Bugatti už pilne pracuje na novom superaute. Nový Chiron má prevziať od Veyronu titul najrýchlejšieho auta na svete.
Informácie ohľadom nástupcu slávneho Veyronu boli donedávna vskutku strohé, až žiadne. Dôvodom bola skutočnosť, že samotné Bugatti nechcelo budúce plány a predstavy bližšie špecifikovať, dokonca nechcelo začať ani žiadny nový vývoj a testovanie, pokiaľ nepredajú posledný exemplár súčasného modelu. To sa však odstupom času už stalo, keďže krátko pred tohtoročným autosalónom v Ženeve sme posledný 450. Veyron spoznali a krátko na to, sme ho na onom veľtrhu mohli vidieť aj naživo, keďže značka ho tam fyzicky vystavila pred následným odovzdaním majiteľovi. Ľady sa teda pohli, a tak práca okolo nástupcu začala, respektíve, momentálne je už v plnom prúde.
Ako už odznelo viackrát, nové superauto od Bugatti pravdepodobne ponesie názov Chiron, v tejto chvíli je však toto označenie spájané len s pracovným názvom testovaných prototypov. Tie sa ukryté pod karosériou starého Bugatti Veyron odstupom času už ukázali aj na slávnom Nürburgringu, nedávno sa dokonca nástupcu najrýchlejšieho auta sveta (doteraz je oficiálnym držiteľom rekordu) podarilo zachytiť aj na verejných komunikáciách. A to rovno dva exempláre netradičného vzhľadu v konvoji spolu s vrcholnou verziou Veyronu, Super Sport WRC a hybridným BMW i8, ktoré sa na mieste ocitlo pravdepodobne iba náhodou. Koncern VW si od nástupcu sľubuje veľa a aj napriek viacerým konkurentom na rekord maximálnej rýchlosti najmä zo strany švedského Koenigseggu si Bugatti plánuje udržať svoje postavenie. K tomu by mala novému modelu dopomôcť aj hybridná technológia a po dekáde rekordného Veyronu nastaviť tak novú latku vo svete hyperšportov.
Chiron má byť pochopiteľne ešte lepším a aj keď si možno poviete, že v danej triede sa v súčasnej dobe toho veľa zlepšovať ani nedá, plány automobilky hovoria inou rečou. Nástupca má po stránke výkonu totiž prekonať 1500 koní a 1500 N.m, pričom jeho základ ostane v podstate nezmenení. Downsizing sa v žiadnom prípade nepripúšťa, naopak, o pohon sa bude naďalej starať obrovská W16-ka. Šesťnásťvalcu by však ale mali sekundovať elektrické turbodúchadla, navyše stále nie je oficiálne vyvrátená fáma, podľa ktorej by teoreticky mohlo ísť o plug-in hybrid, aj keď táto možnosť je pomerne nereálna. Cieľom Bugatti je ale dosiahnuť akceleráciu na stovku za približne 2 sekundy, zatiaľ čo maximálka by mala presiahnuť hodnotu 460 km/h. Navyše, kombinovaná spotreba pri bežnom používaní by mala klesnúť pod 20 l/100 km.
Nad vzhľadom stále visí veľký otáznik, na druhú stranu, keďže vieme, že opäť bude vo veci mohutný agregát, ktorý si vypýta veľké miesto pod plechmi, na míle vzdialený dizajn od toho terajšieho čakať nemôžeme. Ako-takú víziu nám ponúka viacero počítačových dizajnérov, pod rendery nižšie sa najnovšie podpísal Evren Milano. Taliansky počítačový virtuóz naznačuje možnú podobu prostredníctvom pomerne futuristických tvarov. Do akej miery budú reálne sa dozvieme najskôr budúci rok, kedy je predbežne naplánované postupné odhaľovanie.