Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Nedeľa 22. 9. 2019 meniny má Móric

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Zaujímavosti - Veci
2
Tomáš Blahuta
8. júl 2017, 13:45

Od črievok až ku klasickému kondómu. Ako vznikala verná pomôcka mužov a kto za ňou stojí?

Úprimne, jeho históriou sa nezaoberal asi nikto z vás.

Tomáš Blahuta
8. júl 2017, 13:45
Od črievok až ku klasickému kondómu. Ako vznikala verná pomôcka mužov a kto za ňou stojí?
  • 18+
CITLIVÝ OBSAH
  • Článok môže obsahovať:
  • produkty a služby určené pre osoby staršie ako 18 rokov
  • sex, nahotu a iný nsfw obsah
  • násilie, krv alebo obsah nevhodný pre citlivé povahy
MÁM NAD 18 A CHCEM ZOBRAZIŤ OBSAH SPÄŤ NA HLAVNÚ STRÁNKU
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Rozmnožovanie je prirodzené pre každého živého tvora na Zemi, nakoľko je potrebné zachovávať druh. Ľudí je na svete už čosi vyše 7 000 000 000 a ako býva zvykom, nie každý súloží len z dôvodu splodiť potomka. Veď všetci vieme, ako to chodí. Nikoho nepoteší, keď zistí, že sa (neplánovane) stane otcom/matkou. Aby sa predchádzalo podobným nepríjemným situáciám, k dispozícii je pre každého veľmi užitočná vecička. Kondóm, alebo ak chcete prezervatív, pomohol obrovským množstvám párov po všetkých kútoch zemegule a najbližšie roky bude svoju primárnu úlohu určite plniť. Zamysleli ste sa však niekedy nad tým, ako vznikol a kto ho vôbec vytvoril?

 

Od črievok až ku klasickému kondómu. Ako vznikala verná pomôcka mužov a kto za ňou stojí?

 

Jeho príbeh začal... no, je ťažké určiť presný dátum. Prečo? No z dôvodu, že ľudia v dávnejších dobách používali rôznorodé veci, ktoré mali plniť úlohu dnešných "klasických" kondómov. Išlo o rybie črievka, krokodílie výkaly a ďalšie pochutiny, o ktorých sa dočítaš tu. Išlo o akúsi neznámu až do 16. storočia, kedy sa doktori začali zaoberať touto problematikou podrobnejšie. Pozorovali, skúmali a následne tvrdili, že ich pacienti používajú prezervatívy najmä ako prevenciu voči rôznorodým chorobám. Prvou známou osobou, čo bližšie popísala a charakterizovala kondóm, bol Talian Gabriele Falloppio. Chcel s ním bojovať voči šíreniu syfilisu. Dôkladným experimentom sa mu podrobilo vyše 1 000 mužov, z ktorých ani jeden spomenutú chorobu nedostal, a tak urobil menšiu osvetu. Aj napriek menšiemu pokroku sa aj nasledujúce storočia s obľubou stále využívali zvieracie črevá a ďalšie čudesné predmety. 

 

Nie všetci ich mali v láske. Mnohí muži sa pred nimi často štítili, a preto dostával kadejaké prirovnania od výmyslu sveta. Napríklad sám Casanova na margo používania prezervatívu zo seba vypotil: "Nebudem používať na sebe kožu mŕtvoly, aby som si dokázal, že som nažive." Svetoznámy Shakespeare ho nazval ako Venušinu rukavičku. 

 

Od črievok až ku klasickému kondómu. Ako vznikala verná pomôcka mužov a kto za ňou stojí?

Neskôr, v polovici 19. storočia, sa na trhu objavili prvé gumové kondómy, ktoré v danom období "pokrývali" len žaluď penisu. Ľudia sa taktiež sťažovali, že sú príliš hrubé. Aj napriek tomu išlo o pokrok. Až v roku 1869 sa začali vyrábať dlhšie kúsky. Bohužiaľ, boli pomerne drahé a pre väčšinu spoločnosti ťažšie dostupné. 1873 bolo ľuďom v Spojených štátoch amerických dokonca zakázané si posielať kondómy či sexuálne hračky poštou. 

 

Od črievok až ku klasickému kondómu. Ako vznikala verná pomôcka mužov a kto za ňou stojí?

 

Do celého príbehu sa v 1883 zapojil človek s menom Julius Schmid. Práve on vtedy založil dvoch predchodcov dnešného Durexu - (orig.) Sheik condom a Ramses condom. Bez výraznejšej konkurencie mu rýchlo stúpali zisky, až pokiaľ sa na trhu (1916) neobjavil Merle Leland Youngs, zakladateľ značky Trojan. Postupom rokov začali prezervatívy naberať na vážnosti, keď ich začali akceptovať aj lekári a doktori. Následne sa využila latexová guma a ďalší pokrok bol na svete. 

 

Od črievok až ku klasickému kondómu. Ako vznikala verná pomôcka mužov a kto za ňou stojí?

 

Počas druhej svetovej vojny sa výroba kondómov vo svete pohybovala v pomere 3 milióny kusov za deň. Zároveň klesla aj ich cena a automaticky sa zvýšila dostupnosť. Neskôr dochádzalo už len k rôznym výmyslom, ako napríklad farebné prezervatívy. Tie vznikli v Japonsku. A následne sa s jeho vývojom dostalo ľudstvo až do dnešnej podoby. 

 

Na záver zopár faktov. Každoročne sa predá viac ako 5 miliárd kusov kondómov. Až 60% študentov sa v anketách priznalo, že aspoň raz ho použili. Denne sa ich použije v priemere 14 000 000 kusov. A čo vy? Taktiež prispievate do štatistík?

Ohodnoť článok
47
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.