Daimler sa snaží vyťažiť z aliancie Renault-Nissan čo najviac, svedkami sme tak nového pick-upu.
To, o čom sa čoraz viac šepkalo posledné mesiace sa naplnilo a Mercedes-Benz vstupuje, v prípade prémiovej značky, do doteraz nepreskúmaných vôd. V Stockholme sme totiž v duchu posledných teaserov spoznali úplne nový model v portfóliu tejto značky - triedu X, čiže stredne veľký pick-up. Hneď v úvode treba povedať, že o úplne prvý pick-up automobilky zo Stuttgartu až tak nejde, a teraz nenarážam na dubajský Geländewagen aka G 63 6x6, ale skôr na všakovaké vyhotovenia s karosériou pick-upov, ktoré vznikali už dávne roky dozadu vďaka nezávislým karosárňam a aftermarketovým úpravcom (upravené G-čka či 220D F115). Teraz sme však svedkami prvej sériovej verzie, teda, lepšie povedané, náznaku sériovej verzie, nakoľko pre túto chvíľu ide zatiaľ len o koncept. Mercedes-Benz tak v pláne rozšíriť svoje portfólio, podmaniť si čo najviac segmentov a v istom slova zmysle prevziať nad nimi kontrolu, prichádza na riešenia, ktoré by v minulosti od tejto automobilky len málokto čakal. Daimler sa však snaží čo najviac vyťažiť z aliancie Renault-Nissan, no a očividne vie veľmi dobre, čo robí - nie je totiž žiadnym prekvapením, že X-ko vychádza z platformy najnovšej Navary, a to značí, že trojcípa hviezda sa v rámci spolupráce relatívne "ľahko" dostala k výbornej platforme od automobilky, ktorá je po Toyote druhým najväčším výrobcom stredne veľkých pick-upov v danej triede na svete. Inými slovami povedané, toto by bol obrovský hriech nevyužiť, no a najmä preto sme svedkami tohto počinu.
Prekvapením ale je, aspoň v prípade konceptu, že na jeho základoch vzniklo dizajnovo prakticky úplne odlišné vozidlo. Jediným poznávacím prvkom je tvarovanie okna zadných dverí, ktoré najviac prezrádza príbuznosť s japonským derivátom. Na predstavení sme navyše spoznali hneď dve vyhotovenia - cestnú verziu Stylish Explorer s trendy estetickými prvkami a rýdzo off-roadovú verziu Powerful Adventurer s predným elektrickým navijakom. V oboch prípadoch dominuje predovšetkým masívna predná maska, robustný nárazník či vysokovýkonné full-LED svetlomety. Prvé fotografie naznačujú extrémne krátky predný previs, čo je rozhodne v tejto triede nemalé plus, ak si zoberieme do úvahy žiarivo žlto-zelené vyhotovenie, na scénu prichádza následne výška 1,9 metra, 22" kolesá a zadná 5-prvková náprava. Interiér neprekvapí viacerými koncepčnými detailmi, ak si ho ale prezrieme detailnejšie, od sériovej verzie sa veruže iste veľmi neodlišuje. Ako tomu bude v skutočnosti si musíme ešte počkať, rovnako tak na ďalšie dodatočné informácie a parametre. Naftová V6-ka, pohon všetkých kolies 4Matic s redukčnou prevodovkou a uzávierkou centrálneho a zadného diferenciálu ale rozhodne chýbať v ponuke nebudú. Na teraz nám tak ostáva len špekulovať, či prémiová automobilka ako Mercedes-Benz s takýmto vozidlom prerazí. Austrália či Južná Amerika sa potešiť určite poteší a veľké úspechy vozidiel ako Sprinter či Actros dávajú jasne najavo, že triedu X treba brať naozaj vážne. Zaujímavosťou ale je, že do USA sa pravdepodobne nepozrie, čo je na jednu stranu prekvapujúce, na druhú pochopiteľné.