Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 25. 11. 2020 meniny má Katarína

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Technologické novinky a celého operátora v appke ti prináša Radosť.Tvoj digitálny operátor.Viac o radosti
Tech - Autá
2
Martin Mičuda
25. október 2019, 16:29
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Ikonický hatchback prichádza v 8. generácii. Toto je úplne nový Volkswagen Golf

Nová generácia zaujme najmä technológiami.

Martin Mičuda
25. október 2019, 16:29
Ikonický hatchback prichádza v 8. generácii. Toto je úplne nový Volkswagen Golf
Zdroj: volkswagen-newsroom.com
Skúšaj Radosť týždeň zadarmo a bez obmedzeníStiahni si appku
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

A je tu! Azda najočakávanejšia automobilová novinka roka 2019 je realitou a nie je ňou nič iné ako úplne nový Volkswagen Golf. Práve v uplynulých hodinách totiž svetlo sveta uzrela 8. generácia, ktorá síce na prvý pohľad prináša evolúciu, najmä v interiéri ale stvárňuje revolúciu. Čím teda chce dlhoročný bestseller zaujať v najnovšom vyhotovení?

 

Exteriér novinky neponúka nič prevratné, dalo by sa povedať, že ide len o oprášenie tradičného dizajnu, ktorý si Golf drží dlhé roky. Najmä ak ide o bočný profil a C-stĺpik, takmer nič zásadné sa nemení. Naopak, čelná i koncová časť je nová, podstatne modernejšia a zároveň viac uhladená. 

 

Podstatné však je to, že Golf sa na oboch koncoch hrdí špičkovou svetelnou technológiou – aj vpredu aj vzadu si miesto našli iQ.Light LED svetlá z nového Touarega. Vpredu sú svetlá medzigeneračne užšie a zároveň pretiahnuté viac do strán. Vzadu je profil svetiel tiež užší a zároveň grafika viac prepracovaná. Klasické nárazníky dostali skôr oblé detaily, v ponuke si ale miesto našiel aj športový R-Line s mohutným otvorom vpredu a chrómovou imitáciou výfuku vzadu.

 

Ikona nižšej strednej triedy prichádza v 8. generácii. Toto je úplne nový Volkswagen Golf

 

Z ponuky vypadáva 3-dverový variant a zároveň aj čisto elektrická verzia. Dôvodom je príchod nového elektromobilu ID.3, ktorý supluje elektrický hatchback v tejto triede. Mimochodom, po ID.3-ke je Golf druhým vozidlom značky, kde nájdeme nové logo, navyše, nechýba ani centrálne umiestnený nápis vzadu. 

 

Nový Golf meria 4284 x 1789 x 1456 milimetrov – je tým pádom o 2,6 centimetra dlhší, o milimeter užší a o 3,6 centimetra nižší. 8. generácia stojí na vynovenej verzii platformy MQB, rázvor náprav je 2636 milimetrov, čo je o 16 milimetrov viac než doteraz. Aerodynamický koeficient odporu vzduchu má hodnotu len 0,275. 

 

Ikona nižšej strednej triedy prichádza v 8. generácii. Toto je úplne nový Volkswagen Golf

Azda najzaujímavejšou častou novej generácie je interiér. Kokpit totiž prešiel zásadnou revolúciou a ponúka nielen nový dizajn, ale aj technológie. Palubná doska je horizontálne orientovaná, tvarovaním a umiestnením displejov pritom pripomína Mercedes-Benz triedy A. Súčasťou výbavy sú 2 veľké obrazovky – 10,25″ digitálne budíky a 10″ centrálny displej nového infotainmentu s prepracovanejšou grafikou a ovládaním.

 

 

Golf s poradovým číslom osem totiž prichádza s novou generáciou multimediálneho systému, ktorý má zaujať atraktívnym vizuálom, veľkou individualizáciou, výbornou filozofiou ovládania, či permanentným pripojením k internetu vďaka zabudovanej virtuálnej SIM karte. Do oka padne aj zaujímavá dotyková plocha pod centrálnou obrazovkou, ktorá slúži na ovládanie najzákladnejších nastavení klimatizácie. 

 

Súčasťou interiéru je plejáda moderných technológií – rozmerný head-up displej premietajúci na čelné okno, systém Car2X (vozidlo komunikuje s ostatnými autami a zbiera/odovzdáva informácie), digitálny kľúč, automatické hlásenie nehôd alebo dokonca aj zvukový systém Harman-Kardon. Mimochodom, volič DSG prevodovky je elektronicky, čím pripomína ten v novej 911-ke. 


GolfGolf

 

Ako je už zvykom, silnou stránkou i novej generácie bude naozaj široká paleta motorizácii. Prakticky všetky jednotky sú nové, o čom svedčí prítomnosť dodatku EVO, a to dokonca už aj v prípade trojvalca. To inými slovami značí, že agregáty majú zaručiť ešte nižšiu spotrebu, väčšiu kultivovanosť a zároveň lepší manažment teploty. Benzínové agregáty pritom pracujú v Millerovom cykle. Ponuka konvenčných jednotiek je nasledovná:

 

  • 1.0 TSI EVO – benzínový trojvalec; 66 kW / 90 koní
  • 1.0 TSI EVO – benzínový trojvalec; 81 kW / 110 koní
  • 1.5 TSI EVO – benzínový štvorvalec; 96 kW / 130 koní
  • 1.5 TSI EVO – benzínový štvorvalec; 110 kW / 150 koní
  • 2.0 TDI EVO – naftový štvorvalec, 85 kW / 115 koní
  • 2.0 TDI EVO – naftový štvorvalec, 110 kW / 150 koní

 

Dôležitou novinkou je fakt, že benzínové jednotky, ktorých výkon je minimálne 110 koní a spárované sú s automatickou prevodovkou, bude k dispozícii aj v elektrifikovanej verzii eTSI. Jej podstatou je mild-hybridná technológia, čiže 48 V systém s remeňom poháňaným štartér-generátorom. Po vzore väčších koncernových vozidiel tak platí, že za ideálnych podmienok, keď vodič práve neakceleruje, ale len plachtí, môže dôjsť k úplnému vypnutiu motora. 

 

Výhoda tkvie i v schopnosti dopomáhať spaľovaciemu motoru v nízkych otáčkach dodatočným krútiacim momentom. Štartovanie a vypínanie motora vo vyšších rýchlostiach vodič prakticky vôbec necíti. Okrem toho, v ponuke budú aj hybridné verzie s batériou o kapacite 13 kWh a dojazdom na čisto elektrický pohon 50 kilometrov. Konkrétne ide o tieto dva plug-in hybridy:

 

  • e-Hybrid – benzínový štvorvalec 1.4 TSI + elektromotor; 150 kW / 204 koní
  • GTE – benzínový štvorvalec 1.4 TSI + elektromotor; 180 kW / 245 koní

 
Golf

 

Na záver dodajme, že Golf aj v 8. generácii je vozidlo s primárne predným pohonom, za príplatok ale nebude chýbať nielen adaptívny podvozok DCC ale ani pohon všetkých štyroch kolies 4Motion (pri silnejších verziách). Zákazník môže siahnuť po 6-stupňovej manuálnej alebo 7-stupňovej automatickej prevodovke DSG. Automobilka hlási, že vďaka dvojitému vstrekovania AdBlue má dôjsť k citeľnému zníženiu emisií oxidu dusíka a úspore paliva až o 17.

 

Už teraz je jasné, že skôr či neskôr uvidíme aj ostrejšie verzie GTD, GTI i R, ba čo viac, Volkswagen údajne potvrdil aj špeciálne vyhotovenie TCR. Na to si ale ešte počkáme. K prvým zákazníkom sa novinka dostane začiatkom budúceho roka, ceny zatiaľ nepoznáme. 

 

Zobraziť galériu 10 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Dátuj a volaj za 20 € do nekonečnostiAktivuj si SIMku Radosti
Ohodnoť článok
1
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.