Do detailov vyšperkované BMW radu 7.
Dvorný úpravca bavorákov sa v zmysle tradícii vždy po predstavení nového modelu z Mníchova pustí do vývoja svojej odvodenej verzie. Najnovšie sa tak pilne pracuje napríklad na novej X4-ke, ktorej zakamuflované exempláre začínajú behať po cestách, Alpina však zatiaľ upriamuje pozornosť na iný počin. Tým je vyšperkovaný rad 7 vo veľmi unikátnej a len niekoľko kusovej edícii s názvom Alpina B7 Exclusive Edition.
Iba 21-kusová séria sa odlišuje exkluzívnejším stvárnením exteriéru i interiéru. Vonkajšok bude možné zabaliť do jedného z troch jedinečných lakov (Individual Frozen Black, Individual Frozen Grey a Black Sapphire Metallic), každý z nich však vznikne len v 7 kusoch. Ich spoločným znakom sú čierne detaily (maska, výplne nárazníkov, 20” mnoholúčové disky či bočné lišty) a samozrejme tradičný predný splitter či zadný difúzor s novými koncovkami výfukov.
V interiéri dominuje veľmi jemná koža Lavalina, ktorá je následne kombinovaná s lešteným kovom a klavírnym lakom. Takto nakonfigurovaný vnútrajšok v inej sedmičke teda nenájdete, navyše, okorenení je o ďalšie detaily a prvky z dielne Alpina - iné prešívanie, logá a plakety firmy z Buchloe či digitálne budíky s úplne novou grafikou a charakteristickým modrým podsvietením.
O pohon sa stará 2-krát preplňovaný osemvalec s novými piestami, saním, chladením a značkovým výfukovým systémom. 4,4-litrová V8-čka teda vo finále ponúka až 447 kW / 608 koní a krútiaci moment 800 N.m. O prenos sily na všetky štyri kolesá sa stará 8-stupňová automatická prevodovka od ZF. Vďaka tomu dokáže táto B7-čka akcelerovať na stovku za 3,7 sekundy a atakovať maximálku až 330 km/h. Žiaľ, do Európy sa Exclusive Edition nedostane, ba čo viac, v tomto prípade má ísť o veľmi úzku spoluprácu zastúpenia BMW v Kanade a Alpiny, takže všetkých 21 kusov je primárne určených len pre kanadský trh. Uvidíme, čo ukáže čas, a teda či obdobné kreácie neuvidíme neskôr aj u nás, i keď na starom kontinente to s veľkoobjemovými motormi momentálne nevyzerá veľmi ružovo.