Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
23. marca 2019 o 17:42
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Kráľ luxusných GT-čiek dostal novú 550-koňovú V8-čku a systém odpájania valcov

Kráľ luxusných GT-čiek dostal novú 550-koňovú V8-čku a systém odpájania valcov
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.bentleymedia.com/en/newsitem/909-driver-focussed-elegant-and-exquisitely-hand-crafted-new-continental-gt-v8-and-gt-v8-convertible" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">bentleymedia.com</a>
TECH BENTLEY
Uložiť Uložené

K majestátnej W12-ke sa zaraďuje 4-litrový agregát.

Najnovšia, v poradí tretia generácia luxusného Bentley Continental GT sa svetu ukázala koncom roka 2017. Ako je zvykom, debut sprvoti patril verzii s W12-kou pod kapotou, no a teraz sa o slovo hlási osemvalcový variant, ktorý chce zaujať väčšou agilitou. Paradoxom pritom je, že novinka prichádza len pár dni po ženevskom autosalóne, čo len potvrdzuje, že jeho význam sa pomaly ale isto vytráca.

V zmysle tradičných názvosloví ide o modely Continental GT V8 a Continental GT V8 Convertible, keďže Briti predstavujú novú verziu v oboch karosárskych vyhotoveniach. Ako napovedá samotný názov, pointou nových členov v portfóliu je vidlicový osemvalec, ktorý zastupuje údajne úplne novú generáciu motorov. 4-litrový agregát dopovaný twin-scroll turbodúchadlami sa pýši výkonom 404 kW / 550 koní a krútiacim momentom 770 N.m.

fdgf
fdgf Zdroj: www.bentleymedia.com

O prenos sily sa stará dobre známa 8-stupňová automatická prevodovka, výkon pritom putuje na všetky štyri kolesá. Zaujímavosťou je fakt, že už aj Bentley prichádza s technológiou odpájania valcov, čím pochopiteľne reaguje na stále nekompromisnejšie emisné normy. Za ideálnych podmienok, teda v čase, kedy vodič práve nepotrebuje všetky kone pod kapotou, dochádza k deaktivovaní štyroch valcov, a to bez toho, aby to posádka postrehla. Celý akt prebehne za menej ako 20 milisekúnd.

Podstatnejšie však je, že luxusné GT-čko s V8-čkou pod kapotou dokáže akcelerovať na stovku za rovné 4 sekundy, maximálna rýchlosť je pritom obmedzená na 318 km/h. Prakticky jedinou odlišnosťou oproti W12-kovým verziám sú koncovky výfuku – na každej strane sa nachádzajú dve oválne koncovky. Okrem toho sa však nič nemení, exteriér len zdobí pár plakiet V8, zatiaľ čo do ponuky sa zaradili nové 20" disky špecifického dizajnu. Za príplatok však nechýbajú 22-ky.

fdgf
fdgf Zdroj: www.bentleymedia.com

Interiér si bude naďalej hýčkať posádku prvotriednym spracovaním, kvalitnými materiálmi a plejádou najmodernejších technológií. V novej generácii palubnej doske kraľuje 12,3" displej, ktorý je možné zaklopiť a tak uprednostniť čistý dizajn. Bentley hlási, že mimoriadne pohodlné sedadlá sa dajú polohovať v 20 smeroch.

Audio sústava, ktorá počíta s desiatkov reproduktorov má výkon až 650 W. Cenové relácie zatiaľ známe nie sú, v Európe sa totiž osemvalcové GT-čko ukáže až začiatkom roka 2020.

Domov
Zdieľať
Diskusia