
Mercedes-Benz odhalil palubný systém novej triedy S. Priprav sa na veľkú revolúciu!
K veľkolepému odhaleniu triedy S dôjde v septembri.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

Už v septembri nám Mercedes-Benz predstaví novú generáciu svojej pýchy – triedu S. Nečudo, že na túto novinku sa upriamuje obrovská pozornosť, keďže práve S-ko v automobilovom svete vystupuje ako akýsi prorok, ktorý ukazuje pokrok a smerovanie celého automobilového priemyslu. Pri tejto príležitosti sa nemecká automobilka rozhodla jednotlivé prednosti novinky odhaľovať postupne prostredníctvom 3 digitálnych prezentácii.
Dnes sme boli svedkami prvej, ktorá bola zameraná na palubný systém. Ako sme sa dozvedeli, po dvoch rokoch od predstavenia revolučného infotainmentu MBUX (Mercedes-Benz User Experience), nové S-ko príde s 2. generáciou s názvom My MBUX. Interiér tak bude ešte digitálnejší a inteligentnejší – brilantné zobrazenia uľahčia ovládanie funkcií vozidla a komfortných funkcií až na piatich veľkých obrazovkách.

Ako naznačili nedávno uniknuté zábery, trieda S dostane opäť revolučnú palubnú dosku – jej centrom bude na výšku orientovaný OLED displej s taktilnou odozvou. Jeho elegantné zapracovanie do palubnej dosky ide ruka v ruke s minimalisticky pôsobiacim kokpitom.
Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1645 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.
VIAC O PREDPLATNOMTen nám Mercedes-Benz zatiaľ detailne neukázal, keďže i samotná digitálna prezentácia sa odohrávala v akomsi koncepčnom vozidle. Jednotlivé rozloženie prvkov však korešponduje so spomínaným únikom.

OLED displej je zaliaty za čírim sklom, zabezpečí nielen úsporu energie, ale zároveň aj kvalitnejšie zobrazenie, vyšší kontrast a lepšiu adaptáciu na okolité prostredie – najmä v noci posádka ocení, že na OLED displeji svietia len práve používané pixely. Novinkou je, že obsah možno na obrazovkách rýchlo a jednoducho zdieľať s ostatnými cestujúcimi, pričom výber a úpravu navigačných cieľov bude možné vykonávať aj zo zadných sedadiel.

V prípade vynoveného systému sa dôraz ešte viac kladie na človeka. Výrazne sa rozšíria možnosti personalizácie či intuitívneho ovládania. Z najväčších noviniek ďalej spomeňme nový 3D displej pred vodičom, ktorý okrem perfektnej grafiky a nových vizualizácií umožňuje aj priestorové vnímanie scény.
Hlasový asistent bude ešte schopnejší viesť dialógy. Určité úkony tak možno vyvolať aj bez aktivačného zvolania "Hey Mercedes". Medzi tieto úkony patrí napríklad prijatie hovoru alebo zobrazenie navigačnej mapy. Asistent už bude vedieť vysvetliť aj to, kde sa nachádza lekárnička alebo ako si prepojiť chytrý telefón cez Bluetooth. Okrem hlasového ovládania pribudnú aj nové gestá – potiahnutím ruky smerom vzad sa otvorí panoramatická strecha.

O vysoký stupeň bezpečnosti sa okrem osobného PIN kódu starajú aj nové biometrické možnosti autentifikácie, ktoré sú navzájom prepojené – odtlačky prstov, rozpoznávanie tváre a reči. Digitálne budíky totiž dostanú na želanie dve integrované kamery. Tie sa okrem iného používajú na rozpoznávanie tváre. Systém tak umožňuje vyvolanie individuálnych nastavení a zabezpečenie digitálnych platobných operácií z vozidla.

V Triede S, najmä na jej hlavných trhoch v Číne a USA, sedávajú šéfovia často vzadu. Z tohto dôvodu sa Mercedes-Benz sústredil pri novej vlajkovej lodi dôsledne na oblasť zadných sedadiel. Dôkazom toho je, že cestujúci na zadných sedadlách môžu zažiť rovnako rozsiahlu ponuku funkcií infotainmentu a komfortu, ako vodič a spolujazdec. Cestujúci na zadných sedadlách budú mať k dispozícii až 3 dotykové obrazovky a množstvo intuitívnych možností ovládania – po novom už s rozhraním MBUX a aj pomocou hlasového asistenta.
Ako uvádza samotná značka, v interiéri sa zredukovali fyzické ovládače (o 27 menej hardvérových tlačidiel), nové dotykové plochy môžeme očakávať aj oblasti ovládania okien. Základné funkcie, ako svetlá či stierače sa naďalej ovládajú priamo, naopak, klimatizačný panel sa permanentne nachádza v spodnom okraji displeja.

Jednou z posledných veľkých noviniek je revolučný head-up displej. Projekčný displej s rozšírenou realitou (AR-HUD). Na želanie budú k dispozícii 2 rôzne projekčné displeje, pričom ten väčší predstavuje inovatívny variant s mimoriadne veľkým obrazom a prvkami rozšírenej reality. Priamo pred vozidlo sa tak budú premietať napríklad navigačné pokyny, ktoré doposiaľ MBUX zobrazoval na stredovom displeji. Záverom dodajme, že plocha zobrazenia zodpovedá monitoru s uhlopriečkou 77"!
Zobraziť galériu 10

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.