Značky ako Škoda, Kaufland, Coca-Cola alebo NAY Elektrodom chceli byť fanúšikom hokeja na očiach, zaplatili za to však aj patričnú cenu.
Od minulého roka až do konca mája slovenská pobočka výskumnej spoločnosti Kantar mapovala, ako a koľko míňajú komerčné značky svoje rozpočty na reklamu počas MS v hokeji na Slovensku. Kantar spracoval dáta zo všetkých televízií aj rádií, od všetkých poskytovateľov priestoru na billboardoch a taktiež 130 pravidelne vydávaných printových periodík.
Hospodárske noviny informujú, že dohromady sa našlo až 75 komerčných značiek, ktoré mali záujem o offline reklamu a spoločne investovali do reklamy približne 27,4 milióna eur v cenníkových cenách, ktoré však nezohľadňujú množstevné zľavy.
Televízia
Suverénne najviac investovala do reklamných spotov spoločnosť Kaufland, ktorá až do konca konania majstrovstiev sveta minula skoro 5,5 milióna eur. Na druhom mieste nájdeme NAY Elektrodom so spotrebou niečo viac ako 2,7 milióna a o pár desiatok tisíc menej minula spoločnosť Coca-Cola. Tak schválne, znenie ktorej reklamy si dnes ešte dokážeš vybaviť?
Rádiá
Priestor v slovenských rádiách využil s náskokom skoro 100-tisíc eur NAY Elektrodom, ktorý mal rozpočet 276-tisíc. Na druhom mieste sa nachádza Škoda Auto Slovensko a na treťom Fatra so spotrebou 126-tisíc eur.
Budget 250-tisíc eur posúva Kaufland na prvé miesto v spotrebe na domáce periodiká, 140-tisíc eur investoval Rozhlas a televízia Slovenska a 85-tisíc Tipos.
Kino a billboardy
V kinách sme pred filmami sledovali hlavne reklamy Orangeu a Coca-Coly, prvý menovaný minulo skoro 18-tisíc eur, druhý 7,5-tisíc. Čo sa týka samotných billboardov, tie ovládol Slovenský zväz ľadového hokeja s investíciou 176-tisíc. Ani Kaufland a Orange nedokázali dohromady minúť viac. Potravinový reťazec investoval 78-tisíc a operátor skoro 61-tisíc.