Po takmer 4 rokoch od premiéry novej generácie prichádza na rad facelift CLS-ka.
V roku 2017 sa na trhu ukázala v poradí už 3. generácia zakladateľa segmentu 4-dverových kupé. Mercedes-Benz CLS patrí naďalej medzi najštýlovejšie vozidlá na scéne, dopyt po ňom však stále klesá. V prípade automobilky zo Stuttgartu za to do nemalej miery môže 4-dverové GT-čko, ktoré sa v základných motorizáciách až veľmi priblížilo k CLS-ku. Na povrch sa tak s odstupom času dostávajú informácie o tom, že s nástupcom CLS-ka sa už nepočíta.
Či sa tak naozaj (ne)stane, uvidíme o pár rokov, teraz sa na svetlo sveta predrala jeho modernizovaná podoba. Facelift tak tradične prichádza v polovici životného cyklu, veľké optické zmeny však neprináša. Okrem nových odtieňov laku karosérie či 19 – 20" diskov kolies evidujeme len nový predný nárazník, ktorý viac zapadá do súčasného estetického smerovania značky. Vrcholná verzia Mercedes-AMG bude mať masku s vertikálnymi lamelami, teda tzv. Panamericana grill, zatiaľ čo bežné verzie majú v maske malé hviezdičky.
Vo všeobecnosti je CLS-ko po novom vizuálne o čosi športovejšie a už v základe má isté prvky výbavy, ktoré boli doteraz za príplatok. V luxusnom interiéri evidujeme nové typy dekórov, odtieňov kože alebo nové kapacitné volanty – elegantný aj športový AMG volant pochádza z novej triedy S. Zásadnou novinkou prešiel infotainment, ktorý sa síce na pohľad nemení, no v rámci modernizácie je už pravý z dvoch 12,3" displejov dotykový, jeho vnútro pritom počíta s rozhraním MBUX. S tým súvisí aj výmena fyzického kolieska za dotykovú plochu.
Mercedes-Benz v rámci modernizácie upriamuje špeciálnu pozornosť na vrcholný variant CLS 53 4Matic+. Ten disponuje okrem spomínaných noviniek volantom s dodatočnými voličmi s integrovanými displejmi – slúžia na zmenu jazdného režimu či nastavenia auta. Okrem tradičného Night balíka sa do ponuky začlenil aj AMG Night Package II, ktorý do čiernej farby vie zabaliť ďalšie exteriérové detaily, vrátane loga.
Pod kapotou 53-ky je benzínový radový šesťvalec s výkonom 320 kW/435 koní, prítomná mild-hybridná technika však vie dopomôcť 16 kW, respektíve 250 Nm. Zaujímavosťou je, že pre najsilnejšiu verziu je možné odteraz aktivovať aj tzv. Drift Mode, teda v rámci pohonu všetkých štyroch kolies AMG Performance 4Matic+ poslať silu len na zadnú nápravu. Túto schopnosť mali doteraz výhradne osemvalcové verzie. Súčasťou AMG verzie je následne 9-stupňový automat AMG Speedshift či vzduchový podvozok AMG Ride Control+.