TSI EVO – benzínový štvorvalec; 96 kW / 130 koní
  • 1.5 TSI EVO – benzínový štvorvalec; 110 kW / 150 koní
  • 2.0 TDI EVO – naftový štvorvalec, 85 kW / 115 koní
  • 2.0 TDI EVO – naftový štvorvalec, 110 kW / 150 koní

 

Dôležitou novinkou je fakt, že benzínové jednotky, ktorých výkon je minimálne 110 koní a spárované sú s automatickou prevodovkou, bude k dispozícii aj v elektrifikovanej verzii eTSI. Jej podstatou je mild-hybridná technológia, čiže 48 V systém s remeňom poháňaným štartér-generátorom. Po vzore väčších koncernových vozidiel tak platí, že za ideálnych podmienok, keď vodič práve neakceleruje, ale len plachtí, môže dôjsť k úplnému vypnutiu motora. 

 

Výhoda tkvie i v schopnosti dopomáhať spaľovaciemu motoru v nízkych otáčkach dodatočným krútiacim momentom. Štartovanie a vypínanie motora vo vyšších rýchlostiach vodič prakticky vôbec necíti. Okrem toho, v ponuke budú aj hybridné verzie s batériou o kapacite 13 kWh a dojazdom na čisto elektrický pohon 50 kilometrov. Konkrétne ide o tieto dva plug-in hybridy:

 

  • e-Hybrid – benzínový štvorvalec 1.4 TSI + elektromotor; 150 kW / 204 koní
  • GTE – benzínový štvorvalec 1.4 TSI + elektromotor; 180 kW / 245 koní

 

Golf
Golf Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

 

Na záver dodajme, že Golf aj v 8. generácii je vozidlo s primárne predným pohonom, za príplatok ale nebude chýbať nielen adaptívny podvozok DCC ale ani pohon všetkých štyroch kolies 4Motion (pri silnejších verziách). Zákazník môže siahnuť po 6-stupňovej manuálnej alebo 7-stupňovej automatickej prevodovke DSG. Automobilka hlási, že vďaka dvojitému vstrekovania AdBlue má dôjsť k citeľnému zníženiu emisií oxidu dusíka a úspore paliva až o 17.

 

Už teraz je jasné, že skôr či neskôr uvidíme aj ostrejšie verzie GTD, GTI i R, ba čo viac, Volkswagen údajne potvrdil aj špeciálne vyhotovenie TCR. Na to si ale ešte počkáme. K prvým zákazníkom sa novinka dostane začiatkom budúceho roka, ceny zatiaľ nepoznáme. 

 

Zobraziť galériu 10
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Trest pre 18-ročnú Juditu potvrdil aj krajský súd. Prečo si jej rodina stále myslí, že je nevinná?
Refresher 2
Trest pre 18-ročnú Juditu potvrdil aj krajský súd. Prečo si jej rodina stále myslí, že je nevinná?
Po celé dva roky, ktoré uplynuli od skutku, Juditina rodina poukazuje na nezákonné konanie mnohých zainteresovaných v tomto prípade.
Objektofil Dominik: Každá sanitka mercedeska je moja milenka alebo manželka, mávame aj pravidelný sex (Rozhovor)
Rozhovory 2
Objektofil Dominik: Každá sanitka mercedeska je moja milenka alebo manželka, mávame aj pravidelný sex (Rozhovor)
V českom Refresheri sa kolegovia rozprávali s objektofilom Dominikom. Hovorili o jeho láske k sanitkám, o sexe s nimi, ale aj o tom, aký je život objektofilov.
Navštívili sme strašidelný dom v Štiavnických Baniach. Majiteľ 500-ročnej stavby priznáva, že tam panuje „zvláštna energia“
Refresher
Navštívili sme strašidelný dom v Štiavnických Baniach. Majiteľ 500-ročnej stavby priznáva, že tam panuje „zvláštna energia“
Strašidelný dom sa stal známym po celom Slovensku.
Michal, ktorý uspel v Colorade: Legalizáciou marihuany a manželstiev homosexuálov prišli konzervatívci o strašiaka (Rozhovor)
Osobnosti 1
Michal, ktorý uspel v Colorade: Legalizáciou marihuany a manželstiev homosexuálov prišli konzervatívci o strašiaka (Rozhovor)
Trh s marihuanou v Colorade presiahol minulý rok hodnotu dvoch miliárd dolárov, čo bolo najviac od legalizácie marihuany v roku 2012. Z tejto sumy vybral štát na daniach a rôznych poplatkoch viac ako 380 miliónov dolárov.
Budeš môcť po prvej dávke Astrazenecy cestovať bez obmedzení? Zisťovali sme, aké budú pravidlá pre ľudí s touto vakcínou
Zaujímavosti
Budeš môcť po prvej dávke Astrazenecy cestovať bez obmedzení? Zisťovali sme, aké budú pravidlá pre ľudí s touto vakcínou
Vakcínou Astrazeneca sa dali zaočkovať desiatky tisíc mladších aj starších ľudí, ale druhá dávka príde až po desiatich či dvanástich týždňoch. Budú môcť medzitým využívať výhody a výnimky na cestovanie?
VIAC ČLÁNKOV
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy tech
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news
pred hodinou
Manželku Henricha VIII. Tudora stvárni černošská herečka. V seriáli zmenili rasu historickej osobnosti.
pred 2 hodinami
Flow si kúpil počas rapového týždňa v Lidli, odkazuje Separ slabším kolegom. Počúvaj jeho spojenie s Egom, Nerieš a Palermom.
viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Zatvoriť