Nesmrteľný počin z Ruska prešiel modernizáciou v rámci prísnejších noriem.
Lada Niva (respektíve posledné roky oficiálne označovaný model Lada 4x4), je ruský legendárny off-road, ktorý je vo svojej súčasnej podobe na trhu dlhé desiatky rokov bez medzigeneračnej výmeny. Nesmrteľný tereniak s jednoduchou koncepciou a minimom elektroniky sa totiž vyrába už od roku 1977 a očividne sa naďalej nechystá do dôchodku.
Lada si preto pripravila ďalšiu modernizáciu, ktorá v zmysle tradícií opäť vylepšuje len detaily a to i napriek tomu, že model 4x4 vyzerá stále tak, ako keď bol predstavený v minulom tisícročí. Po poslednom rozsiahlom facelifte v roku 2016 sa exteriér mení len nepatrne, naďalej si teda zachováva svoje jednoduché a hranaté kontúry a výhradne halogénové svetlá na oboch koncoch (variant Urban má nové hmlovky v nárazníku).
Najnovšia modernizácia sa zamerala na interiér, ktorý má ponúkať citeľne väčší komfort a pohodlie. Na prvý pohľad sa to nemusí vôbec tak javiť, najmä v kontexte s inými súčasnými vozidlami, pravdou ale je, že ruskí technici „novú Nivu“ v kokpite naozaj vylepšili. Obstarožný ruský off-road dostal vynovenú palubnú dosku, kde si môžeme všimnúť najmä nový prístrojový štít s čistým bielym podsvietením.
Zmenami prešiel aj stredový panel, kde sú nové tri otočné ovládače pre nastavovanie klimatizácie (áno, aj tá je súčasťou výbavy) či upravené výduchy ventilácie. Upravená a zväčšená bola aj skrinka pred spolujazdcom, kde je teraz podstatne viac miesta. Stredový tunel dokonca vyfasoval už aj dva držiaky na nápoje.
Tlačová správa ďalej vyzdvihuje nový, kvalitnejšie čalúnený strop, predovšetkým ale upriamuje pozornosť na nové sedadlá – už v základe ponúkajú lepšie bočné vedenie, sú vraj citeľne pohodlnejšie a zlepšujú komfort pri nastupovaní dozadu, keďže celý mechanizmus sklápania bol prepracovaný. I keď to tak nevyzerá, zlepšená bola aj bezpečnosť kabíny – pribudli výstuhy vo dverách, zatiaľ čo zadné "sedadlá" dostali hlavové opierky.
Lada 4x4 má zároveň ponúkať lepšie odhlučnenie kabíny, pohonné jednotky majú byť menej hlučné a okrem toho malo dôjsť i k zníženiu vibrácií. Bližšie informácie o vynovenej technike nemáme, príchod faceliftu ale jasne potvrdzuje nedávne správy o tom, že Lada sa topí v problémoch skrz homologizáciu na niektorých trhoch, problémoch s emisiami i s kvalitou výroby.
Pravdu povediac, nedá sa tomu ani veľmi čudovať, práve naopak, je stále pomerne prekvapivé, že sa tejto ruskej automobilke stále ako tak darí ponúkať tento model i na väčšine európskych trhoch, kde sú jednotlivé homologizačné a bezpečnostné normy posledné roky mimoriadne prísne.
Cenové relácie zverejnené rovnako neboli, už teraz ale vieme, že dozaista sa vylepšenia na cenách veľmi negatívne neodzkadlia a naďalej pôjde o jeden z najdostupnejších automobilov nielen na našom trhu.