No Way Home je obrovský hit, ktorý prekonal očakávania aj napriek covidovej situácii.
Deadline sa pustilo do tržieb nového Spider-Mana. Ten zaznamenal 3. najsilnejší vianočný deň, keď sa na Vianoce podarilo v USA a Kanade zarobiť viac len Star Wars: The Force Awakens a Star Wars: The Rise of Skywalker.
Spidey má na konte celkovo po necelých 2 týždňoch v USA a Kanade 467,3 milióna dolárov a celosvetové tržby už prekročili hranicu 1 miliardy dolárov. Mnohí predpovedajú, že nebyť pandémie, No Way Home by prekonalo oveľa viac rekordov a zrejme by zaostávalo len za premiérou Avengers: Endgame.
Kiná si mohli aspoň trochu vydýchnuť, aj keď stále nie sú z najhoršieho vonku. Každý iný film má totiž problém zarobiť.
Iba v decembri sa o tom presvedčil Steven Spielberg, ktorého muzikál West Side Story kasovo prepadol aj napriek pozitívnym recenziám. Snímka má po takmer 3 týždňoch v kinách slabých 36 miliónov dolárov a nepochybne bude v červených číslach.
Zle si viedol aj ďalší oscarový režisér. Novinka Guillerma del Tora s názvom Nightmare Alley zarobila v USA a Kanade celosvetovo za 10 dní len 5 a pol milióna dolárov. Smutný je aj Matthew Vaughn so svojím špionážnym, akčným počinom The King’s Man. Po premiérovom víkende má celosvetovo na konte chabých 17 miliónov dolárov.
Celkovo vyšumel aj Ridley Scott. Jeho The Last Duel je hotový kasový prepadák (celosvetovo zarobil v kinách 30 miliónov dolárov) a nedarilo sa ani House of Gucci. Celosvetovo má na konte síce 111 miliónov dolárov, toto číslo sa však už veľmi nezvýši. „Čerešničkou“ na torte je Matrix Ressurections. Film sa podaril, a nebyť slabej akcie a technickej stránky, hovorili by sme o skvelom pokračovaní.
Avšak diváci naň veľmi nezareagovali. Nostalgia nestačila a film zarobil za prvý víkend celosvetovo 69 miliónov dolárov. Nejde o úplný prepadák a snímka ešte čo-to v nadchádzajúcich týždňoch zarobí, no rozhodne sa od návratu tejto legendy očakávalo viac. Zaujímavé by boli aj čísla sledovanosti na torrentoch a HBO Max, keďže film premiéroval na streamovacej službe v rovnaký deň ako v kinách.
Stále nemáme poňatia, ako sa hollywoodske štúdiá pozerajú na úspech a neúspech filmu v kinách v pandemickej ére, nehovoriac o tom, že tieto snímky vydávajú aj na svojich streamovacích platformách. Jedno je isté: kinotržby už nie sú tak jasne najdôležitejším ukazovateľom úspechu a my už viac nemôžeme s takou istotou predpovedať, či sa film zaplatí a či sa môžeme tešiť aj na jeho pokračovanie.