Svetoznámy výrobca Barbie zafinancuje výskum sexistických stereotypov.
Firma stojaca za výrobou slávnej Barbie už dávno neprodukuje iba všetkým známu dlhovlasú blondínu. Zo širokej ponuky bábik si môžu dnešné malé dievčatá vybrať Barbie inžinierku, veterinárku, prezidentku, kuchárku, futbalistku, tenistku a mnohé iné kariérne zamerania, ktoré rovnako ako mužom prináležia i ženám.
Firma Mattel vo svojom vyhlásení povedala, že podľa štúdií sa už 5-ročné dievčatá považujú za menejcenné a menej inteligentné než chlapci. Vďaka tomu v neskoršom období strácajú sebadôveru vo vlastné schopnosti.
Spoločnosť sa teda rozhodla zafinancovať program s názvom Dream Gap, ktorý skúma rôzne zaužívané kultúrne a pohlavné stereotypy. Aj týmto spôsobom sa firma snaží zlepšiť svoje niekdajšie renomé.
Práve Matell totiž v minulosti zobrazoval produkty v zaužívaných stereotypných formách. Od roku 2016 ale spoločnosť vyrába Barbie v troch odlišných výškach a tvaroch tela bábiky, čím nadväzuje na rôzne kariérne zamerania žien a snaží sa malým dievčatám povedať, že každá z nich je jedinečná.