Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 5. 8. 2020 meniny má Hortenzia

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
1
Martin Mičuda
12. apríl 2017, 19:28
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

BMW má auto, ktoré klame telom. 6-valcové M140i prehliadnete, jazdné vlastnosti mu však môžu mnohí závidieť!

Nenápadnejšieho 4-kolesového športovca by ste na našich cestách hľadali márne.

Martin Mičuda
12. apríl 2017, 19:28
BMW má auto, ktoré klame telom. 6-valcové M140i prehliadnete, jazdné vlastnosti mu však môžu mnohí závidieť!
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

BMW radu 1 svojím príchodom chcelo zacieliť najmä na mladšie generácie, o čom odjakživa svedčil aj, nazvime to, štýlovejší dizajn. Najmenší model automobilky z Mníchova pritom naďalej vsádzal na zadný pohon, čím bol vskutku odlišným až jedinečným. Príchod druhej generácie v roku 2011 zaznamenal relatívne veľké rozvírenie vodnej hladiny v triede kompaktných hatchbackov, mohol za to ale najmä pomerne netypický dizajn. To sa ale odstupom času zmenilo a Bavori svoje malé želiezko v ohni medzičasom vyšperkovali a prinavrátili mu v rámci nedávneho faceliftu tradičnejšiu tvár. To ale zďaleka nie je všetko! Nám sa do rúk totiž dostal exemplár, ktorý nielenže poukazuje na nedávnu modernizáciu, ale extrémne nenápadne naznačuje, že na vrchole v ponuke nastali zmeny, ktoré si zaslúžia pozornosť. Nie, chvála bohu vás tentokrát nebudeme informovať o trendy downsizingu, ako ale tušíte, pointou je práve pohonné ústrojenstvo. Ak vám totiž hovorí niečo pojem M135i, na tento niekdajší model jednoducho zabudnite a v duchu súčasných nomenklatúrnych zmien sa zoznámte s úplne novým M140i-čkom. Áno, možno to na prvý pohľad tak nevyzerá, ale toto je nový hot-hatch na mníchovský spôsob, ktorý sa navyše pýši jednou veľkou jedinečnosťou. K tej sa priblížime postupne, na teraz stačí napísať len to, že toto "polo-M-ko" stavia na filozofii „predchodcu“, naďalej okolie klame telom, no a najnovšie sa ešte viac priblížilo k špičkovej M2-ke. To hovorí za všetko...

 

 

Exteriér

Jednotka odjakživa svojím typom karosérie a jej tvarmi nijak špeciálne nezapadala do portfólia automobilky z Mníchova, druhá generácia bola však kvôli skutočne netypickým tvarom v čase svojho príchodu prijatá naozaj rozporuplne. Mohli za to najmä zvláštne tvarované predné svetlá, v ktorých došlo k porušeniu klasickej filozofie zdvojených "angel eyes", no a ani svetlá na opačnom konci veruže veľa krásy nepobrali. Nemožno však povedať, že jednotka bola zlá, škaredá či neúspešná, dizajnovo však okolie polarizovala. S príchodom faceliftu v roku 2015 sa ale veci pohli správnym smerom. Ono, v podstate sa nič prevratné ani neudialo, no BMW jednoducho predošlé neduhy doslova vyhladilo a prinavrátilo tak radu 1 tradičnejší look, ktorý korešponduje so zvyškom ponúkaných modelov. Povedať pritom treba, že v prípade verzie M140i sa dizajnéri nenechali odviazať, a teda jej exteriér je praktický zhodný s povedzme bežnými naftovými verziami osadenými športovým M balíkom. Táto 1-ka tak do sveta nekričí, že ide o niečo špeciálne, vďaka čomu doslova klame telo. Inými slovami, toto je sleeper ako hovädo.

 

BMW má auto, ktoré klame telom. 6-valcové M140i prehliadnete, jazdné vlastnosti mu však môžu mnohí závidieť!BMW má auto, ktoré klame telom. 6-valcové M140i prehliadnete, jazdné vlastnosti mu však môžu mnohí závidieť!

 

Niekomu táto nevýraznosť možno neulahodí, iní sa z onej nenápadnosti rozhodne potešia. Aby sme boli presní, jedinými odlišnosťami, ktoré naznačujú, že nejde o bežné vyhotovenie, sú sivé detaily na prednom nárazníku, sivé kryty spätných zrkadiel a modré strmene brzdovej sústavy. Iste, napokon je to i samotná plaketa vzadu, tá tam ale v duchu opcie byť nemusí. Vo výsledku je tak odhliadnuc od zadného nápisu teda prakticky nemožné odlíšiť toto "polo-M-ko" za jazdy od napríklad základného 118d-čka v športovom optickom balíku. Ten je mimochodom pre M140i štandardom, pričom nevšimnúť sa nedá aj dvojicou robustných a hlavne pravých koncoviek výfukov po oboch stranách. Gro zmien, ktoré prišli modernizáciu pochopiteľne nájdeme vpredu, kde facelift prinavrátil exteriéru bavorácky šmrnc. Predné svetlá dostali totiž podstatne pôvabnejší a vyváženejší tvar, navyše, v rámci príplatkovej výbavy je možné siahnuť po full-LED technológii s výrazne hranatejším tvarovaním.

 

Karosérie s rozmermi 4324 x 1765 x 1411 milimetrov naďalej disponuje malými prevysmi, čo zlepšuje manévrovateľnosť najmä v meste. Bočná časť a línie ostali bez zmien, úplne nový tvar ale vyfasovali zadné ledkové svetlá, ktoré už zachádzajú aj do veka batožinového priestoru. Ich výplň tvoria veľmi efektné trubicové ledky s parádnou grafikou. Miochodom, vzadu by ste akýkoľvek agresívne vyzerajúci spojler hľadali len márne. Náš testovaný exemplár bol zabalený v čiernom metalickom laku, vďaka ktorému efektne vyzneli spomínané šedé detaily, ale aj strieborné, 18" disky s 5-lúčovým dizajnom. No schválne, verili by ste tomu, že toto auto je úhlavným nepriateľom hot-hatchom ako A 45 AMG, RS3 Sportback, Focus RS či Civic Type-R? Popri nich vyzerá po stránke optickej športovosti ako chudobný príbuzný. To ale nie je na škodu!

  

BMW má auto, ktoré klame telom. 6-valcové M140i prehliadnete, jazdné vlastnosti mu však môžu mnohí závidieť!BMW má auto, ktoré klame telom. 6-valcové M140i prehliadnete, jazdné vlastnosti mu však môžu mnohí závidieť!

 Interiér

Vnútrajšku vládne stará-známa strohosť, teda veľmi jednoduchá palubná doska a doslova "prázdne" budíky. Treba ale podotknúť, že ide o akýsi entry-level od BMW, teda najmenší model, ktorého úlohou ani nie je sa hrať na nejaký luxus či prestíž. Pravdou ale je, že na pomery značky, prémiovej triedy a v konečnom dôsledku i cenovej relácie je v kokpite viac lacne vyzerajúcich plastových prvkov, ako by ste možno čakali. Samotné spracovanie je na veľmi dobrej úrovni, i keď rovnako sa miestami nájdu detaily, ktoré by si predsa len zaslúžili ešte kvalitnejšie zasadenie. Centrom palubovky je 8,8" obrazovka s decentným natočeníim na vodiča. V rámci faceliftu vyšperkované prostredie v štýle moderných smartfónov ponúka perfektne číru grafiku a animácie, navyše po stránke intuitívnosti môžeme rozhranie iDrive označiť za azda najlepší najlepší infotainment súčasnosti. Jeho ovládanie pochopiteľne prebieha prostredníctvom stredového združeného ovládača, ktorý navyše reaguje aj na dotyk. 

 

BMW má auto, ktoré klame telom. 6-valcové M140i prehliadnete, jazdné vlastnosti mu však môžu mnohí závidieť!

 

Spomínané budíky disponujú veľmi jednoduchým až strohým zobrazením, na to sme ale v prípade BMW v konečnom dôsledku aj zvyknutí. Zo spodnej časti dvojicu hlavných kruhov dopĺňa interaktívny displej, pričom v duchu tradícii sa prístrojový štít sfarbuje v závislosti od svetelných podmienok - cez deň sú budíky biele, za tmy typicky oranžovo-červené. Slovami chvály netreba rozhodne šetriť v prípade výborného 3-ramenného M-kovového volantu s hrubým vencom, parádnym dizajnom a presným nastavením. Za mňa jeden z najlepších volantov na scéne. Hriechom by bolo nevyzdvihnúť aj sedadlá, najmä v tejto veľmi pôvabnej bielej koži, i keď ich údržba nebude vôbec sranda. Mínusom je, že aj napriek tomu, že dané sedačky sú veľmi dobré a zaručia ten povestný bavorácky posed za volantom, avšak do tejto jednotky športové, teda škrupinové sedadlá nedostanete ani za príplatok.

 

To je žiaľ veľká škoda, vozidlo tohto druhu by si ich rozhodne zaslúžilo. Nehovoriac o tom, že keďže sú dané sedadlá svojou konštrukciou pomerne dosť široké, vzadu tým pádom veľa miesta na nohy neostáva. Ale áno, bavíme sa o aute nižšej strednej triedy, takže asi nik od neho nečaká extra veľkú vnútornú priestrannosť. Vnútrajšok ale pekne prevzdušňuje spomínaná svetlá koža, ale aj nemalé strešné okno. No a pokiaľ sa pýtate na veľkosť batožinového priestoru, vedzte, že tam zmestíte presne 360 litrov batožiny. Nič extra, ale opäť, toto je najmenší bavorák v hre.

 

BMW má auto, ktoré klame telom. 6-valcové M140i prehliadnete, jazdné vlastnosti mu však môžu mnohí závidieť!BMW má auto, ktoré klame telom. 6-valcové M140i prehliadnete, jazdné vlastnosti mu však môžu mnohí závidieť!BMW má auto, ktoré klame telom. 6-valcové M140i prehliadnete, jazdné vlastnosti mu však môžu mnohí závidieť!

BMW má auto, ktoré klame telom. 6-valcové M140i prehliadnete, jazdné vlastnosti mu však môžu mnohí závidieť!

BMW má auto, ktoré klame telom. 6-valcové M140i prehliadnete, jazdné vlastnosti mu však môžu mnohí závidieť!

 

Motor & Jazda

Už vám asi došlo, že pointou verzie M140i je jej nanovo vyvinutý, 3-litrový radový šesťvalec preplňovaný špecifickým twin-scroll turbodúchadlom. Predošlých 2 979 cm³ z M135i-čka vzrástlo na 2 998 cm³, pribudlo 10 kW a 50 N.m a zároveň došlo k renomovanému oceneniu za jeden z najlepších agregátov za tento rok. Výsledný výkon 250 kW / 340 koní a 500 N.m hovorí za všetko, bavíme sa totiž o hodnote, akou sa pýšila minulá generácia plnohodnotného emka, teda 1 M. Navyše, podotknúť treba, že ide o jediný hot-hatch na trhu, ktorý poháňa šesťvalec, čím sa unikátnosť tohto modelu len umocňuje. Papier však znesie všetko, aká je realita? Nuž, asi nikoho neprekvapíme tým, že tomuto šesťvalcu niet skutočne čo vytknúť. Vďaka dvojkomorovému turbodúchadlu prakticky zaniká turbo-diera, motor tak ťahá takmer lineárne už od nízkych otáčok. Maximálny krútiaci moment je pritom k dispozícii už od 1 250 otáčok, ako doma sa ale táto jednotka cíti najmä v spektre 2 500 - 5 000 ot./min. A že je otáčkomer ciachovaný len do 7 000? Výrazne za 7-čku sa dostanete prakticky vždy, a to bez akýchkoľvek ostychov.

 

BMW má auto, ktoré klame telom. 6-valcové M140i prehliadnete, jazdné vlastnosti mu však môžu mnohí závidieť!

 

M140i s xDrivom vystrelí na stovku za 4,4 sekundy (žiaľ, potrebuje k tomu aj tretí stupeň), auto však ťahá neúprosne a takmer rovnomerne stále ďalej, vyzdvihnúť pritom treba, že nemáte absolútne pocit, že sa motor trápi. Prítomnosť šesťvalca okamžite prezradí aj charakteristická zvuková kulisa. Tá nie je síce naladená tak hlučne a agresívne ako v prípade RS3 či A 45, z jej zvuku ale cítiť tú "nefalšovanú sýtosť", jednoducho objem. Na umelé a neprirodzené tóny teda zabudnite. A spotreba? Ak veľmi chcete, dáte pod 8 litrov, lenže vy chcete niečo iné, čiže povedzme tých trinásť, štrnásť... V priemere sa tak budete zväčša krútiť okolo 10 l/100 km, výhodou ale je, že 40i-čku stačí 95-oktánový benzín.

 

Istým prekvapením je najmä podvozok, ktorý je pochopiteľné tvrdý a tuhý, po skúsenostiach s vrcholnou a plnokrvnou M2-kou by ale človek čakal, že bude o čosi civilizovanejší. Je jasné, že tu je to nastavenie predsa len decentne plavnejšie, veľké rozdiely však nečakajte. Na druhú stranu, samotné BMW tvrdí, že tuhším podvozkom sú docielené lepšie jazdné vlastnosti, čo je v konečnom dôsledku aj pravda, nehovoriac o tom, že v aute tohto typu sa to jednoducho dá a musí akceptovať. Pravdou ale je, že na to, aký je ten podvozok tvrdý, v tých limitných situách sa vie vozidlo miestami relatívne "dosť" nakláňať (na pomery jeho nastavenia). Niekedy tak neviete, čo máte od podvozku čakať, respektíve sú situácie, kedy neviete, čo si vo výsledku od tohto auta môžete dovoliť. Takáto situácia ale nastáva až v tých skutočne krízových momentoch, kedy viac-menej pochopíte, prečo tento bavoráčík nesie názov M140i, a nie M1/2. Úplne plnokrvné a plnohodnotné M-ko a sním spojené veci to nie. Tak či onak, je mnoho áut, i tých športovejších, ktoré môžu tejto jednotke jazdné vlastnosti závidieť. I keď žijeme v dobe, kedy sú autá stále výkonnejšie a rýchlejšie, čoraz viac je ich vodič odfiltrovaný odťažitým riadením či správaním vozidlá od reality, BMW sa ale stále zubami-nechtami drží svojich tradícii. Palec hore!

 

Záver

BMW treba za tento počin jednoznačne poďakovať! M140i je pritom vzásade veľmi netypický model, a to nie len typom pohonu, veľkosťou motora ale aj celkovým nastavením. Keď si najsilnejší jednotkový bavoráčik porovnáte s jeho hlavnými rivalmi, ale aj inými modelmi v portfóliu značky, nadobudnete pocit, akoby v Mníchove úplne presne nevedeli, čo vlastné chcú. Na jednu stranu verziu 140i nemožno v plnom rozsahu považovať za plnohodnotné M-ko, čo v konečnom dôsledku naznačuje nielen označenie, ale aj správanie v limitných situáciach, na druhú stranu svojou drzosťou, surovosťou a športovosťou za M2-kou veruže veľa nezaostáva. To je viac-menej pozitívum, potom sa vám však naskytá otázka, aký význam má táto 5-dverová karoséria. Iste, je praktickejšia o čosi priestrannejšia, čiže kompaktnejšia, no automobil týchto kvalít a schopností si viac zaslúži karosériu kupé, a tu prichádza teda do úvahy M240i. V každom prípade, odhliadnuc od karosárskeho variantu, ak zvažujete kúpu, poponáhľajte sa. S najväčšou pravdepodobnosťou šesť valcov už v budúcej generácii pod kapotou nenájdete, no a to bude veľká škoda, lebo tým stratí táto pecka svoj povestný a nefalšovaný charakter. Navyše, ten ponúka BMW paradoxne lacnejšie ako konkurencia. Ako už odznelo, M140i nie je plnohodnotné M-ko, no jeho priamý najpriamejší rivali sú citeľne drahší i s menšími motormi. BMW vám takúto jednotku predá za 46-tisíc € (čo nie je vôbec zlá cena), na druhú stranu, keď si ju vyšperkujete, nie je problém sa dostať na čiastku 58 288 €, čo je cena testovaného exemplára.

 

BMW má auto, ktoré klame telom. 6-valcové M140i prehliadnete, jazdné vlastnosti mu však môžu mnohí závidieť!BMW má auto, ktoré klame telom. 6-valcové M140i prehliadnete, jazdné vlastnosti mu však môžu mnohí závidieť!

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: REFRESHER / martinzmartina Foto: REFRESHER / martinzmartina Tagy: BMW, xDrive, automobilovy test, M140i, sleeper
Ohodnoť článok
29
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.