Populárne kozmetické značky čelia v poslednom čase obvineniam z rasizmu. Po Dove prišla na rad Nivea.
Po tom, ako svet pobúrila reklama na tekuté mydlo značky Dove, ktorú mnohí označili za rasistickú, čelí škandálu ďalší kozmetický gigant. Tentoraz je na pretrase Nivea kvôli jej zosvetľujúcemu krému.
Len nedávno zožala negatívne ohlasy reklama značky Dove, v ktorej sa černoška po vyzlečení trička zmení na ryšavú belošku. Mnohí túto pasáž spotu vnímali ako rasistickú. Firma sa za reklamu ospravedlnila a stiahla ju, aj keď na jej stranu sa postavila samotná černošská modelka Lola Ogunyemiová. Podľa nej sa značka vôbec nemusela ospravedlniť, stačilo, keby poriadne vysvetlila svoj koncept. Podľa Loly totiž reklama v skutočnosti oslavuje etnickú rôznorodosť, pretože ona sa v spote síce po vyzlečení trička „zmení“ na belošku, no po ryšavke sa následne objaví Aziatka.
Lenže, nič netrvá večne, a tak škandál okolo Dove pomaly upadá do zabudnutia. Naopak, obvinenia z rasizmu teraz musí znášať značka Nivea, ktorú vlastní spoločnosť Beiersdorf. Problémom je, že v hlavnej úlohe je opäť černoška, ktorá si na seba natiera telový krém, po ktorom sa jej zosvetlí pokožka.
Reklama je určená pre Afričanky žijúce v Ghane či Kamerune, teda pre ženy, pre ktoré je bielenie pokožky bežné. Viacerí sa však proti tomuto spotu rázne ohradili. „Zarábanie na tom, že ľudia začnú nenávidieť sami seba, je neprijateľné. Bieliace či zosvetľovacie krémy sú nielen fyzicky škodlivé, ale aj neetické,“ vyhlásila transgenderová modelka Munroe Bergdorfová. Podľa nej je každá čierna pokožka krásna, a to bez výnimky.
Hovorca spoločnosti Beiersdorf AG ale uviedol, že spoločnosť síce berie obavy vážne, no jej zámerom nikdy nebolo urážať spotrebiteľov. „Uznávame právo každého spotrebiteľa zvoliť si produkt podľa svojich osobných preferencií. Riadime sa tým, aby sme im zodpovedne poskytli ponuku kvalitných výrobkov starostlivosti o pokožku,“ cituje stanovisko BBC.