Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Nedeľa 29. 3. 2020 meniny má Miroslav

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
5
Martin Mičuda
26. október 2016, 3:51
Čas čítania: 3:38

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je najvýkonnejšie súčasné osemvalcové AMG, nové E 63!

Mercedes-AMG odhaľuje svoju najnovšiu posilu v portfóliu, najvýkonnejšie E-čko v histórii značky.

Martin Mičuda
26. október 2016, 3:51
Čas čítania: 3:38
612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je najvýkonnejšie súčasné osemvalcové AMG, nové E 63!
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
5
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Sprvoti to vyzeralo tak, že posledné hodiny sa v automobilových kruhoch budú niesť v rovine úplne novej triedy X, ktorou Mercedes-Benz iste trochu šokoval verejnosť. Len krátko na to sa však na povrch dostalo niečo, čo v skorých ranných hodinách očakával asi málokto, najmä po uplynulej prezentácii zameranej na úplne iný model tejto automobilky, kde nepadol žiadny náznak toho, že zďaleka to nebolo posledné slovo zo strany stuttgartských noviniek pre toto obdobie. Na oficiálnej stránke tejto značky sa totiž v úvodných minútach poslednej októbrovej stredy objavil najnovší prírastok do skutočne rozmanitej rodiny AMG. Áno, reč nie je o ničom inom, ako o vrcholných verziách najnovšej triedy E, teda o modeloch Mercedes-AMG E 63 4Matic+ a E 63 S 4Matic+, ktoré posúvajú hranice opäť raz na iný level. Poďme ale pekne po poriadku. Samotný exteriér sa nesie vo veľmi podobnej rovine, ako je tomu v prípade menšieho C 63, svedkami sme tak mohutnejšieho a vyzývavejšieho bodykitu.

 

Avšak, predné partie sú ešte o čosi agresívnejšie, za čo môžu nepochybne väčšie otvory na nárazníku, ale i maska s tradične zdvojenou lištou, v ktorej pozadí ale tentokrát vidieť náznak vertikálneho "rebrovania". Tým sa vrcholné AMG-čka pomaly ale isto začínajú uberať smerom k modelu GT R, kde sme prvýkrát spoznali takzvaný Panamericana gril. Toto riešenie okrem toho ukrýva aj špecifické chladenie, ktorého prúdenie je upravované podľa potrieb. Z profilu vyznejú o 17 milimetrov rozšírene blatníky, pričom zaujímavým detailom je priestor za prednou nápravou, kde si miesto našiel nový zaujímavý detail šípky v tvare krídla, pod ktorým nájdeme rozmernejšiu plaketu V8 biturbo 4Matic+. 63-ka bude v "základe" postavená na devätnástkach, za príplatok ale nebudú chýbať 20" disky s novým dizajnom a rozmerom pneumatík 265/35 ZR 20 vpredu a 295/30 ZR 20 (štandardom pre silnejšiu verziu S). Keďže ide o vrchol v ponuke, vzadu si svoje tradičné miesto nájdu obrovské výfuky zasadené do rozmerného difúzora. Rozdielom ale je, prekvapivo, že po novom už nepôjde o 4 oddelené koncovky, ale dve pozdĺžne, ktoré sú uprostred opticky rozdelené. Estetické detaily následne dotvára decentná odtrhová hrana na veku batožinového priestoru a prepracované ledkové svetlá s tmavším pozadím. Samozrejme, nechýba na nich zaujímavý efekt hviezdneho prachu, zatiaľ čo vpredu do očí bijú špičkové Multibeam LED svetlá, o ktorých sa dočítaš, okrem iného, v našom nedávnom test.

 

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je najvýkonnejšie súčasné osemvalcové AMG, nové E 63!

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je najvýkonnejšie súčasné osemvalcové AMG, nové E 63!

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je najvýkonnejšie súčasné osemvalcové AMG, nové E 63!

 

V interiéri sa toho na oko veľa nezmenilo, popravde, nemalo už ani asi čo. Nepochybne, do palubnej dosky s dvojicou obrovských 12,3" displejov s rozlíšením až 1920 x 720 pixlov sa nasťahoval karbónový dekór. Ten sa tiahne nielen horizontálne, ale aj v stredovom tuneli, kde luxusný podtón dotvárajú analógové hodinky. Najnovší, 3-ramenný multimediálny mercedesácky volant, vrátane jeho stredu či postranného ovládania pomocou nových dotykových plôch, ostal nezmenení, jeho veniec bol ale zospodu zrezaný a zároveň v miesto toho správneho uchopenia potiahnutý Alcantarov. Do výbavy je možné začleniť ambientné osvetlenie interiéru s až 64 farebnými odtieňmi, či príplatkové ozvučenie. To má na starosti opäť firma Burmester - prvou možnosťou je sada 13 reproduktorov, súčasťou druhej je až 23 reproduktorov a to za prítomnosti výkonu nemalých 1 450 W. V neposlednom rade sú to sedadlá s výrazne väčším bočným vedením, ktoré zaručia lepšiu oporu pri športovej jazde. Je otázne, či sa v ponuke, po vzore menšej C 63-ky objavia aj plne škrupinové jednotky (skôr nie).

 

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je najvýkonnejšie súčasné osemvalcové AMG, nové E 63!612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je najvýkonnejšie súčasné osemvalcové AMG, nové E 63!612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je najvýkonnejšie súčasné osemvalcové AMG, nové E 63!

 

To najhlavnejšie, prečo ste určite otvorili tento článok, sa nachádza pod kapotou. Prekvapením asi nie je, že ide o dobre známy, špičkový 4-litrový osemvalec biturbo, inžinieri z Affalterbachu ho ale vyladili na ešte vyšší level. Inými slovami, v E-čku táto jednotka ponúkne vôbec najvyšší výkon z celého portfólia 4-litrových modelov s plaketou AMG. V reči čísel (keďže sa Mercedes-Benz už dávnejšie rozhodol zaokrúhľovať výkon vzhľadom na jednotku kW) sa "základné" E 63 4Matic+ pýši výkonom 420 kW / 571 koní a krútiacim momentom 750 N.m. Ak ale zoberieme do úvahy E 63 S 4Matic+, v tomto momente sa dostávame až na úroveň 450 kW / 612 koní a 850 N.m! V reči štatistík ide nielenže o najvýkonnejšie E-čko v histórii, ale aj najvýkonnejšie sériové osemvalcové AMG súčasnosti, pričom lepšie na tom sú už "len" 630-koňové dvanásťvalce. Kám to až porastie a kedy sa to zastaví?! V každom prípade, pozoruhodný je aj ďalší fakt - maximálna rýchlosť je síce tradičných 250 km/h (300 km/h s AMG Driver's package), akcelerácia tomuto 1880-kilogramovému sedanu ale na stovku trvá len, a teraz sa podržte, 3,4 sekundy!

 

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je najvýkonnejšie súčasné osemvalcové AMG, nové E 63!

 

Tento údaj je navyše jasným príkladom toho, prečo vozidlá tohto druhu pomaly ale isto prichádzajú o pohon výhradne zadných kolies (obdobný osud postihne čoskoro M5-ku). Technológie idú prosto nezastaviteľne vpred, výkoný siahajú do teritórií superšportov, no za volantom sedí stále len človek. Ten ale musí vedieť svoje auto skrotiť, so 600+ koňmi na zadku v relatívne "civilnom" aute by to bolo ale nemalý problém i pre profi jazdcov, navyše sériové auto musí mať predsa len isté medze a hranice. V neposlednom (a dosť podstatnom rade) je to dopyt, ktorý hovorí jasnou rečou, takže či sa nám to už (pravým autíčkárom) páči alebo nie, autá sa zlepšujú, šperkujú a to so sebou prináša aj nevyhnutné zmeny a svoje obete.

 

Báť sa ale v prípade AMG-čka o to, že ste "dodriftovali" rozhodne nemá význam. 4Matic naďalej posiela viac sily na zadnú nápravu, s príchodom novej E 63-ky ale prichádza aj sofistikovanejší pohon všetkých štyroch kolies s variabilným rozdelením krútiaceho momentu 4Matic+, ktorý, okrem iného, v rámci jazdného režimu Race a po následnom aktivovaní režimu Drift Mode dokáže na zadnú nápravu preniesť všetok výkon (!), a to až dovtedy, pokým vodič tento mód nevypne. To je na teraz všetko, svetovú premiéru si najnovšie AMG odkrúti na novembrovom autosalóne v Los Angeles, ceny sa dozvieme v úvode januára a predaj začne v marci.

 

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je najvýkonnejšie súčasné osemvalcové AMG, nové E 63!612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je najvýkonnejšie súčasné osemvalcové AMG, nové E 63!612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je najvýkonnejšie súčasné osemvalcové AMG, nové E 63!

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je najvýkonnejšie súčasné osemvalcové AMG, nové E 63!612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je najvýkonnejšie súčasné osemvalcové AMG, nové E 63!612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je najvýkonnejšie súčasné osemvalcové AMG, nové E 63!

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je najvýkonnejšie súčasné osemvalcové AMG, nové E 63!

 

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
77
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.