Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 24. 7. 2019 meniny má Vladimír

hľadaj na refresheri

Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Móda
1
Daniel Mikolášik
28. august 2018, 11:55

Choupette Lagerfeld je najbohatšia a najznámejšia mačka vo svete módy. Okrem luxusného života má aj osobného šoféra či bodyguarda

Karl Lagerfeld by sa vraj so svojím miláčikom dokonca najradšej oženil.

Daniel Mikolášik
28. august 2018, 11:55
Choupette Lagerfeld je najbohatšia a najznámejšia mačka vo svete módy. Okrem luxusného života má aj osobného šoféra či bodyguarda
Zdroj: Karl Lagerfeld
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Jedného z najuznávanejších a najvplyvnejších módnych návrhárov, divadelného a filmového kostyméra či fotografa Karla Lagerfelda vám pravdepodobne nijak zvlášť predstavovať nemusíme.

 

84-ročný nemecký dizajnérsky magnát a módna ikona je známa najmä svojím pôsobením pod parížskym gigantom Chanel, no rovnako tak sa významne podpísal aj vo viacerých ďalších renomovaných módnych domoch, ako napríklad Chloé či Fendi. Napokon sa excentrický predstaviteľ samého seba však rozhodol vytvoriť aj svoju vlastnú značku.

 

Tá je veľmi úzko spojená s jeho pravdepodobne najväčšou láskou posledných rokov menom Choupette. Ide o ragdollskú mačku, ktorú dostal ako darček od modela Baptiste Giabiconiho ešte v roku 2011. Bieleho chlpáča si zamiloval od prvej chvíle, ako ho videl. Stalo sa tak ešte, keď mačka patrila Giabiconimu, ktorý však musel na dva týždne odcestovať a Karlovi ju na ten čas dal do opatery.

 

Choupettin prvý styk s verejnosťou sa uskutočnil v roku 2012 po tom, čo šéfredaktor V magazínu Stephen Gan pridal na svoj Twitter fotografiu z Karlovho bytu spoločne s jeho mačkou. V tom istom roku bol založený jej oficiálny účet na sieti s modrým vtáčikom, vďaka čomu si ihneď získala pozornosť nielen médií, ale aj verejnosti. Momentálne chlpáč disponuje aj Instagramovým profilom s viac ako 110-tisíc fanúšikmi a taktiež má aj vlastnú webstránku.

 

 

V máji 2013 dokonca Lagerfeld oznámil, že sa chce s Choupette oženiť. V rozhovore pre CNN sa vyjadril, že sa do stvorenia úprimne zamiloval. „Zatiaľ ešte neexistujú sobáše medzi ľuďmi a zvieratami... Nikdy by mi ani nenapadlo, že by som sa raz dokázal takto zamilovať do mačky,“ povedal. O Karlovi je verejne známe, že je homosexuál, no odkedy mu v roku 1989 zomrel jeho milovaný partner Jacques de Bascher, vystriedalo sa po jeho boku len pár mužov a momentálne všetky jeho city patria výlučne malému bielemu stvoreniu.

 

Nedá naň dopustiť a starostlivosť o mačku je podľa mnohých občas až moc prehnaná. Choupette si tak na biedu a nepohodlný život rozhodne sťažovať nemôže. Luxus si vychutnáva plnými dúškami, keďže okrem toho, že má dve osobné opatrovateľky, jedného šoféra, bodyguarda či vlastného veterinára, sa stravuje len prvotriednymi delikatesami. Krevety, paštéty, krokety či iné maškrty jej vždy servírujú výlučne na stôl, pretože údajne nerada je zo zeme. Keď obeduje, tak väčšinou spoločne s Karlom, no jeho jedla sa vraj nikdy ani nedotkne.

 

 

Opatrovateľky Françoise a Marjorie starajúce sa o mačku 24 hodín denne musia na pokyn Karla v jeho neprítomnosti všetky jej činnosti, nálady či iné potrebné informácie zapisovať do osobného denníka, ktorý si po návrate vždy detailne skontroluje. Taktiež majú za úlohu Choupette dvakrát do dňa česať, starať sa o jej pravidelnú hygienu, manikúru a vonkajšiu krásu. Jednou z najobľúbenejších aktivít rozmaznávaného chlpáča je napríklad hranie sa na jej vlastnom iPade.

 

Často sa taktiež objavuje aj v módnej sfére. Niekoľkokrát sa stala tvárou tituliek či fotoeditoriálov mnohých módnych časopisov. Taktiež sa jej podobizeň často vyskytuje aj na oblečení a módnych doplnkoch. Po prvýkrát sa ňou inšpirovala značka Chanel s kolekciou kabeliek už v roku 2012. O dva roky neskôr sa jej dostalo pocty v podobe knihy a neskôr v tom istom roku aj kolekcie make-upu Shu Uemura. Jej aktivita v módnom priemysle takmer prekonáva projekty samotného Karla, no ten tvrdí, že on je síce komerčný, ale ona rozhodne nie.

 

 

Lagerfeld dokonca v marci roku 2015 pre časopis The Cut uviedol, že Choupette si za predošlý rok dokázala zarobiť cez 3 milióny eur len vďaka dvom projektom. Mačka sa totiž objavila v kampani pre nemeckú automobilku Opel a druhý zárobok bol zo spomínanej spolupráce s japonskou kozmetickou značkou Shu Uemura.

 

„Nedovolil by som jej robiť reklamy na potravu pre mačky a podobné veci. Na to je príliš sofistikovaná. Má v sebe niečo jedinečné,“  doplnil. Napriek tomu, že Karl miluje módu, nikdy by ju vraj do ničoho neobliekol, pretože odsudzuje obliekanie zvierat. Choupette údajne nenávidí deti či taktiež všetky ostatné zvieratá. Lagerfeld ju považuje za stredobod sveta a jej šarm a eleganciu prirovnáva k niekdajšej filmovej hviezde Grete Garbo.

 

Mačke pravidelne zostavujú taktiež novoročné predsavzatia. Počas tohto roka má v pláne napríklad udržiavať potrebný osem-hodinový spánok, viac sa maznať s Karlom, podieľať sa na pečení v kuchyni či naučiť sa nový šport. Choupette taktiež veľmi rada cestuje, najmä letecky. Jej obľúbenými destináciami sú napríklad Saint-Tropez, New York, Miláno, Rím, Londýn či Monte Carlo. 

 

 

Len nedávno oslávila svoje siedme narodeniny a nezabudla si vytvoriť aj vlastný zoznam želaní. Na ňom nechýbali položky ako 100 čerstvých bielych ruží, nákupy v New Yorku, obal na iPhone, fidget spinner či noc v apartmáne Les Grands Appartements v Hôtel de Crillon, kde je aj samostatná izba venovaná práve Lagerfeldovej mačke.

 

Modrooká šelmička sa dokonca dočkala aj vlastného plyšového prevedenia, o ktorom sme ťa informovali už minulý rok. "Hračka" vznikla v spolupráci Karla Lagerfelda a nemeckého výrobcu plyšových zvieratiek Steiff. Bola limitovaná na 2000 kusov a spolu s ňou sa jej majiteľom odovzdal aj list podpísaný samotnou mačkou.

 

 

Choupette Lagerfeld je múzou a nevyčerpateľnou inšpiráciou Karlových vlastných kolekcií, v ktorých často vystupuje či už ona sama, alebo jej podobizeň na produktoch všetkého druhu. Vo vyšších kruhoch sa povráva, že práve Lagerfeldova mačka naučila jeho majiteľa preukazovať prirodzené ľudské emócie a niet sa preto čudovať jeho starostlivosti o ňu. Hoci to občas "trošku" preháňa, no keď mu samotný domáci miláčik dokáže zarobiť niekoľko miliónov dolárov ročne, asi sa to predsa len vyplatí.

 

 

 

Ohodnoť článok
27
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.