Pýcha značky Mecedes-AMG sa už čoskoro rozšíri o nový karosársky variant.
Merceceds-AMG prednedávnom rozšíril svoje portfólio verzií modelu GT o nové vyhotovenia. Jednak sme sa teda dočkali decentného omladenia pre nasledujúci modelový rok, zároveň ale došlo aj k predstaveniu nových prírastkov, ktoré obohatia ponuku o odlišné výkonnostné varianty, nehovoriac o príchode otvoreného roadstera. To však zďaleka nebolo posledné slovo, nakoľko už nejaký ten rok sa v kuloároch šepká o tom, že skôr či neskôr má na svet prísť aj 4-dverové GT-čko, teda akýsi konkurent rovnako nemeckému modelu Porsche Panamera. Zdá sa, že tieto zvesti sa už onedlho naplnia, nakoľko podľa posledných zákulisných informácií už na autosalóne v Ženeve spoznáme predobraz tohto počinu. Jeho sériovej podoby by sme sa mali dočkať už budúci rok, kedy by sa do ponuky bok po boku verziám GT, GT C, GT S či GT R mala zaradiť ako model s názvom GT4. Práve takto chystanú novinku zatiaľ médiá označujú, čo v konečnom dôsledku dáva aj význam a s najväčšou pravdepodobnosťou sa tak aj stane.
Štvordverové vyhotovenie bude pochopiteľne zdieľať motorizáciu z "klasickým" GT-čka, avšak zďaleka nepôjde len o predĺženú verziu s párom dverí navyše. Ako prvé treba podotknúť, že technicky bude novinka postavená na základe nového E 63 S. S tým príde teda nielen vyšší výkon, ktorý by mal byť vo vrcholných verziách možno až na úrovni 612 koní, ale tým pádom aj citeľne predĺžený rázvor. Správy hovoria o novej modulárnej platforme MRA (Modular Rear Architecture). Na tej bude mimochodom postavené aj nové CLS-ko, čo vo výsledku znamená, že oba modely budú najmä širšie a dlhšie než súčasná trieda E. To, že Mercedes-Benz už nepočíta s verziou CLS Shooting Brake je zrejmé dlhšie, no práve GT4-ka má byť modelom, ktorý do istej miery nahradí túto štýlovku. 4-dverové GT pritom nebude vozidlo kategórie 2+2, ale automobil so štyrmi plnohodnotnými miestami. Nemôžeme sa preto čudovať tomu, že úhlavným konkurentom bude práve nová Panamera, i keď viacerí očakávaný model radia aj na úroveň povedzme BMW M6 Gran Coupé či Audi RS7 Sportback.
Samozrejme, Ženeva bude miestom, kde spoznáme len koncept, sériová podoba však na seba nenechá dlho čakať, a teda na trhu by sa mala objaviť už v roku 2018. GT4 sa má pýšiť atraktívnym dizajnom, širokým rozchodom kolies a prítomnosťou odľahčených materiálov. Zovňajšok ako taký sa na míle od 2-dverových GT-čiek vzďaľovať nebude. Ako už odznelo vyššie, pod kapotou nájdeme známy 4-litrový osemvalec biturbo, jeho potenciál bude však na rozdiel od ostatných GT-čiek putovať už v základe na všetky štyri kolesá. Pohon 4Matic bude okorenený aj nový Drift mód z nedávno predstaveného E 63 S. Aj tento faktor tak značne prispeje na atraktivite, nehovoriac o tom, že očakávané je nielen plošné navýšenie výkonú, ale aj akýsi novo-vyvinutý generátor, ktorý bude vedieť krátkodobo zvýšiť výkon o približne 20 koní. Čoraz viac sa pritom špekuluje aj o slabšom šesťvalcovom agregáte, navyše doprevádzaným hŕstkou elektrických koní. Či sa tak naozaj stane je na teraz otázne, v duchu dnešných trendov to ale nemusí byť vôbec nezmysel. V každom prípade, na teraz je okolo tejto novinky množstvo otázok, až čas ale ukáže, čo nemecká automobilka prinesie, rozhodne sa ale máme na čo tešiť.