Známy spevák nemohol tolerovať rasistický podtón na mikine.
Iba včera uviedol gigant s rýchlou módou Hennes & Mauritz do predaja na svojich oficiálnych e-shopoch zelenú mikinu s nápisom "Coolest monkey in the jungle", vo voľnom preklade "Najcoolovejšia opička v džungli", ktorá bola nafotená a takýmto spôsobom odprezentovaná k predaju na malom černošskom chlapčekovi. Internet okamžite voči reťazcu H&M vyjadril nespokojnosť s jeho konaním. I keď spočiatku nemuselo ísť zo strany H&M o rasistický počin, skutočnosť neprezentuje spoločnosť práve v najpríjemnejšom svetle.
Hovorkyňa pre H&M Anna Eriksson sa v mene celej spoločnosti verejne všetkým ospravedlnila a dodala, že sa pokúsia podobným záležitostiam v budúcnosti vyhnúť. Obrázky okamžite stiahli zo všetkých stránok a reklamných produktov. My v redakcii nedokážeme pochopiť, ako takéto niečo mohlo zájsť takto ďaleko. Od samotnej idey sloganu až ku fotografiám s černošským chlapčekom. H&M skrátka spravilo obrovský krok vedľa.
Spevák The Weeknd, s ktorým H&M vytvorilo za posledné roky niekoľko spoločných kolekcií, sa na svojom oficiálnom twitteri vyjadril, že ukončuje spoluprácu so značkou a pridal, že ho ich počínanie urazilo. "Ráno som sa zobudil šokovaný a zostal som z tejto fotky v rozpakoch. Som hlboko urazený a už nebudem viac pracovať s H&M."
woke up this morning shocked and embarrassed by this photo. i’m deeply offended and will not be working with @hm anymore... pic.twitter.com/P3023iYzAb
— The Weeknd (@theweeknd) 8. januára 2018