Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 18. 2. 2020 meniny má Jaromír

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Zaujímavosti
18
Viktor Kniš
3. september 2019, 12:55
Čas čítania: 3:09

„Podľa mňa nám východniari závidia Bratislavu, tam je to ako v minulej dobe.“ Chce nová Farma rozhádať Slovákov?

Včera si mohol vidieť úvodný diel 11. ročníka Farmy. Tvorcovia pochopili, že už nikoho nebaví pozerať dookola rovnaký koncept, a tak posunuli hranicu.

Viktor Kniš
3. september 2019, 12:55
Čas čítania: 3:09
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
18
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Tvorcovia reality show Farma už od apríla lákali nových účastníkov na výhru 75-tisíc eur. Všetkých zároveň čaká pozornosť veľkej časti Slovenska a honorár za jednotlivé dni nakrúcania. Markíza včera odštartovala jedenáste pokračovanie Farmy, v ktorej na moderátorskom poste opäť vidíme Evelyn. 

 

Dramaturgia pochopila, že Slovákov už nebaví pozerať sa dookola na rovnaký koncept založený na príchode do náročných podmienok, následnom budovaní vlastného „domova“ a postupnom vypadávaní v dueloch.

 

Západ verzus východ

V aktuálnej sérii sa jedným veľkým duelom stáva celá farma. Princíp je tentokrát postavený na rivalite, regionálnych rozdieloch, stereotypoch a miestami až nenávisti medzi obyvateľmi Bratislavy a východného Slovenska. Farmári tvrdia, že keď sa do súťaže hlásili, nevedeli o tom, že idú do formátu postaveného na nových princípoch. „Predpokladali sme, že tam budú západniari,“  povedal jeden z východniarov Evelyn, keď sa odtiahla plachta. 

 

„Podľa mňa nám východniari závidia v Bratislavu, tam je to ako v minulej dobe,“ zaznelo už počas prvých minút pilotného dielu z úst jedného zo súťažiacich. „Najhoršia vlastnosť východniarov? Je ich veľa,“ pridáva sa so smiechom ďalší.

 

Už v tomto momente nám bolo jasné, o čom to v aktuálnej sezóne bude, aj keď Evelyn tvrdí, že Farma nemá rozdeľovať, ale spájať. Otázkou ostáva, prečo sme v ďalších minútach sledovali, ako je dom rozdelený rovnou čiarou presne na polovicu. Vysvetliť by sme potrebovali aj jej následný výrok: „Budete musieť dokázať, ktorá skupina je lepšia.“

 

Nová Farma chce rozhádať Bratislavčanov a východniarov. V hlavnej úlohe sa predstavujú rivalita, rozdiely regiónov a stereotypy

 

V kombinácii s ďalšími výrokmi ďalších súťažiacich ako „Nepoznám Bratislavčana, ktorý by išiel na východ,“ alebo „Sme lepší vo vyjadrovaní sa,“ teda celkový  dojem pôsobí od úvodu dosť jednoznačne.  

 

A čo si myslia východniari? „Západniari sú určite všetci lenivejší, pracujú tam hlavne východniari,“ myslí si jeden z nich. „Ľudia na východe si viac pomáhajú, viac držia spolu, sme iní,“ dodáva ďalší. Majú jasno aj v tom, čo je na Bratislave zlé: „Na Bratislave ma odrádza umelosť ľudí.“

Pilo sa už po pár minútach

Nikto neočakával, že prvé stretnutie prebehne za okrúhlym stolom, tvorcovia však v tomto prípade zvolili taktiku, na akú sme zvyknutí až vo fáze, keď treba reality show okoreniť. Aperitív si mnohí dali ešte predtým ako padlo prvé slovo, následne vznikali dokrútky, v ktorých sa dramaturgia jednotlivých účastníkov pýtala dve základné otázky.

 

Bratislavčania mali odpovedať, čo im na východe a jeho obyvateľoch najviac vadí, zároveň sa pochváliť tým, na čo sú najviac hrdí.

 

Východniari sa rovnako mali posťažovať na Bratislavu a vyzdvihnúť svoje výhody. Pri prvom stretnutí si pred všetkými záznam púšťali, na niektorých pritom bolo vidieť, že im jazyk rozviazala práve ohnivá voda. Ostatne, aj po príchode do chatky dostal jeden z východniarov otázku, či je „po včerajšku“ v poriadku. 

 

Nová Farma chce rozhádať Bratislavčanov a východniarov. V hlavnej úlohe sa predstavujú rivalita, rozdiely regiónov a stereotypy

Typické profily Slovákov

Svalnatý fešák, pekná žena z dobrých pomerov, obyčajný chalan, ktorému sa nebude chcieť pracovať, staršia pani, naozajstný šikovný kutil a samozvaný zbytočne ukecaný odborník na všetko. Podľa tejto logiky zostavili tvorcovia Farmy skupiny Bratislavčanov aj východniarov. 

 

Presne typické profily Slovákov máme možnosť sledovať vo väčšine reality show – dá sa totiž predpokladať, že takáto zostava dokáže jednoducho vyvolať konflikt, keď to bude potrebné pre zvýšenie sledovanosti. Romániky, hádky, nezhody kvôli tomu, že niekto pracuje viac a niekto menej – už teraz je jasné, čo môžeme na základe prvého dielu očakávať. 

 

Netrvalo dlho a boli sme aj svedkami prvej scény so sexuálnymi náznakmi, keď sa začali do spodného prádla vyzliekať dve ženy. Jasné, nahota, aj jej náznaky predávajú. 

 

Nová Farma chce rozhádať Bratislavčanov a východniarov. V hlavnej úlohe sa predstavujú rivalita, rozdiely regiónov a stereotypy

Stereotypy sa budú niesť celou show  

„Nie sú to Slováci,“ povedal na adresu obyvateľov východu jeden z Bratislavčanov. Už prvá súťažná úloha bola založená na výrazných rozdieloch, tentokrát tých gastronomických. Tvorcovia Farmy si myslia, že na východe sa ľudia stravujú primárne doma, varia z typických slovenských surovín, naproti nim Bratislavčania jedia najmä v reštauráciách. Východniari mali pre to za úlohu pripraviť svojim rivalom sushi, Bratislavčania vývar a rezance. 

 

Zo zatiaľ neznámych dôvodov zavítali na farmu obyvatelia východu v krojoch, zatiaľ čo zvyšok bol oblečený vo svojom bežnom oblečení. Samozrejme, mnohí môžu byť na svoje tradície hrdí, otázkou ostáva, či práve týmto spôsobom regionálne rozdiely televízia ešte o niečo viac nezvýraznila namiesto ich vyrovnávania. 

Zvýhodňovanie ostáva 

Samozrejme, koncept farmára týždňa zostáva, aby bola show o niečo záživnejšia, stále bude zvýhodnená tá skupina súťažiacich, odkiaľ farmár týždňa pochádza. Lepší tím dostane chladničku plnú jedla, keďže však východniari a západniari zdieľajú spoločné priestory, tí druhí majú možnosť vidieť, ako si zvyšok užíva.

 

Z ukážok ďalších častí sa dozvedáme, že konflikty môžeme očakávať aj v rámci jednotlivých tímov, a tak je už teraz jasné, že reality show naberie na obrátkach. 

 

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Foto: Farma/TV Markiza (screenshot z vysielania)Náhľadový obrázok: Farma/TV Markiza (screenshot z vysielania) Tagy: Farma, markiza
Ohodnoť článok
9
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Najčítanejšie
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.