Karl Lagerfeld by sa vraj so svojím miláčikom dokonca najradšej oženil.
Jedného z najuznávanejších a najvplyvnejších módnych návrhárov, divadelného a filmového kostyméra či fotografa Karla Lagerfelda vám pravdepodobne nijak zvlášť predstavovať nemusíme.
84-ročný nemecký dizajnérsky magnát a módna ikona je známa najmä svojím pôsobením pod parížskym gigantom Chanel, no rovnako tak sa významne podpísal aj vo viacerých ďalších renomovaných módnych domoch, ako napríklad Chloé či Fendi. Napokon sa excentrický predstaviteľ samého seba však rozhodol vytvoriť aj svoju vlastnú značku.
Tá je veľmi úzko spojená s jeho pravdepodobne najväčšou láskou posledných rokov menom Choupette. Ide o ragdollskú mačku, ktorú dostal ako darček od modela Baptiste Giabiconiho ešte v roku 2011. Bieleho chlpáča si zamiloval od prvej chvíle, ako ho videl. Stalo sa tak ešte, keď mačka patrila Giabiconimu, ktorý však musel na dva týždne odcestovať a Karlovi ju na ten čas dal do opatery.
Choupettin prvý styk s verejnosťou sa uskutočnil v roku 2012 po tom, čo šéfredaktor V magazínu Stephen Gan pridal na svoj Twitter fotografiu z Karlovho bytu spoločne s jeho mačkou. V tom istom roku bol založený jej oficiálny účet na sieti s modrým vtáčikom, vďaka čomu si ihneď získala pozornosť nielen médií, ale aj verejnosti. Momentálne chlpáč disponuje aj Instagramovým profilom s viac ako 110-tisíc fanúšikmi a taktiež má aj vlastnú webstránku.
"Entertaining should be unhurried, intuitive and effortless." -Moi
— Choupette Lagerfeld (@ChoupettesDiary) 13. apríla 2018
READ: Choupette's Guide to Hosting a Dinner Party: https://t.co/6102vBfFaZ pic.twitter.com/rgoJEcdUAY
V máji 2013 dokonca Lagerfeld oznámil, že sa chce s Choupette oženiť. V rozhovore pre CNN sa vyjadril, že sa do stvorenia úprimne zamiloval. „Zatiaľ ešte neexistujú sobáše medzi ľuďmi a zvieratami... Nikdy by mi ani nenapadlo, že by som sa raz dokázal takto zamilovať do mačky,“ povedal. O Karlovi je verejne známe, že je homosexuál, no odkedy mu v roku 1989 zomrel jeho milovaný partner Jacques de Bascher, vystriedalo sa po jeho boku len pár mužov a momentálne všetky jeho city patria výlučne malému bielemu stvoreniu.
Nedá naň dopustiť a starostlivosť o mačku je podľa mnohých občas až moc prehnaná. Choupette si tak na biedu a nepohodlný život rozhodne sťažovať nemôže. Luxus si vychutnáva plnými dúškami, keďže okrem toho, že má dve osobné opatrovateľky, jedného šoféra, bodyguarda či vlastného veterinára, sa stravuje len prvotriednymi delikatesami. Krevety, paštéty, krokety či iné maškrty jej vždy servírujú výlučne na stôl, pretože údajne nerada je zo zeme. Keď obeduje, tak väčšinou spoločne s Karlom, no jeho jedla sa vraj nikdy ani nedotkne.
Opatrovateľky Françoise a Marjorie starajúce sa o mačku 24 hodín denne musia na pokyn Karla v jeho neprítomnosti všetky jej činnosti, nálady či iné potrebné informácie zapisovať do osobného denníka, ktorý si po návrate vždy detailne skontroluje. Taktiež majú za úlohu Choupette dvakrát do dňa česať, starať sa o jej pravidelnú hygienu, manikúru a vonkajšiu krásu. Jednou z najobľúbenejších aktivít rozmaznávaného chlpáča je napríklad hranie sa na jej vlastnom iPade.
Často sa taktiež objavuje aj v módnej sfére. Niekoľkokrát sa stala tvárou tituliek či fotoeditoriálov mnohých módnych časopisov. Taktiež sa jej podobizeň často vyskytuje aj na oblečení a módnych doplnkoch. Po prvýkrát sa ňou inšpirovala značka Chanel s kolekciou kabeliek už v roku 2012. O dva roky neskôr sa jej dostalo pocty v podobe knihy a neskôr v tom istom roku aj kolekcie make-upu Shu Uemura. Jej aktivita v módnom priemysle takmer prekonáva projekty samotného Karla, no ten tvrdí, že on je síce komerčný, ale ona rozhodne nie.
Lagerfeld dokonca v marci roku 2015 pre časopis The Cut uviedol, že Choupette si za predošlý rok dokázala zarobiť cez 3 milióny eur len vďaka dvom projektom. Mačka sa totiž objavila v kampani pre nemeckú automobilku Opel a druhý zárobok bol zo spomínanej spolupráce s japonskou kozmetickou značkou Shu Uemura.
„Nedovolil by som jej robiť reklamy na potravu pre mačky a podobné veci. Na to je príliš sofistikovaná. Má v sebe niečo jedinečné,“ doplnil. Napriek tomu, že Karl miluje módu, nikdy by ju vraj do ničoho neobliekol, pretože odsudzuje obliekanie zvierat. Choupette údajne nenávidí deti či taktiež všetky ostatné zvieratá. Lagerfeld ju považuje za stredobod sveta a jej šarm a eleganciu prirovnáva k niekdajšej filmovej hviezde Grete Garbo.
Mačke pravidelne zostavujú taktiež novoročné predsavzatia. Počas tohto roka má v pláne napríklad udržiavať potrebný osem-hodinový spánok, viac sa maznať s Karlom, podieľať sa na pečení v kuchyni či naučiť sa nový šport. Choupette taktiež veľmi rada cestuje, najmä letecky. Jej obľúbenými destináciami sú napríklad Saint-Tropez, New York, Miláno, Rím, Londýn či Monte Carlo.
Len nedávno oslávila svoje siedme narodeniny a nezabudla si vytvoriť aj vlastný zoznam želaní. Na ňom nechýbali položky ako 100 čerstvých bielych ruží, nákupy v New Yorku, obal na iPhone, fidget spinner či noc v apartmáne Les Grands Appartements v Hôtel de Crillon, kde je aj samostatná izba venovaná práve Lagerfeldovej mačke.
Modrooká šelmička sa dokonca dočkala aj vlastného plyšového prevedenia, o ktorom sme ťa informovali už minulý rok. "Hračka" vznikla v spolupráci Karla Lagerfelda a nemeckého výrobcu plyšových zvieratiek Steiff. Bola limitovaná na 2000 kusov a spolu s ňou sa jej majiteľom odovzdal aj list podpísaný samotnou mačkou.
Choupette Lagerfeld je múzou a nevyčerpateľnou inšpiráciou Karlových vlastných kolekcií, v ktorých často vystupuje či už ona sama, alebo jej podobizeň na produktoch všetkého druhu. Vo vyšších kruhoch sa povráva, že práve Lagerfeldova mačka naučila jeho majiteľa preukazovať prirodzené ľudské emócie a niet sa preto čudovať jeho starostlivosti o ňu. Hoci to občas "trošku" preháňa, no keď mu samotný domáci miláčik dokáže zarobiť niekoľko miliónov dolárov ročne, asi sa to predsa len vyplatí.