Sen Marka Zuckerberga o tom, že budeme žiť, študovať, pracovať a baviť sa v metavesmíre, už naberá reálne kontúry.
V japonskom meste Toda bojujú s absenciou školákov moderným spôsobom. Pre deti, ktoré majú problém s dochádzkou, vytvorila neziskovka virtuálne kampusy a učebne, kde sa môžu pripravovať na štúdium v reálnom svete. Absolvujú tam digitálne vyučovanie a zástupcovia mesta veria, že týmto spôsobom ich motivujú vrátiť sa do skutočnej školy.
Absencia je totiž v Japonsku vážnym problémom. Podľa prieskumu tamojšieho ministerstva školstva za rok 2021 vymeškalo takmer štvrť milióna študentov až 30 a viac dní. Predpokladá sa, že príčiny sú hlavne v ochorení covid-19 a v spôsobe, akým deti interagujú s ostatnými.
Týka sa to celého sveta
Metavesmír ako nástroj výučby pritom využíva už viacero inštitúcií. Tokijská univerzita v júli tohto roka oznámila, že bude ponúkať možnosť študovať technológie práve prostredníctvom metaverza. V Číne zasa Univerzita v Nankingu pripravuje špecializáciu, ktorá zabezpečí študentom vzdelanie vyslovene spojené s ich budúcou prácou súvisiacou s metavesmírom.
Nejde však iba o ázijský kontinent. V Spojených štátoch amerických pomáha firma M. Zuckerberga Meta univerzitám vytvoriť ich vlastné digitálne kampusy. Celkovo ich má byť desať a v spolupráci so startupom VictoryXR, ktorý má na starosti ich dizajn, tu technologický gigant stojaci za Facebookom investuje 150 miliónov dolárov.
Problém by mohol nastať vo financovaní, keďže náhlavné sety na VR nie sú najlacnejšia záležitosť a školy musia pre študentov vypracovať systém zápožičiek alebo splátok. Na začiatok však Meta prisľúbila, že potrebný hardvér školám poskytne zadarmo.