Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
22. júna 2023 o 10:00
Čas čítania 0:52
Martin Mičuda

Švédsky Koenigsegg stanovil v disciplíne 0-400-0 km/h nový svetový rekord, prekonal tak aj elektrický Rimac

Švédsky Koenigsegg stanovil v disciplíne 0-400-0 km/h nový svetový rekord, prekonal tak aj elektrický Rimac
Zdroj: Koenigsegg
TECH
Uložiť Uložené

Koenigsegg Regera sa postavil na pristávaciu dráhu opäť a svoj pôvodný čas zlepšil.

Uplynul len mesiac od toho, čo Rimac Nevera stanovil pozoruhodných 23 svetových rekordov, a už o jeden z nich prichádza. Chorvátsky elektrický hyperšport totiž zvládol zrýchliť z 0 na 400 km/h a následne opätovne zastaviť len za 29,94 sekundy, z radov švédskej značky Koenigsegg prišla odpoveď. K schopnostiam elektrickej Nevery je naozaj ťažké hľadať seberovného medzi spaľovacími vozidlami, Regera však očividne nepovedala posledné slovo.

Odporúčané
Vyskúšali sme najslávnejšie superkombi na svete. V čom vyniká 600-koňové RS 6 za 166-tisíc eur? Vyskúšali sme najslávnejšie superkombi na svete. V čom vyniká 600-koňové RS 6 za 166-tisíc eur? 23. marca 2021 o 14:30

Už v roku 2019 totiž Koenigsegg Regera zvládol túto disciplínu (0-400-0 km/h) za 31,49 sekundy, najnovšie sa však postavil na pristávaciu dráhu opäť a svoj pôvodný čas hyperšport zo Švédska zlepšil. Výsledným časom 28,81 sekundy totiž stanovil nový svetový rekord a o vyše sekundy prekonal aj spomínaný Rimac Nevera.

Regera má 5-litrový osemvalec twin-turbo s výkonom približne 809 kW/1100 koní. Spaľovaciemu motoru pomáha navyše ešte trojica elektromotorov – dva z nich sú na zadných kolesách, tretí sa nachádza v priestoroch hnacieho hriadeľa, kde slúži pri úprave krútiaceho momentu. Dôležitú úlohu plní aj pri štartovaní a rekuperácii. Výkon celej sústavy je približne 1 103 kW/1 500 koní a 2 000 Nm.

Regera používa špeciálnu prevodovku KDD (Koenigsegg Direct Drive), ktorá má len 88 kilogramov a funguje na báze jednostupňového prevodu. Tým sa významne znižuje možnosť straty výkonu, krútiaceho momentu, a teda trakcie.

Koenigsegg, Revera,Koenigsegg, Revera,Koenigsegg, Revera,
Zobraziť galériu
(3)
Domov
Zdieľať
Diskusia