Z Maranella prichádza nové otvorené Ferrari, ktoré napriek menšiemu motoru ponúka citeľne vyšší výkon a možnosť vychutnať si jazdu bez strechy.
Začiatkom roka predstavilo Ferrari model, ktorý verejnosť privítala vcelku vlažne. Môže za to hneď niekoľko skutočností. Nový model 488 GTB dostal do vienka dvomi turbami preplňovaný osemvalec, ktorý tak prišiel v duchu downsizingu a navyše sme podľa očakávaní dali zbohom atmosférickým jednotkám. Okrem toho, novinku ako takú je prakticky doteraz ťažké povedať, ako ju máme vnímať - z dizajnového hľadiska sa toho veľa oproti 458 Italia nezmenilo, naozaj ide teda skôr o facelift ako úplne novú generáciu, no v konečnom dôsledku sa bavíme o skutočnom nástupcovi. I samotné krivky superšportu v istých uhloch pohľadu pôsobia na tradície značky z Maranella netradične, ako celok však 488-čka vystupuje naozaj atraktívne, a čo je dôležité, moderne odhliadnuc od onej, značnej podobe k Italii.
Najnovšie, inak po pomerne krátkom časovom odstupe spoznávame už aj otvorenú verziu 488 Spider, ktorá pochopiteľne nahradzuje predošlú 458-čku Spider. O tom, že Ferrari chystá v tomto čase predstaviť nový model sme vedeli dlhšie, no keďže sa všetka pozornosť momentálne sústredí okolo chystanej odľahčenej a výkonnejšej F12-ky, ktorá by sa mala volať F12 GTO alebo F12 Speciale, vypustenie do sveta 488-čky bez strechy bolo celkom prekvapením. Na druhú stranu, nejde o nič prelomové či netradičné, ak hovoríme o použitom mechanizme, typu strechy a celkovom dizajne. Ferrari použilo prakticky zhodný recept na riešenie skladacej pevnej strechy po vzore Italie, a tak bez veľkých senzácií spoznávame nový Spider, ktorý dokáže otvoriť, respektíve zatvoriť strechu len za 14 sekúnd.
Za dvojicou pasažierov nájdeme, ako názov 488 naznačuje (objem každého z 8 valcov je 488 cm3), dvomi turbami preplňovaný 3,9-litrový osemvalec, ktorého výkon sa z niekdajších 570 vyšplhali až na 492 kW / 670 koní a krútiaci moment narástol z 540 až na úctyhodných 760 N.m, čo je teda aj v tomto prípade o 70 viac ako u dvanásťvalcovej F12-ky. Ferrari samozrejme prehlasuje, že prítomnosť menšieho motora a dvojice turbodúchadiel sa v žiadnom prípade neprejavilo na zvukovej kulise, o ktorú sa postaral tím inžinierov zaručujúci perfektný zvukový prejav a absenciu turboefektu. Akcelerácia modelu 488 Spider na stovku trvá rovné 3 sekundy, zatiaľ čo na dvestovke je 8,7 sekundy. Maximálna rýchlosť novinky hovorí o hodnote 325 km/h. Aj napriek tomu, že je Spider o 50 kilogramov ťažší (1525 kg), perfektná aerodynamika (špeciálny spojler a upravený podvozok) zaručuje rýchlostné parametre porovnateľné s doteraz najrýchlejším otvoreným Ferrari, odľahčenou 458-čkou Speciale Aperta. Oproti nej je však 488 Spider silnejšie, čím môžeme označiť najnovší model tým najvýkonnejším otvoreným Ferrari vôbec. Novinka si svoju premiéru odkrúti na jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom, a to možno aj v na pomery značky so vztyčujúcim sa koňom v znaku netradičnom laku, keďže propagačné materiály počítajú s fotografiami, kde sa nachádza exemplár v modrom odtieni Blu Corsa.