Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
14. apríla 2020, 6:55
Čas čítania 1:04
Matej Krajčovič

Za čo ľudia v čase izolácie prestali platiť, a za čo naopak míňajú viac? Ukazujú to dáta z USA

NEWS USA
Uložiť Uložené

Kiná, taxíky či aerolinky klesli o takmer 100 %, tržby naopak stúpajú donáškam jedla a potravín.

Denník New York Times zverejnil rozsiahlu infografiku o tom, ako obavy z koronavírusu a karanténne opatrenia ovplyvnili nákupné správanie ľudí. Štatistiky len potvrdzujú to, na čo upozorňujú odborníci aj na Slovensku. 

Uzatvorenie obchodov a výzvy na zotrvanie doma môžu spomaliť šírenie nákazy, no keďže ľudia toľko nemíňajú, firmy a zamestnávatelia nemusia mať dosť peňazí na platenie nájmu, energií a výplat zamestnancom. 

Odporúčané
Blackout nie je riešenie. Na koronavírus neexistuje liek, len to posunieme o pár týždňov, hovorí ekonomický analytik Blackout nie je riešenie. Na koronavírus neexistuje liek, len to posunieme o pár týždňov, hovorí ekonomický analytik 2. apríla 2020, 20:13

Ukazuje sa, že Američania začali viac míňať za potraviny, no už pár dní po úvodnej panike z nariadení o zákaze vychádzania, keď sme nájazdy na obchody videli aj u nás, sa situácia podľa dát od spoločnosti Earnest Research stabilizovala. V USA teraz do nákupných košíkov vkladajú len o približne 15 %  tovaru viac, ako pred krízou.

Domov
Zdieľať
Diskusia