Kiná, taxíky či aerolinky klesli o takmer 100 %, tržby naopak stúpajú donáškam jedla a potravín.
Denník New York Times zverejnil rozsiahlu infografiku o tom, ako obavy z koronavírusu a karanténne opatrenia ovplyvnili nákupné správanie ľudí. Štatistiky len potvrdzujú to, na čo upozorňujú odborníci aj na Slovensku.
Uzatvorenie obchodov a výzvy na zotrvanie doma môžu spomaliť šírenie nákazy, no keďže ľudia toľko nemíňajú, firmy a zamestnávatelia nemusia mať dosť peňazí na platenie nájmu, energií a výplat zamestnancom.
Ukazuje sa, že Američania začali viac míňať za potraviny, no už pár dní po úvodnej panike z nariadení o zákaze vychádzania, keď sme nájazdy na obchody videli aj u nás, sa situácia podľa dát od spoločnosti Earnest Research stabilizovala. V USA teraz do nákupných košíkov vkladajú len o približne 15 % tovaru viac, ako pred krízou.