Spoločnosť už vo viacerých krajinách testuje systém zálohovaných pohárov.
Americká sieť kaviarní Starbucks je známa svojimi jednorazovými bielymi pohármi, na ktoré vám pri servírovaní kávy napíšu fixkou meno. Už od roku 2025 však môžu podľa CNN zákazníci v USA a Kanade na poháre s výrazným zeleným logom zabudnúť. Podľa Michaela Koboriho, vedúceho segmentu udržateľnosti siete Starbucks, sa ich všadeprítomné poháre stali doslova symbolom plytvania v spoločnosti. Mnohé z tých, ktoré si zákazníci zoberú z kaviarne, sa totiž nerecyklujú a končia na skládkach či v spaľovniach.
Do roku 2025 si dal Starbucks za cieľ svojich zákazníkov prevychovať na nové, šetrnejšie alternatívy. Americkí zákazníci budú mať na výber z troch možností: prinesú si vlastnú nádobu, použijú keramické šálky v kaviarni alebo si za zálohu prenajmú plastový pohár. Používanie vlastných pohárov už spoločnosť promovala a vo všetkých pobočkách v USA a Kanade ho začne presadzovať už začiatkom budúceho roka.
Starbucks has announced plans to rid stores of single-use cups by 2025 in favor of an all-reusable model https://t.co/wSRl8MRCpS
— KTLA (@KTLA) March 15, 2022
Viceprezidentka produktového oddelenia Amelia Landersová očakáva, že zálohované poháre budú úspešné predovšetkým u ekologicky rozmýšľajúcich zákazníkov. „V súčasnosti po celom svete testujeme viacero typov zálohovaných pohárov, ako aj 20 spôsobov ich čistenia na opätovné použitie.“ Starbucks už spustil pilotné programy so zálohovanými recyklovanými pohármi aj vo vybraných pobočkách v Japonsku, vo Veľkej Británii či v Singapure.
Prax nalievania kávy do vlastných pohárov podľa Amelie Landersovej prerušili v dôsledku pandémie koronavírusu. Dnes sa k nej v mnohých predajniach vracajú a zákazníkom, ktorí si prinesú vlastnú nádobu, dokonca ponúkajú finančnú motiváciu v podobe 50-centovej zľavy. Landersová vraví, že najväčšou výzvou pre spoločnosť bude presvedčiť amerických zákazníkov, aby si vlastné poháre nosili aj do drive-in, ktoré predstavuje až 70 % všetkých transakcií v krajine. „Vieme, že ani pre tých najambicióznejších zákazníkov nie je občas zmena spôsobov práve jednoduchá,“ zhodnotila Landersová.