Keďže ide len o pascu so snahou vylákať ju z „nory“ s cieľom pomstiť sa, rýchlo zisťuje, že o bezpečie dcéry sa bude musieť postarať sama. Buď holými rukami, alebo s nabitými samopalmi a snajperkou, s ktorou vie prestreliť hlavu rýchlosťou svetla. Nemilosrdní zabijaci sú však tentoraz v mnohopočetnej presile.

Rýchlo zapadne prachom
Či ide o kino blockbuster, alebo Netflix produkciu, stále platí, že čím viac scenáristov pracuje na jednom filme, tým horšie. Andrea Berloff, Peter Craig a Misha Green chceli vytvoriť silný príbeh o silnej matke plný emócií, nakoniec však napísali lacnú rozprávku pre dospelých.
Ani tí najcitlivejší však počas záverečných titulkov neuronia čo i len jedinú slzu. Výsledok je podobný ako pri dva roky starej športovej dráme Bruised v réžii Halle Berry taktiež od Netflixu. Najväčším (nepríjemným) prekvapením v The Mother je slabý a nevýrazný výkon Jennifer Lopez, ktorá mohla film vytiahnuť trocha vyššie, no uberá mu na kvalite rovnako ako ostatné neresti.
Nielenže nefunguje budovanie jej charakteru a uveriteľnosť jej až fyzických superschopností (za niektoré z nich by sa nemuseli hanbiť ani tí najslávnejší akční hrdinovia), jej apatické, chladné herectvo sa tu vôbec nehodí a diváka mätie a irituje zároveň.
Obzvlášť, keď už vďaka filmom ako U-Turn, Hustlers, Out of Sight alebo An Unfinished Life vieme, čo Lopez dokáže. Navyše po tom, ako v posledných rokoch vznikli strhujúce akčné trháky so ženskými hrdinkami Atomic Blonde, Red Sparrow alebo The Rhythm Section, novinka novozélandskej režisérky pôsobí skôr ako nechcená komédia.
Jediné, čo v The Mother funguje, sú akčné scény. Sú efektne nakrútené a správne dynamické, až je škoda, že ich nevidno vo filme viac. Za zmienku stojí aj výber lokácií. Najmä krásna zasnežená a mrazivá Aljaška sa skvele hodila na drsné, krvavé finále. Bohužiaľ, okrem toho snímka Niki Caro nemá čo ponúknuť. Je slabá, tuctová a rýchlo zapadne prachom. Aj preto jej udeľujeme len štyri body z desiatich.