Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Nedeľa 25. 10. 2020 meniny má Aurel

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Tech - Autá
2
Matej Krajčovič
6. september 2019, 14:40
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Muskova veľká výzva: Tesla Model S vs. Porsche Taycan na Nürburgringu

Elon na Twitteri opäť perlil. Zrejme sa chystá súboj elektromobilov v zelenom pekle.

Matej Krajčovič
6. september 2019, 14:40

Porsche tento týždeň ukázalo svoj nový elektrický tromf. Taycan má byť údajne prvé sériovo vyrábané športové auto na baterky. 

 

Štuttgartský Taycan Turbo bude disponovať výkonom 670 koní, verzia Turbo S dostane dokonca až 761 koní. Mnohí preto  novinku okamžite vyhlásili za "Tesla killer", ktorý Model S zakope do zeme jazdnými vlastnosťami, kvalitou spracovania, rýchlosťou nabíjania aj použitými technológiami. 

 

 

Odpoveď, samozrejme, na seba nenechala dlho čakať a včera prišli dva uštipačné tweety z profilu samotného Elona Muska

 

 

 

Prvý naznačuje, že Porsche, ktoré toto označenie použilo pri 911-tke už v roku 1974, vraj nevie, čo slovo "Turbo" v skutočnosti znamená. Zaujímavejšia je však výzva porovnať Taycan s Modelom S na legendárnom Nürburgringu niekedy budúci týždeň. 

 

20,8-kilometrové legendárne "Zelené peklo" v nemeckom pohorí Eifel používajú automobilky na ladenie podvozkov a preťahovanie sa o rekordný čas už dlho. Pre Muska teda tiež ide o nemalé PR. 

 

 

Porsche Taycan urobil v auguste na Nürburgringu čas 7 minút 42 sekúnd. Môže byť Tesla Model S rýchlejšia? Web TheDriven upozorňuje, že verzia Performance má 762 koní, teda prakticky rovnako ako Taycan Turbo S. Nemecký tromf však na papieri vyhráva krútiacim momentom 1 050 Nm, kým Elon Musk  by mal mať v zálohe len 931 Nm. 

 

Hmotnosť, kvality podvozka a brzdy však budú mať oveľa väčšie slovo. Automobilky na trati navyše často "podvádzajú" a preháňané modely majú od sériových niekedy trochu priďaleko. Sem-tam vyhodené zadné sedadlá, inokedy trochu viac poladený motor... Pri elektromotoroch, batériách a známom Ludicrous móde to na severnej slučke nemusí byť iné. 

 

Muskova veľká výzva: Tesla Model S vs. Porsche Taycan na Nürburgring

 

Tesla Model S aktuálne drží rekord v zrýchlení z 0 na 100 km/h. Lacnejší Model 3 už zďaleka takým športovým náradím nie je. Nedávno ho po okruhu popreháňal majster sveta F1 z roku 2016 a najnovšie YouTuber Nico Rosberg. Z akcelerácie bol nadšený, no brzdy určené skôr ako doplnok k rekuperácii a pneumatiky sa začali veľmi skoro prehrievať.

 

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: thedriven.ioNáhľadový obrázok: Teslamotors.com / Porsche.com Tagy: porsche, tesla, Model s, Elon Musk, Taycan
Ohodnoť článok
0
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.