Elon na Twitteri opäť perlil. Zrejme sa chystá súboj elektromobilov v zelenom pekle.
Porsche tento týždeň ukázalo svoj nový elektrický tromf. Taycan má byť údajne prvé sériovo vyrábané športové auto na baterky.
Štuttgartský Taycan Turbo bude disponovať výkonom 670 koní, verzia Turbo S dostane dokonca až 761 koní. Mnohí preto novinku okamžite vyhlásili za "Tesla killer", ktorý Model S zakope do zeme jazdnými vlastnosťami, kvalitou spracovania, rýchlosťou nabíjania aj použitými technológiami.
Odpoveď, samozrejme, na seba nenechala dlho čakať a včera prišli dva uštipačné tweety z profilu samotného Elona Muska.
Um @Porsche, this word Turbo does not mean what you think it does
— Elon Musk (@elonmusk) September 5, 2019
Model S on Nürburgring next week
— Elon Musk (@elonmusk) September 5, 2019
Prvý naznačuje, že Porsche, ktoré toto označenie použilo pri 911-tke už v roku 1974, vraj nevie, čo slovo "Turbo" v skutočnosti znamená. Zaujímavejšia je však výzva porovnať Taycan s Modelom S na legendárnom Nürburgringu niekedy budúci týždeň.
20,8-kilometrové legendárne "Zelené peklo" v nemeckom pohorí Eifel používajú automobilky na ladenie podvozkov a preťahovanie sa o rekordný čas už dlho. Pre Muska teda tiež ide o nemalé PR.
Porsche Taycan urobil v auguste na Nürburgringu čas 7 minút 42 sekúnd. Môže byť Tesla Model S rýchlejšia? Web TheDriven upozorňuje, že verzia Performance má 762 koní, teda prakticky rovnako ako Taycan Turbo S. Nemecký tromf však na papieri vyhráva krútiacim momentom 1 050 Nm, kým Elon Musk by mal mať v zálohe len 931 Nm.
Hmotnosť, kvality podvozka a brzdy však budú mať oveľa väčšie slovo. Automobilky na trati navyše často "podvádzajú" a preháňané modely majú od sériových niekedy trochu priďaleko. Sem-tam vyhodené zadné sedadlá, inokedy trochu viac poladený motor... Pri elektromotoroch, batériách a známom Ludicrous móde to na severnej slučke nemusí byť iné.
Tesla Model S aktuálne drží rekord v zrýchlení z 0 na 100 km/h. Lacnejší Model 3 už zďaleka takým športovým náradím nie je. Nedávno ho po okruhu popreháňal majster sveta F1 z roku 2016 a najnovšie YouTuber Nico Rosberg. Z akcelerácie bol nadšený, no brzdy určené skôr ako doplnok k rekuperácii a pneumatiky sa začali veľmi skoro prehrievať.