Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
5. apríla 2017 o 10:11
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

510-koňové GLC 63 (Coupé) je realitou. Zaujme jedinou V8-čkou v triede, ale i famóznou dynamikou

TECH MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

Vrcholný variant stredne veľkého SUV napokon predsa len uzrel svetlo sveta.

I keď Mercedes-Benz sprvoti vrcholný osemvalcový variant pre GLC odmietal, odstupom času sa veci zmenili a odhalenie 63-ky bolo len otázkou času. Stalo sa tak práve teraz, začiatkom apríla, kedy Mercedes-AMG predstavuje súčasne dva modely - GLC 63 (S) 4Matic+ a GLC 63 (S) 4Matic+ Coupé. Áno, plnohodnotného AMG-ka sa dočkali oba karosárske varianty, pričom ako je zvykom, ani teraz nechýbajú dve výkonnostne verzie. V oboch prípadoch sme svedkami masívnejšieho bodykitu, úplne nového predného nárazníka, no a hlavne inak tvarovanej masky, ktorá bude rozhodne najväčším rozoznávacím znakom. Po vzore modelu GT R ide totiž o druhé vozidlo v portfóliu značky s trojcípou hviezdou v znaku pýšiace sa tzv. Panamericana grilom, teda maskou s výrazným vertikálnym lemovaním. Vzadu napokon evidujeme tradičnú štvoricu koncoviek výfukov, novo tvarovaný nárazník s výraznejším difúzorom a v prípade kupéčka aj decentnú odrazovú hranu na veku batožinového priestoru. GLC 63-ky budú stáť na 19 až 21" diskoch, pričom tie najväčšie kolesá budú obuté do pneumatík o rozmeroch až až 265/40, respektíve 295/35. Vo veľmi moderne pôsobiacom interiéri sa nič prelomové neudialo. Všetko je v zásade po „starom“, pribudol však karbónový dekór či športový volant s Alcantarou v mieste toho správneho úchopu.

Odporúčané
V Bratislave sa objavila prvá 3D reklama na Slovensku. Zažiarila na nej ikonická silueta auta Mercedes-Benz Triedy G V Bratislave sa objavila prvá 3D reklama na Slovensku. Zažiarila na nej ikonická silueta auta Mercedes-Benz Triedy G 12. októbra 2024 o 10:00

Najpodstatnejšiu informáciu zhmotňuje onen agregát. Za novou maskou sa totiž nachádza dobre-známy 4-litrový osemvalec biturbo štandardne naladený na výkon 350 kW / 476 koní, pričom krútiaci moment je na úrovni 650 Nm. Silnejšia S-ková verzia napokon ponúkne až 375 kW / 510 koní a 700 N.m. Ide tak o jediný 8-valcový agregát vo vozidle tohto druhu v rámci daného segmentu nielen na našom trhu. Konkurenčné modely - SQ5, X3/4 M40i a dokonca aj Levante S, Macan Turbo či Stelvio QV, poháňajú aj v tých najvýkonnejších verziách výhradne šesťvalcové jednotky. Do veľkej miery sa to vo výsledku podpísalo na rýchlostných parametroch. Maximálna rýchlosť je síce elektricky obmedzená na hodnote 250 km/h, akcelerácia ale hovorí o famóznych údajoch. "Základný" variant zrýchli na stovku za rovné 4 sekundy, model s dodatkom S vyšprintuje z 0 na 100 km/h len za 3,8 sekundy! Za týmito úžasnými údajmi do veľkej miery stojí i relatívne nízka hmotnosť - 1935, respektíve 1945 kilogramov a samozrejme aj sofistikovanejší pohon všetkých štyroch kolies s variabilným rozdelením krútiaceho momentu 4Matic+. Ako sme si už zvykli u iných, najnovším AMG-čkach, ani tu tomu nie je inak, a o sprevodovanie sa stará špičková 9-stupňová automatická prevodovka AMG Speedshift MCT. Ceny najnovších prírastkov do série plnohodnotných AMG modelov budú zverejnené približne v  polovicu júna, samotný predaj však začne až v septembri. Dovtedy najvýkonnejšie vyhotovenie v ponuke stvárňujú šesťvalcové modely GLC 43 4Matic a GLC 43 4Matic Coupé. 

Domov
Zdieľať
Diskusia